Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z kierunkowskazami

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z kierunkowskazami

    Witam szanownych forumowiczów

    Dopadł moją hondę następujący problem ( civic 3D 97 rok, 1.4 is)

    W pewnym momencie podczas jazdy przestały działać kierunkowskazy - usterka nastąpiła po tym, jak włączyłem kierunek. Coś zatyrkało i kierunkowskazy nie działają niestety.. dodam, że awaryjne mrugają jak zawsze czyli bez zarzutu.

    Zorientowałem się w temacie aczkolwiek nigdzie nie znalazłem dotyczącego identycznej sytuacji (czyli kierunki zero działania, awaryjne działają prawidłowo).

    Zapewne sprawa dotyczy przełącznika zespolonego lub przekaźnika/przerywacza.

    Czy ktoś ma jakiś sposób jak dojść do tego co trzeba wymienić?
    Światła dzienne/drogowe działają bez zarzutu (to ten sam przełącznik co do kierunków).

    pozdrawiam

    Zacznij proszę jeszcze raz, teraz zgodnie z Regulaminem.
    Sprawdź też bezpieczniki, 7,5A pod deską i 10A pod maską.

    racja ! zapomniałem o dobrych manierach
    Last edited by Karl1985; 04-07-2013, 10:35. Powód: nie piszemy postów jeden pod drugim w krótkim odstępie czasu

  • #2
    bezpieczniki dobre, proszę mi napisać czy w przypadku awarii przełącznika zespolonego również nie działałoby przełączanie świateł mijania? Czy w przypadku awarii przekaźnika pod maską, działały by awaryjne? bo jak wspomniałem awaryjne działają tylko nie kierunki.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez krzgrn Zobacz posta
      W pewnym momencie podczas jazdy przestały działać kierunkowskazy - usterka nastąpiła po tym, jak włączyłem kierunek. Coś zatyrkało i kierunkowskazy nie działają niestety.. dodam, że awaryjne mrugają jak zawsze czyli bez zarzutu.
      Ten moment wydaje się być kluczowy. Uszkodzeniom przekaźnika nie towarzyszy żadne terkotanie. Natomiast chyba każdy spotkał się kiedyś ze źle potraktowanym przełącznikiem zespolonym. Włączenie go zbieżne w czasie ze skrętem kierownicy albo przytrzymanie kiedy kierownica wraca do neutralnego położenia. To działanie mechaniczne i wtedy słychać "terkotanie".
      Dostęp jest stosunkowo prosty po odkręceniu obudowy kolumny kierowniczej. Wiele wskazuje na to, że któryś z elementów "przeskoczył" lub został uszkodzony. Po tylu latach eksploatacji elementy ruchome w sposób naturalny się zużywają i ich spasowanie nie jest już idealne. Sprawdź go jeśli potrafisz się do niego "dobrać"
      Co do samego przekaźnika jest on wspólny dla trybu sygnalizacji skrętu i awaryjnych, ale impuls sterujący jest z innego źródła. Najprościej byłoby podmienić na sprawny jeśli masz znajomych z civicami i sprawdzić.
      Ja jednak podejrzewam mechanizm sterujący w przełączniku zespolonym. Na Twoje szczęście używany bywa dużo tańszy od orginalnego przekaźnika.
      Pzdr.

      Comment


      • #4
        właśnie go wykręciłem bez problemu (całą tą "wajchę" odpowiedzialną za światła i kierunek), z tym że nie bardzo wiem co mam w nim sprawdzać ? plastiki raczej wyglądają na całe. A tak z ciekawości jeszcze, bo zapomniałem - pisałeś abym sprawdził bezpieczniki 10A czyli czerwone pod kierownicą, dlaczego one mogły być winowajcą? wydawało mi się, że jeżeli już to jakiś konkretny od kierunkowskazu

        Comment

        Working...
        X