Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie działa centralny z pilota alarm C800 AHJ Firmy CEL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie działa centralny z pilota alarm C800 AHJ Firmy CEL

    Witam,

    Wszystko pięknie działało, aż po roku użytkowania padł mi centralny z pilota w moim Civic 3D 1.4 Vi 97r.
    Oczywiście sam centralny z kluczyka działa, problem leży tylko w pilocie. Od razu napomnę, że nie jest to kwestia pilotów (na zapasowym też nie działa + sprawdzałem u elektryka czy w obecnym jest sygnał).
    Na samym alarmie mi nie zależy, bo i tak syrenę mu pod maską wyłączyłem kluczykiem.
    Alarm firmy CEL model C800 AHJ tyle wyczytałem z instrukcji obsługi jaką mi zostawił poprzedni właściciel, który oczywiście nie miał podobnego problemu.
    Pilot jednoprzyciskowy TX-9
    Domyślam się że pewno problem tkwi w samej instalacji w drzwiach (siłownik może), ale nie zaszkodzi spytać czy może ktoś konkretnie miał już problem w swojej Hondzie z tą firmą no i oczywiście czy można to zrobić samemu czy od razu bulimy, a jeśli można samemu to w trzech słowach czy ciężko będzie się dobrać do tego wszystkiego w drzwiach.
    Za wszelką pomoc serdecznie podziękuje


    anybody?
    Last edited by rambo7; 28-08-2013, 13:46. Powód: edit

  • #2
    ciężka sprawa, podałeś konkretny model, ale to nie takie proste, trzeba by się zagłębić w szczegóły, a tak naprawdę fizycznie pogrzebać. Chyba by się trzeba zwrócić do instalatora, każdy z zakładających ma "swoje patenty" przy instalacji - rożnie to wygląda często mimo że urządzenia często sa prawie jednolite w działaniu.

    Bulić nie trzeba, ale trzeba mieć minimalne pojęcie o prądzie i o rozwiązaniach w sterowaniu tzw "masą" (bo takowe jest w Twojej H) ...kumasz trochę te sprawy?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Noo w tych sprawach to dużego doświadczenia nie mam, ale jestem samoukiem, chyba minimalne pojęcie mam Ale w sumie niezły pomysł z tym kontaktem do instalatora nie zaszkodzi na pewno, a jak bedzie lipa no to cóż, zdejmiemy boczek i zobaczymy jak to wygląda, najwyżej przedstawię foto relacje i ktoś coś może rozkmini

      Comment


      • #4
        Siemka. Ja w drugiej hondzie też mam centralny zamek dokładany lecz nie wiem jakiej firmy. Jakiś czas temu też nie mogłem otworzyć z pilota a z kluczyka otwierało się. Podjechałem do kabelkologa i okazało się że skończył się się siłownik w drzwiach kierowcy a on podobno steruje pozostałymi siłownikami w drzwiach. Wymienił i jak ręką odjął

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Sierzpa Zobacz posta
          Wszystko pięknie działało, aż po roku użytkowania padł mi centralny z pilota w moim Civic 3D 1.4 Vi 97r.
          Oczywiście sam centralny z kluczyka działa, problem leży tylko w pilocie. Od razu napomnę, że nie jest to kwestia pilotów (na zapasowym też nie działa + sprawdzałem u elektryka czy w obecnym jest sygnał).
          Na samym alarmie mi nie zależy, bo i tak syrenę mu pod maską wyłączyłem kluczykiem.
          Domyślam się że pewno problem tkwi w samej instalacji w drzwiach (siłownik może), )
          Więc,
          jeśli C-Zamek jako urządzenie ma około 10 lat - to zdarza się często żę po prostu jego czas się skończył - takie były wtedy materiały i elektronika że wytrzymuje 10 lat (około 7-12) i się kończy - jeśli tak jest u Ciebie - to porostu The End Centralki - jest bliski.
          dalej,
          wykluczyłeś piloty i wiemy że z kluczyka działa - świadczy to o tym że siłowniki działają OK. Rozumiem że: Kluczem otwierasz od str kierowcy - to pasażera zamek sie otwiera oraz odwrotnie - otwierasz Kluczem od str. pasażera to Kierowcy sie - otwiera?! - jeśli tak to siłowniki są OK - boczków nie musisz rozbierać!
          Tym samym masz 50% roboty zrobionej - w przypadku wymiany Centralki .
          dalej,
          nie zależy Ci na Syrenie - bo i tak wyłączona, ok, i słusznie.
          czyli,
          moim zdaniem problem Tkwi w działaniu Centralki alarmu.

          Nie musisz jechać do instalatora, bo widzę masz odwagę sam tam pogrzebać, da Ci to pojęcie o Systemie i dużą satysfakcję jak to sam ogarniesz .
          Sprawa wygląda tak:
          potrzebujesz na początek niezbędnik w postaci Probówki - typowej samochodowej 12V. i lecimy...
          1. musisz odnaleźć Centralkę - tę skrzyneczkę do której wchodzi szeroka kostka z mnóstwem kabli (około 8-10).
          2. probówką (jeden koniec gdzieś do masy, np do śruby karoserii) - drugi do: po kolei sprawdzić w kostce - co się pojawia (12v) kiedy zamykasz i otwierasz. - tym sposobem namierzysz:
          - 2 przewody od kierunkowskazów - po prostu probówka będzie mrugać w rytm pracy kierunków (opisujesz wszystkie rzeczy które odnajdziesz)
          - 2 przewody które spowodują szarpnięcie siłownika (Na zamknij . Na otwórz)
          - przewód stały 12V
          - przewód masa.
          - przewód tzw 12V po stacyjce.
          - Możliwe że będą 2 przewody instalacji fabrycznej rozpięte (jesli to jest alarm!) które odpowiadały za odcięcie 12V na (pompe paliwa lub rozrusznik - zalezy co instalator wybrał do odcięcia) te fabryczny kabelek będzie musiał być ze sobą połączony - które po zwarciu podadzą tak jak fabryka zrobiła (bez alarmu) podadzą prąd na pompę lub rozrusznik (tu nie wiem co, najczęściej, jedno lub drugie)).
          - 2 przewody z siłowników (dochodzą do Centralki) je do masy - by zamknąć obwody siłowników.

          Jeśli wiedziałbyś - gdzie to wszystko się znajduje to kupując Nowy Sterownik z nowymi Pilotami - jesteś w stanie (wg instrukcji Sterownika) podpiąć się w układy które już masz znalezione. Oczywiście odpadnie syrenka.
          Zostanie tylko do podpięcia kilka kabli (wtyczka nowa w nowym Sterowniku za pewne będzie inna wiec wszystkie kable z Nowej muszą być przelutowane odpowiednio!) i wtedy masz Nową Centralką - Nowe piloty (system jest bez alarmu, ale mrugają kierunki, zamykają sie zamki, ale nic nie wyje).
          Bardzo wygodne i będzie działać długo.
          np. takie coś ostatnio montowałem, chodzi doskonale: https://allegro.pl/uniwersalny-stero...472206784.html
          Last edited by rambo7; 27-08-2013, 09:53.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Więc,
            jeśli C-Zamek jako urządzenie ma około 10 lat - to zdarza się często żę po prostu jego czas się skończył - takie były wtedy materiały i elektronika że wytrzymuje 10 lat (około 7-12) i się kończy - jeśli tak jest u Ciebie - to porostu The End Centralki - jest bliski.
            dalej,
            wykluczyłeś piloty i wiemy że z kluczyka działa - świadczy to o tym że siłowniki działają OK. Rozumiem że: Kluczem otwierasz od str kierowcy - to pasażera zamek sie otwiera oraz odwrotnie - otwierasz Kluczem od str. pasażera to Kierowcy sie - otwiera?! - jeśli tak to siłowniki są OK - boczków nie musisz rozbierać!
            Tym samym masz 50% roboty zrobionej - w przypadku wymiany Centralki .
            [/url]
            Hmm no niestety, ale od strony kierowcy otwieram kluczem wszystko, natomiast od strony pasażera otwierają się tylko właśnie te drzwi

            Probówka już w pogotowiu czeka, zacznę od znalezienia tej centralki

            @Hamann90

            Z ciekawości, ile Cię kosztowała taka wymiana?

            W sumie to inaczej, skoro nie otwiera mi od pasażera również zamka kierowcy to znaczy, że jednak siłownik i bawimy się w boczki, czy istnieje możliwość że po prostu tak została założona centralka? niestety nie pamiętam czy wcześniej od pasażera otwierał również i kierowcy, aczkolwiek jestem w stanie się tego dowiedzieć od poprzedniego właściciela, mam z nim kontakt

            Comment


            • #7
              aaaaa no to ok, poczekaj, zakładałem (Twoją sugestią) że jednak zamki działają zawsze i w każdej konfiguracji na zamknij / otwórz, czyli podchodziłeś z tej czy z tej strony, czyli tak nie jest, bo ze str. pasażera siłownik Kierowcy - nie daje oznak życia.
              Zatem jednak przypuszczam że w drzwiach Kierowcy masz Siłownik Master. W drzwiach pasażera masz Siłownik Slawe.
              Czyli możliwe jest że Ty wymuszając zamknięcie kluczykiem od strony kierowcy idzie impuls na siłownik Slave i wtedy wsio działa, bo go fizycznie popychasz kluczem.
              Natomiast jeśli jednak siłownik (jego sterowanie) bo Master ma 5 kabli / 2 kable polaryzacji a 3 sterowania to możliwe że się popsuł i w tym momencie kiedy nei ma sterowania to mimo że piloty są dobre Siłownik Master nie zadziała. Napisałem sie za dużo, więc chyba masz rację.
              W tym momencie zaczął bym od wymiany (podmiany) siłownika Master 5 kabelkowego.
              Po jego wymianie - wystarczy że:
              - rozbierzesz boczek
              - odczepisz 5 kabli i zapniesz do Nowego Mastera.
              - działając pilotem po tej podmianie - jeśli wszystko szarpnie na Zamknij / Otwórz no to jasne - siłownik do wymiany.
              tak wygląda: https://www.civicforum.pl/showthread...ny-typu-master Wymiana mnie nie kosztuje sam to potrafię zrobić , praktycznie w każdym aucie Hondy czy Toyoty - najczęściej takimi się bawiłem.
              Last edited by rambo7; 27-08-2013, 10:49.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                No dobra, czyli idziemy drogą zakupienia Mastera (ciekawe czy dostane go w jakimś elektrycznym czy raczej allegro - mam wolne więc wolałbym szybszą wersje bez czekania na zamówienie^^) i wtedy rozbieramy boczek kierowcy, podmieniamy na nowy, łączymy kable które były w starym wpięte i jak zadziała to po problemie? przepraszam że tak łopatologicznie, ale czasami potrzebuje mieć jasność , jak kolor włosów u blondynki

                Comment


                • #9
                  tu trzeba pisać łopatologicznie to bardzo ułatwia komunikację - tak powinno być .
                  Dokładnie zrób jak piszesz. Taki siłownik kupisz w każdym sklepie typu Multielektronik, są takie sklepiki 100 000 duperelek elektrycznych i elektronicznych, wszystko w tych sklepach mają takie siłowniki też. Tak jak mówisz masz to od ręki i taniej niż na aledrogo, bo i na alledrogo taki kosztuje 10zł + przesyłka. a w sklepie nawet za 7zł kupisz i bez przesyłki i od ręki. no ok, Master 5 kabli będzie kosztował około 10zł nawet w sklepie.
                  Last edited by rambo7; 27-08-2013, 11:25.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    No więc, zakupiłem siłownik 5 kablowy, po zdjęciu boczków, stary siłownik owszem był 5 kablowy, ale tylko 2 kable miały łączenie (nieb i ziel), zainstalowałem nowy siłownik, skręciłem nowe kable z instalacją idącą dalej i dupa, nic się nie dzieje

                    także tylko 2 kable tak czy siak były w instalacji, czy co, jednak centralka?

                    Jeszcze zauważyłem, że stary siłownik miał 1 kabel innego koloru (żółty) aniżeli ten nowy (tu mam czarny), no ale podłączyłem tak jak było wcześniej, istnieje szansa, żeby próbować inne kable łączyć?
                    Last edited by rambo7; 28-08-2013, 13:45. Powód: edit

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Sierzpa Zobacz posta
                      @Hamann90
                      Z ciekawości, ile Cię kosztowała taka wymiana?
                      50zł w cenie miałem nowy siłownik

                      Comment


                      • #12
                        Dobra, bo teraz szukam samej centralki, gdzieś pod kierownicą może być? bo wcześniej myślałem że od strony pasażera, ale to był komputer

                        sprawdziłem też stary siłownik na krótko - działał -_-

                        ps2
                        Gdzie ta centralka? Oo
                        Last edited by Sierzpa; 27-08-2013, 19:41.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Sierzpa Zobacz posta
                          zakupiłem siłownik 5 kablowy, po zdjęciu boczków, stary siłownik owszem był 5 kablowy, ale tylko 2 kable miały łączenie (nieb i ziel), zainstalowałem nowy siłownik, skręciłem nowe kable z instalacją idącą dalej i dupa, nic się nie dzieje

                          także tylko 2 kable tak czy siak były w instalacji, czy co, jednak centralka?

                          Jeszcze zauważyłem, że stary siłownik miał 1 kabel innego koloru (żółty) aniżeli ten nowy (tu mam czarny), no ale podłączyłem tak jak było wcześniej, istnieje szansa, żeby próbować inne kable łączyć?
                          - czyli ktoś poszedł na łatwiznę, zmontował Ustawienia jak 2 x Slawe. Normalnie powinno być: Master po str. Kierowcy / Slave po stronie pasażera.
                          - z siłownika wykorzystujesz zatem 2 kable (niebieski i zielony) pozostałe ( czarny/biały/brązowy - to do sterownika - ale ich nie podpinaj pod 12V! - pozostaw niewykorzystane - zaizoluj. )
                          - trzeba by sprawdzić stary siłownik podpinając go pod klemy aku. (wszystko jedno jaka polaryzacja byle tylko Niebieski i Zielony!) - powinien szarpać - czy tak się dzieje? w starym??
                          - jak nie szarpie - to uszkodzony siłownik jak szarpie - to uszkodzona centrlaka.
                          tzn dokładnie: to prawdopodobnie jeden z przekaźników Centralki (na płytce elektronicznej układu) nie "klei" i sie zużył, można i to wymienić - rozbierając Centralkę i elektronik musiał by sprawdzić który to "nie klei" / nie zwiera i go wymienił - wlutował nowy przekaźnik.

                          centralka będzie gdzieś pod kierownicą, bardziej przy lewym boku. Pierwsze co to przy lewej stopie wymontuj pokrywy i potem idź do góry - jak ktoś by Ci zamykał otwierał drzwi a Ty wsadził ucho będzie słychać klikanie - tam szukaj - centralka będzie wydawać odgłosy klikania.
                          Last edited by rambo7; 28-08-2013, 14:00.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Stary siłownik sprawdziłem na "krótko" i szarpał, w sensie działał, jeżeli chodzi o centralke to aż się boje szukać ponieważ, już wyczytałem tyle wersji gdzie ją mogę znaleźć że HEJ! m.in pod komputerem z prawej strony od pasażera (sprawdziłem nie ma), w drzwiach pasażera (nie chce mi się rozmontowywać), za radiem (ale to niby w 5D), w tunelu centralnym no i teraz pod kierownicą, może jeszcze sprawdzę to faktycznie

                            Comment


                            • #15
                              ktoś niech Ci pomoże. Ty siedzisz w aucie (głowa pod kierownice) - 2-ga osoba niech kluczem - otwiera / zamyka - Centralka musi wydać polecenie poprzez przekaźniki - wiec to słychać.
                              najczęściej Centralki (dokładane, a taką właśnie masz) chowano pod kolumnę kierownicy - tam jest najwygodniejsze miejsce do odnalezienia niezbędnych przyłączy: kierunków, zasilania, obwodów pompy i rozrusznika itd. nikt centrali do drzwi nie wsadzi ani w za schowek pasażera, ani za radio (ja sie nie spotkałem) - chyba że masochista instalator. .

                              Dobra, to jeszcze inaczej,
                              ... masz migającą diodę? ..no to lecisz po jej kabelku - ten kabelek leci do Centralki na 100%.
                              ... masz Nadajnik / odbiornik (takie 2 pluskwy w rogach przedniej szyby? ) ...lecisz po ich kabelkach - one leca do centralki na 100%.
                              ... masz syrene, jej kabel leci na 100% do centralki..

                              (po drodze możesz znaleźć czujnik uderzeniowy alarmu - też leci do Centralki - ale to nie centralka! taki czujnik będzie mały. Centralka będzie wielkości pudełka papierosów.)

                              wybierz sobie i lecisz ...palcem po kabelku (prujesz po kolei co trzeba by se ułatwić) i na 100% trafisz na centralkę, nie ma że niE!

                              (z podpowiedzi ... najkrócej to kabelek od diody, te nie mają nigdy więcej jak 0,5m).
                              Last edited by rambo7; 28-08-2013, 14:42.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X