Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Blokada elektroniczna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Blokada elektroniczna

    Mam pytanie. Niedawno dokonałem w swoim starym civicu 1,5 vtec makabrycznego odkrycia. Okazało się, że ma blokadę elektroniczną na 180 km/h
    Pytanie brzmi jak się tego dziadostwa pozbyć???

  • #2
    Są dwa rodzaje blokady.

    Pierwsza to mechaniczna polegająca na "zdławieniu" przepustnicy przez założenie mniejszej uszczelki. Przesłankami do tego może być np trudniejsze wchodzenie na wyższe obroty. Można to sprawdzić wrzucając 2 bieg i "puszczenie" auta do odcinki, jeśli auto w sposób znaczący zacznie tracić moc powyżej 5 tys obrotów to cała sprawa odblokowania zamyka się w wymianie uszczelki i zrestartowaniu kompa.

    Druga to elektroniczna polegająca na podłaczeniu komputere do prędkościomierza. Tutaj jest kilka opcji i wymienię je po kolei od najbezpieczniejszej. najprawdopodobniej Twoje auto to rdzenny japończyk tak jak mój i mając na myśli rdzenny mam na myśli prawdziwego JDM'a (w japonii wszystkie auta muszą być zdławione do 180 km/h i tak też są wyskalowane liczniki). Najlepiej byłoby wymienić komputer na taki sam ale z europejskiej wersji, silnik nie powinien mieć problemów z przyjęciem nowego sterownika. Jest to jednak kosztowna zabawa. Ja osobiście znalazłem machera, (kolega z pracy - programista i fan Hondy) który poprzez złacze OBD lub OBDII wyłączy ową opcję lub ewnetualnie jeśli komputer jaki masz i europelski są tak samo skonstruowane, wgra nowe oprogramowanie. Myślę że Polsce odpowiednie możliwości mają dobre serwisy zajmujące się chiptuningiem. ASO raczej bym o to nie prosił bo o ile mogą to zrobić to zrobią za astronomiczną cenę. Ostanią metodą (jednak niesprawdzoną i wg mnie niebezpieczną) jest odnalezienie wiązki biegnącej do komputera, która podaje odczyty o prędkości i jej przecięcie. Osobiście uważam, że jest to wysoce niebezpieczne (mimo zapewnień ludzi na stronie japońskiej Integry), nigdy nie wiesz jak silnik zareaguje na brak danych z czujnika (możliwość wywalania błędów), powiedzmy że daje 50/50.

    Mam co prawda silnik d13b4 i komputer jest najprawdopodobniej inny niż u Ciebie ale mojemu koledze, przeprogramowanie zajeło ok 30 min wraz z zresetowaniem silnika i podobno sprowadza się do przestawienia kilku opcji. U mnie było to dość utrudnione bo nie mam wtyczki OBDII, więc musiał się podłaczać przez jakiś dziwaczny programator bezpośrednio do komputera. Nie wiem jak dokonał tej sztuki ale auto idzie powyżej 180 a powyżej 140km/h dostało strasznego kompa (w porównaniu z tym co było przed modyfikacją).


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #3
      mam liftbacka D15z8. W Japońcach było bodajże z6 potem też z8.
      Opiszę to:
      Auto kręci bez zarzutu do maksymalnych obrotów. Jednak przy 6300 na 4 biegu nagle traci obroty do około 6000 rpm i z powrotem przyspiesza. Widziałem już gdzieś filmik z autem z tą blokadą. Jest na YT. Na niższych biegach nie ma żadnych problemów. 100 km/h poniżej 10 sekund, 110 na 2 biegu. To się dzieje na 4 biegu przy 180 km/h. na 5 nie testowałem, bo bardzo ciężko jest rozpędzić na nim auto do tej prędkości, potrzebuje wykorzystania 4 do maksimum. Inne egzemplarze, bez blokady wyciągają licznikowe 197 na 4 biegu. bez żadnych odcięć. Dodam jeszcze, że to auto z niemieckiego salonu ze Swindon.

      Comment


      • #4
        Pieron wie co tam jest założone. Owszem z6 i z8 były montowane w Japońskich wersjach ale mogło się tak stać że ktoś taką ściągnoł z Japonii i zrobił przekładkę albo samochód jest z EU ale kompa ma podmienionego z Japońskiej wersji. TO tylko pogłoska ale podobno japońskie kompy lepiej przyspieszały na niższych biegach co miało rekompensować ogranicznik. Uważam że to bzdura ale zawsze coś. Hmm. Można zrobić dwie rzeczy. Po pierwsze należy zrobić diagnostykę kompa i zobaczyć skąd ma firmware. jak japopński to sprawa wyjąsniona. Jeśli nie to oprócz szukania w programie można poszukać koło skrzyni kabla który czyta na którym biegu masz auto. Jeśli masz go to znaczy że masz importowane auto z kraju kwitnącej wiśni i ktoś coś przy nim kombinował. Słyszałem o tym systemie z biegami ale Honda się szybko z niego wycofała na koszt tańszych czytników prędkości. Tak czy siak wizyta w salonie chiptuningu - wskazana.


        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez samniewiemkto Zobacz posta
          dokonałem makabrycznego odkrycia.
          ja również dokonałem makabrycznego odkrycia czytając ten temat.
          nie którzy nie maja pojęcia czym jeżdżą i jeszcze się tym chwalą na forum.....
          Zamieszczone przez samniewiemkto Zobacz posta
          mam liftbacka D15z8.
          Opiszę to:
          To się dzieje na 4 biegu przy 180 km/h. na 5 nie testowałem, bo bardzo ciężko jest rozpędzić na nim auto do tej prędkości, potrzebuje wykorzystania 4 do maksimum. Inne egzemplarze, bez blokady wyciągają licznikowe 197 na 4 biegu. bez żadnych odcięć. Dodam jeszcze, że to auto z niemieckiego salonu ze Swindon.

          czytam i czytam i uwierzyć nie mogę co za herezje ....
          po 1. liftback czyli buda ( MA,MB ) pięciodrzwiowe z silnikiem D15Z8/Z3 nie pochodzi z japonii tylko z anglii bo tylko tam było budowane, więc było przeznaczone na rynek europejski i żadnej blokady nie posiada.( oczywiście to potwierdzimy jak podasz nam pare literek z VIN'u )
          po 2. chciałbym zobaczyć jak seryjne d15z8 w budzie liftback na czwórce idzie 197km/h..... owszem jest pewna honda 6 generacji, która na czwórce idzie 197km/h( 8500obr ) i jest to VTI. ( silnika b18c4, który generuje 169 koni )
          po 3. sprawdź osiągi na 5 biegu i raczej nie spodziewaj się, że pójdziesz więcej jak 190 pare km/h ponieważ tyle wynosi prędkość maksymalna twojej hondy.

          dziękuje i pozdrawiam
          Last edited by Avenger85; 25-04-2012, 18:36.
          Civic VTi B18C4 182 HP

          Comment


          • #6
            Ja też obstawiam podmieniony komputer, jakaś ingerencja w oprogramowanie oryginalnego lub Twój błąd. Następnym razem przy 180 (tej blokadzie) wrzuć 5 bieg i zobacz czy przyśpieszy.

            Jeszcze jedno mnie zastanawia, - 197 km/h na czwartym biegu przy tym silniku to niemożliwe. Już wcześniej będzie odcinka.

            I taki mały offtop Avanger85 - ja swoim liftbackiem z silnikiem D15z8 jechałem około 215 km/h według wskazań licznika i jeszcze ciut brakowało do odcinki, opony to 185/60 R14. A i napisze że zazdroszczę Ci silnika znajomy ma też 5D z 1.8 vti ostatnio przejechałem się jego samochodem i różnica kolosalna Fajnie to chodzi
            - Stuk! Puk!
            - Kto tam?
            - Panewka!

            --- Moje 5D ---

            Comment


            • #7
              Dobra wszystko jasne.

              Cholera przecież ten silnik osiąga maksymalną moc przy okolo 6500 obr/min (odcinka jest pewnie w pobliżu). Spadek obrotów to wynik odcinki i nieczego więcej. Teraz dopiero znalazłem specyfikację. Faktem jednak jest że wiele aut pokazanych na YT ma problemy z pokonaniem bariery 185Km/h. Tak czy siak to jest najzwyklejsza odcinka. Niech kolega sprawdzi czy dokladnie tak samo się auto zachowuje na innych biegach (spadek obrotów). Niestety trzeba zmienic bieg na 5 i próbować szczęscia.

              Teraz szukałem sporo na YT i tak widzę że sedan pojdzie wiecej ale po malych modyfikacjach takich jak nowy dolot i wydech, dobre opony itd.

              109750353.jpg


              Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

              Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
              http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

              Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

              Tęsknota za Hanką jest ciągła.

              Comment


              • #8
                Niektóre VTEC-Econo miały ograniczenie prędkości do 180 km/h na podstawie sygnału z VSS, jeśli komuś to bardzo przeszkadza trzeba dłubać w sterowniku albo podmienić go na taki bez blokady i immobilisera. Natomiast nie wiem czy jest sens w warunkach PL gdzie autostrad jak na lekarstwo i w ogóle szybko strach jechać, nie wspominając o ograniczeniach prawnych.

                Co do d15z8 i licznikowych 197km/h na czwórce to najnormalniejsza rzecz w świecie, no chyba że ma w.w. blokadę w serii czwórka 0,937 / fd 3,888 / odcinka chyba ok. 7000 rpm, można sobie policzyć

                Dla bardziej dociekliwych dodam że w MA/MB gdy licznik pokazuje nieco ponad 200 km/h realnie jest 191 km/h przy seryjnym rozmiarze opon - sprawdzane na rolkach na hamowni, niektórzy cenią sobie zdrowie i życie

                Comment


                • #9
                  to że licznik przekłamuje na prędkości wiadomo od dawna a czym szybciej się jedzie tym więcej przekłamuje. Dlatego zazwyczaj mam ustawione na GPS'ie pomiar prędkości i chyba właśnie ta prędkość jest najbardziej realna. Tak jako ciekawostke powiem że npo renault może w okolicach 180 przekłamywać nawet o 15Km/h - opony standard. Może taki urok.

                  Zastanawia mnie tylko jedno. Skoro w EU nie ma wymogu zakładania ograniczników prędkości (no może dla aut które idą powyżej 250km/h), to po co zakładać je do aut. Nie chroni to silnika jak owe zamulenie wersji 1,4 (widomo że chodziło o wymogi prtawne i stawki ubezpieczeniowe - ale zawsze) i nie ma wymogów prawnych. Czyżby japończycy mieli za dużo komputerów na swoje drogi i upchneli je w europie zostawiając klientom jajko niespodziankę?

                  Co do ściągania ogranicznika to ma to sens zasadniczo tylko w Niemczech bo ta to można pociągnąć ile fabryka dała. Jednak wymiana sterownika nie zmieni dynamiki auta na niższych prędkościach. Komputer nie jest tani a zysk raczej niewielki.

                  Dziś dowiedziałem się od kolegi, który siedzi w Hondach od początku swojej przygody z motoryzacją (a to będzie już dobre15 lat), że Honda miała dwa rodzaje zamulenia/ograniczenia prędkości. Pierwsze to to o którym teraz rozmawiamy, czyli nagłe odcięcie dopływu paliwa (coś ala odcinka) a drugie to łagodne zamulenie, polegające na stopniowym obniżaniu mocy auta wraz z wzrostem prędkości (rowiązanie przejęte z motocykli hondy które również mają ograniczenia prędkości do 180km/h) i z tego co pamięta to właśnie w autach od 2000 roku zaczęto to stosować. Paskudna rzecz bo powyżej 140km/h auto idzie coraz bardziej ospale mimo że do końca skali na obrotomierzu kawałek drogi. Podobno nie da się tego wyłaczyć w sterowniku, bo wartość jest na stałe ustawiona ale można z korei lub tajwanu na wpół legalnie (w każdym katalogu pisze że wolno to stosować tylko na zamkniętych torach - coś jak nasz anty radar wolno posiadać ale nie właczać) ściągnąć specjalny interfejs który oszukuje ową funkcję zaniżając pedkość (nie znam szczegółów działania). Łatwo to założyć a ściąga się to co dwa lata do rejestracji auta.
                  Last edited by Lord_Nikkon; 26-04-2012, 18:25.


                  Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                  http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                  Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                  http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                  Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                  Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                  Comment


                  • #10
                    Nie tylko w EU, także w stanach np. wersje VX miały kaganiec do 180 km/h czy tam 182 dokładnie (113 mph) i żadna to niespodzianka

                    Comment


                    • #11
                      A tu mnie zaskoczyłeś bo o tym nie wiedziałem. Dobrze wiedzieć.


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment


                      • #12
                        Powiem tak. To nie jest zwykła odcinka. Wiem co mam na 2 biegu i co przy 180(na liczniku jakieś 185-186, przy gumach 185/60 R14). Auto nie jest kombinowane. Wszystko ma praktycznie fabryczne poza częściami eksploatacyjnymi. Mam do niego pełną dokumentację potwierdzoną w serwisie w Niemczech. Nie ma kombinowania. Auto ma kręcić 6500 rpm. przy 6300 na 4 biegu jest to tzw. odcięcie, podczas gdy na niższych biegach jak 1 czy 2 kręci pod 7000. sprawdzone. 110 licznikowe na 2 biegu. O tego typu blokadach czytałem już dawno temu i były fabrycznie montowane w niektórych liftbackach. Być może chodziło o konkretne serie i tylko do wybranych krajów. Podepnę do kompa i zobaczę co i jak w razie czego, jeśli jest to faktyczna blokada i ją usunę, to opiszę to na rzecz forum.

                        Comment

                        Working...
                        X