Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Jaki akumulator do D15Z6
Collapse
X
-
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
-
grać będzie... ale jak często będziesz słuchał głośno np przy piwku z kumplami czy przy papierosku na zgaszonym silniku dośc długo i będziesz bardzo mocno rozładowywał aku to zaraz siądzie.. ja mam roczny aku sprzęt no w miare i juz reklamacje przechodzę bo po nocy rano nie odpalapo prostu zniszczyłem aku
Comment
-
Wytłumaczmy sobie jedną rzecz. Po pierwsze akumulator nie jest przystosowany do pracy przez dłuższ czas pod sporym obciążeniem bez pracującego alternatora. Oczywiście praca 1minutę- 5 minut (z pełnym obciążeniem systemu car audio) akumulator przetrzyma ale więcej powoduje jego uszkodzenie (montaż akumulatora żelowego jest wtedy wymagana). Owa moc 330A jest to wartość szczytowa dla momentu uruchomienia rozrusznika a nie moc ciągła, która jest niższa. Tutaj użyłem skrótu myślowego. 330A jest to moc jaką może w jednostce czasu podać akumulator na złaczu do rozrusznika.
Co do zasilania systemu car audio. Owszem taki akumulator zasili dobry zestaw o ile zostaną zachowane pewne zasady.
Po pierwsze przez wzmacniaczmia na liniach zasilających musza być założone kondensatory 1F lub 2F. Nie ma uproś. Takie wzmacniacze powodują naprawę ogromne zużycie energi i to w sposób ciągły. Kondensatory również odfiltrują zakłócenia z isntalacji a te wzrastają wraz z zwiększeniem mocy wzmacniacza/wzmacniaczy.
Po drugie - zastosowanie odpowiednich przewodów (odpowiednia średnica i jakoś materiału) nie mówię tu tylko o przewodzie plusowym, który idzie od klemy do złacza w wzmacniaczy. Należy też wymienić przewód masowy biegnący od akumulatora do punktu masowego w komorze silnika. Jest to dość czesto pomijana czynność mająca jednak sporoy wpływ na prace całej instalacji elektrycznej.
Po trzecie - rozdzielenie przewodów zasilania z przewodami sygnalowymi (prowadzenie np w przeciwległych progach) w celu unikniecia zakłóceń.
Moja osobista opinia to taka że akumulatory firmy Bosch w znakomitej większości to dobre produkty, a czym wyższa cena tym wyższa jakość (wyjątkowo ta zasada się sprawdza w odniesieniu do tej firmy). Oczywiście trafiają się trefne produkty ale z obserwacji forum ludzie bardziej narzekają na akumulatory firm Centra i Varta niż na Bosch'a. Może Bosch jest droższy ale powinien prezentować wyższą jakoś wykończenia i trwałość niż inne firmy.
goku10sdl Właśnie zaprezentowałeś najlepszy sposób na "ubicie" akumulatora. Nie można tak odsłuchiwać muzyki z car audio. Oczywiście Twój akumulator i Twoje auto. Odsłuch bez załączonego silnika to szybka droga do uszkodzenia elektrod w akumulatorze przez wywołanie zbyt dużego obciążenia oraz wywołanie w akumulatorze stanu permanętnego niedoładowania, na co akumulatory kwasowe są wyjątkowo uczulone. Wady tej nie mają żelowe akumulatory. Z drugiej strony nie pisz że na własne życzenie zarżonołeś akumulator a teraz domagasz się wymiany reklamacyjnej, jest to oszustwo (a takie sformułowania nie mogą się znajdowąć na forum). A słuchać przy piwku można radia a nie nagłośnienia estradowego. Nie mnie oceniać ale większośc ludzi w takich sytuacjach wzywa policję. Było Ci żal na litr paliwa jakie auto by Ci spaliło to teraz masz jaja z akumulatorem.
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
Comment
-
Lordzie nie było mi żal na paliwo bo tego akurat mi nie brakuję... i odpalałem co raz silnik żeby doładować akumulator.... jeszcze jeżdżę na tym aku jakoś się trzyma... od momentu gdy zauważyłem że trzyma słabiej można powiedzieć ze całkowicie odpiąłem wzmacniacz od radia i słucham muzyki tylko z samego radioodtwarzacza.
Napisałeś że jestem oszustem domagając się wymiany aku który jest na gwarancji.. no chyba ona od tego jest ??? ( i na pewno nie zniszczyłem go celowo ) powiem więcej ze wcześniej przed tym aku miałem BOSCHA który miał bardzo dużo lat sam nie wiem ile.. i nie było takich problemów z nim ze się nie dało rano uruchomić silnika... po prostu już wiek go zabił ale jeszcze go używam po dzień dzisiejszy. służy mi jako bateria do pompki którą przelewam sobie Diesla. Po zakupie nowego aku minął równy rok.. i już są z nim problemy.. aku zaczyna siadać więc chcę zeby cos mi z nim zrobili. skoro z boschem nie było takich problemów to dlaczego z tym są ???Last edited by goku10sdl; 25-01-2012, 11:41.
Comment
-
goku
Akumulator w samochodzie nie jest zaprojektowany do zasilania zestawu car audio charakteryzujacego się bardzo dużym poborem mocy. Często (lub prawie zawsze) w instrukcji jest informacja że utrzymywanie akumulatora w stanie niedoładowania lub używanie go na zasadzie pełnego wyładowania (jak np telefon komórkowy) może skutkować jego uszkodzeniem a tego gwarancja nie obejmuje. Obejmuje za to uszkodzenia wynikające z błędu produceta. Wg zasady która obowiązuje w prawodawstwie to ignorantia iurius nocet czyli nieznajomość prawa (przepisów) nie zwalnia od odpowiedzialności. Tak więc Twoim obowiązkiem było sprawdzenie w instrukcji ewentualnie na stronie producenta czy zezwala on na stosowanie akumulatora w takim zakresie jaki przedstawiłeś. Jeżeli nigdzie nie ma takich zapisów - proszę bardzo (niedopatrzenie producenta), jednak jak znam życie taki zapis jest w postanowieniach gwarancyjnych a Twoje roszczenie może nosić znamiona wyłudzenia, co w najlepszym przypadku grozi odrzuceniem roszczenia gwarancyjnego.
Co do różnicy Boscha i Twojego akumulatora (nie napisałeś jaki ale wnioskuje że Centra albo Varta). Nie ma co porównywać tych dwóch marek, gdyż na pewno różnią się poziomem wykonania, jakością materiałów i zapewne ceną. Poza tym mamy w dzisiejszych czasach nową pseudo ekologiczną modę, którą producenci wykorzystują do stosowania gorszych materiałów po wyższych cenach (do tego dochodzą różne podatki środowiskowe). Tak więc nalepka ECO nie tylko zwiększa cenę ale i oznacza częste pogorszenie jakości produktu. Sam mam dość stary akumulator Panasonica i działa on lepiej niż niejeden nowy.
Wracając do Twojego roszczenia. Może Ci się uda, może nie - obecnie firmy dość szczegółowo sprawdzają każde roszczenie gwarancyjne jednak będę bardzo wdzięczny jeśli nie będziesz pisał na publicznym forum o takich praktykach. To nie PEB i z zasady wg zaleceń szefostwa nie promujemy kombinatoryki które szkodzą osobą trzecim. Jeśli jednak okaże się że akumulator był uszkodzony w procesie technologicznym - zwracam honor, jednak w to wątpie.
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
Comment
-
Słuchaj Lordziegdybym miał centrę albo Varte to bym był jeszcze zadowolony... ale w tamtym roku byłem na Feriach i nie było mnie w domu 2 tyg a aku a hani siadł trzeba było wymienic.. a ze jeszcze nie miałem dwóch aut to mamuśka jeździła od czasu do czasu hondą...więc moja Mama podjechała do pobliskiego zakładu i wcisnęli jej akumulator o nazwie ( SAKURA 12V 45Ah 360A ) no ja osobiście nie byłem zadowolony ale mamuśka kupiła to się jeździło... przeczytaj wypowiedz zeusa na samym dole https://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sh...%B6-t%B1-marke
Ty lepiej się na tym znasz i powiedz czy to co on napisał to prawda... bo jeśli tak to będę się trzymał tego ze akumulator mógł mieć wadę
chodzi mi o to: " ale osobiscie nie kupil bym tego bo sa to akumulatory po regeneracyjne tak samo jak 4max intercarsu "Last edited by goku10sdl; 25-01-2012, 12:38.
Comment
-
A co to za firma??? Sakura po japońsku zanczy wiśnia - co to za nazwa dla firmy produkującej akumulatory?? Po drugie taka firma nie istnieje na japońsim rynku więc ktoś nazwą próbował niby zwrócić uwagę na to że niby akumulator ma japoński rodowód. Coż... Oprócz nazwy nie widzę wiecej związków. Owszem - kobiety raczej się nie znają na samochodach (a zwłaszczach cześciach). Nie chcę uchodzić za szowinistę ale tak niestety jest. Może i taka SAKURA chodziła by w miarę w normalnym aucie ale przy odrobinę większych obciążeniach sypią się jak cholera. W te 360A też bym nie wierzył. Firmy, które nazwijmy do kupy NO NAME stosują różne metody aby wywołać owe 360A. Firmy renomowane jak Panasonic, Bosch a nawet Varta stosują zunifikowany system pomiaru i dlatego jest to baza do porównywań.
Nie lubię oceniać ludzi którzy nie mogą się bronić ale kolega Zeus nauczyłby się najpierw porządnej terminologii bo band to może być jazzowy a on chyba miał na myśli brand'owy. Sam Żeus pisze że to akumulatory w większości po regeneracji ale udowodnij to w sklepie. Zasadniczo się nie da. Tak czy siak Sakura to tzw zapchaj dziura, którą się wciska naiwnym klientom. Co do jego oceny Centry i Boscha. Nie zgodzę się. Na forum przewijało się już kilka postów o tym jak Centry padają jak muchy i jak napisałem kiedyś tyle opini co ludzi, każdy ma swoją. Nie wierzyłby też sprzedawcy bo to nie sprzedawca jeździ na tych akumulatorach a klienci i to oni są wiarygodnym źródłem informacji, a nei sprzedawca, który zasadniczo zawsze próbóje wcisnąć produkt, który w danym momencie mu najbardziej pasuje.
Osobiście uważam że Bosch s4 nie jest najlepszą baterią (o ile pamiętam składana na Węgrzech) ale na pewno lepsza od Centry. W wypadku samochodu z car audio bardziej bym polecał boscha s5 a nie s4. Są po porstu bardziej wydajne przy roznicy cenowej rzędu 50-60 zł. Wiem że dla niektórych to sporo ale s4 montuje się w autach średniej klasy a s5 w autach doposażonych i bardziej wymagających pod kątem zapotrzebowania na energię. Z tego co wiem S5 sprawdza się doskonale w połaczniu z Car audio i nie ma aż tak dużych problemów z efektem niedoładowania. Sam będę właśnie taki kupowłą pod koniec roku kiedy zbliży mi się obowiązkowa wymiana baterii (wymogi prawne w Japonii). Z drugiej strony np S4 w japonii dostaje certyfikat przydatności na 4 lata a s5 na 7lat więc coś to oznacza.
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
Comment
-
No i ja właśnie nie wiem co to za firma.. wcześniej miałem BOSCH Silver 4K ale nie wiem ile to ma lat na pewno więcej niż 7 bo od tylu lat posiadam hondę i aku był juz u wcześniejszego właściciela... i nie wyglądał na nowy...no ja wiem co do tej opinii masz rację... dlatego widzisz aku mi siadł dość szybko bo jak sam stwierdziłeś jest to po prostu że ujmę to najlepszym prostym słowem "gówno"które tak czy siak trzeba wymienić na coś porządnego.
Comment
-
siemka podepnę się pod tematzaczeły się porządne mrozy to i akumulator zaprostestował
a więc akumulator to bosh silver 4 45ah.:/ i zabardzo niewiem ile ma latek gdyż kupiłem go już z autem.Może wiecie jak można sprawdzić date produkcji.Mam pytanie czy też macie problem z akumulatorami bo jak wiadomo na takie mrozy 45ah to troszkę mało i teraz zabardzo niewiem czy wymieniać sam akumulator czy pokusić się o małą przeróbkę i zmajstrować sobie większą podstawkę i większy akumulator
auto bez zbędnych bajerów tylko radyjko
Podjadę jeszcze kupie miernik i posprawdzam ładowanie i czy coś prądu nie kradnie Z góry dzięki za pomoc
Aha zapomniałem dodać silnik D14A4
zmierzyłem napięcię pod pełnym ociążeniem czyli : ogrzewanie szyby, światła, dmuchawa na max, radio, i wyszło 12,4 lub 6 czyli troszke za mało tak jakbym jeździł bez ładowania:/ ale kontrolka sie nie pali a przy wyłączyonych odbiornikach 14,4 czyli oki. I teraz czy możliwe jest aby alternator nie wyrabiał przy takim ociążeniu? według mnie coś jest nie tak:/ albo alternator nie wyrabia pod obciązeniem albo coś pobiera energie extra:/
a wy jakie macie zdanie?Last edited by marcindg; 01-02-2012, 12:13.
Comment
-
Witam, podepnę sie pod temat, niestety mój aku powoli odmawia posłuszeństw. Czy taki akumulator jest OK? Czy szukac czegoś lepszego? Silnik d14a4, audio standard.
Comment
-
Wymiarowo na pewno powinien pasować.
Ja u siebie D14Z2 wymieniałem rok temu na Centre Plus 45Ah i 300A (EN) i chodzi jak na razie ładnie. dziś przy prawie -21st. odpalił pod chmurka bez problemu.
w tym Boschu widzę ze jest 330A (EN) wiec nawet lepiej niż to książkowe 300.The 1st. - EJ9
The 2nd. - ES7
The 3rd. - FD7
The 4th. - CU2
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
Comment
Comment