Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nierówne przyspieszanie z niskich obrotów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nierówne przyspieszanie z niskich obrotów

    Witam mam problem z moja hondą VI 1.4 90 km LPG. Przykładowo bieg 3 obroty miedzy 1600 a 2000 puszczony gaz. po ponownym dodaniu gazu auto wykonuje dwa szarpniecia do przodu i dalej już płynnie przyspiesza. Im niższy bieg tym bardziej to odczuwalne. Na 4 praktycznie wcale się tego nie czuje. Najbardziej wkurzające jest gdy zmieniam bieg z 1 na 2 i z 2 na 3 bo wówczas obroty spadaja do tego przedziału i od razu po zmianie biegu szarpie po dodaniu gazu. Pomaga jak po zmianie biegu odczekam z 3 sekundy i dopiero wtedy dodam gazu aczkolwiek wkurza to człowieka. Dodatkowo mam wrazenie jakby czasem rozpedzał sie szybciej a czasem wolniej. Ale może to tylko złudzenie. Nie za bardzo wiedziałem gdzie dodać ten watek bo przyczyn może być wiele (sprzęgło świece przewody cewka paluch i kopułka (aczkolwiek były czyszczone tak jak i przepustnica).Chciałbym zasięgnąć waszej opinii zanim zacznę wymieniać wszystko po kolei i narażać się na niepotrzebne koszty.

    Aha i jeszcze jedno co zauważyłem jakiś czas temu. Bieg pierwszy sprzęgło puszczone zero gazu. Samochód powinien jechać jednostajnie. Tutaj przez kilkanaście sekund tak jedzie po czym zaczyna szarpać. Czasami takie szarpanie niektórzy nazywają kangurkami.

  • #2
    Te problemy masz kiedy silnik pracuje na PB czy na LPG?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez qzyck Zobacz posta
      Te problemy masz kiedy silnik pracuje na PB czy na LPG?
      Nie ma znaczenia. czy na gazie czy na pb jest tak samo. Dodam ze instalacja IV generacji założona rok temu przez poprzedniego własciciela.

      Comment


      • #4
        No to może zaczniemy od teorii w kwestii zasilania gazem w instalacji sekwencyjnej.

        Sterownik gazowy odczytuje parametry pracy wtryskiwaczy benzynowych (konkretnie czasy wtrysków) i działając na tych danych odpowiednią funkcją (tzw. "mnożnikiem") przekłada je na czasy wtrysków gazu (są one oczywiście zależne także od korekt ciśnienia i temperatury gazu, zapisywanych w sterowniku gazowym i indywidualnych dla każdego samochodu).
        Ten wstęp jest konieczny, aby zrozumieć możliwość wystąpienia różnych usterek. Dzięki informacji, że dzieje się tak niezależnie od rodzaju paliwa można przyjąć, że błąd pojawia się gdzieś "przed" instalacją LPG, aczkolwiek nie do końca, o czym za chwilę.
        Na początek zrób samodiagnostykę, może coś to nam powie, jeśli usterka jest po stronie samochodu, a nie instalacji.
        Drugą możliwością jest błąd po stronie instalacji LPG, spowodowany jej złym ustawieniem. I teraz albo mogło to spowodować trwałą usterkę (np uszkodzenie/zużycie jakiejś części, takich jak elementy układu zapłonowego), albo poprzez złe dawkowanie LPG namieszać we wgranych już w ECU auta mapach wtrysku (tych oryginalnych, z fabryki) i dlatego silnik źle pracuje. Na początek powinieneś zresetować ECU samochodu i zrobić adaptację na postoju (odpiąć akumulator na kilka-kilkanaście minut i zagrzać silnik na postoju aż włączy się wentylator chłodnicy, podobno dwa razy powinien się włączyć). Po tym zabiegu podczas jazdy mogą Ci spadać obroty prawie do zera i falować, u mnie było tak zwykle przez ok 50-100 km, tyle że ja nie grzałem auta na postoju. Jeśli wina była po stronie map wtrysku, problem powinien ustąpić, lecz wtedy powinieneś pojechać do gazownika aby dobrze wystroił Ci auto na LPG (najlepiej znajdź kogoś ze swojej okolicy na lpg-forum.pl).

        Zamieszczone przez Rakon Zobacz posta
        Pomaga jak po zmianie biegu odczekam z 3 sekundy i dopiero wtedy dodam gazu aczkolwiek wkurza to człowieka. Dodatkowo mam wrazenie jakby czasem rozpedzał sie szybciej a czasem wolniej. Ale może to tylko złudzenie. Nie za bardzo wiedziałem gdzie dodać ten watek bo przyczyn może być wiele (sprzęgło świece przewody cewka paluch i kopułka (aczkolwiek były czyszczone tak jak i przepustnica).Chciałbym zasięgnąć waszej opinii zanim zacznę wymieniać wszystko po kolei i narażać się na niepotrzebne koszty.
        To co cytuję występuje także niezależnie od rodzaju paliwa, tak?

        Comment


        • #5
          Witam ponownie. dopiero teraz znalazłem czas by zrobić samo diagnostykę. Pokazują mi się błędy aczkolwiek nie wiem czy dobrze je interpretuje. Wyglada mi to na błąd 8 Czujnik GMP lub jego obwód. Dołączam również film Skoro komputer pokazuje błąd czujnika położenia wału to może być to przyczyna szarpania??

          Comment


          • #6
            To jest błąd 8. Znajdź może najpierw ten czujnik (jeśli nie jest zabudowany) i sprawdź czy wtyczka albo przewody nie są uszkodzone. Możesz też spróbować odłącznik wtyczkę i uruchomić silnik (alle nie wiem, czy to na pewno będzie bezpieczne).

            Comment


            • #7
              Ponad tydzień temu wykasowałem błąd żeby sprawdzić czy to nie był jakis stary. Po skasowaniu przez tydzień błąd ponownie sie nie pojawił a auto szarpie jak szarpało. W miedzyczasie wymieniłem świece na nowe (NGK). Postarałem się zrobić adaptacje na postoju tylko troche inaczej niz opisywał gzyck. Zamiast odpinać akumulator wyciągnełem na jakiś czas bezpiecznik 7.5 A. A następnie zagrzałem silnik dwa razy do włączenia wentylatora. Przejechałem się około 40 km i zero poprawy. Nie zauważyłem podczas adaptacji żadnego falowania obrotow (to dobrze?) dodam że przed adaptacja silnik nie był idealnie zimny gdyz robiłem to około 2 godziny po powrocie do domu (to mogło miec wpływ??).
              Teraz prosze powiedzcie mi co nastepne sprawdzać/kupić??
              filtr paliwa??
              cewkę??
              sprzęgło?
              czy aparat zapłonowego??

              ps. co do czujnika o którym mówił gzyck to jest zabudowany wiec jedynie cały aparat można wymienić (tak przynajmniej mówił mechanik)

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Rakon Zobacz posta
                dodam że przed adaptacja silnik nie był idealnie zimny gdyz robiłem to około 2 godziny po powrocie do domu (to mogło miec wpływ??).
                wg mnie powinieneś robić adaptację zaczynając, kiedy silnik jest zimny. Z drugiej strony jednak jeśli trochę pojeździsz ECU także się zaprogramuje. I 40 km to za mało, ja jeździłem jak już mówiłem 50-100 km (ze wskazaniem na tę drugą liczbę).

                Comment

                Working...
                X