Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przeczytajcie i pomóżcie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przeczytajcie i pomóżcie.

    Witam Wszystkich
    Posiadam Hondę Civic 4D 1.4 90KM z 99 roku

    Samochód seryjnie w środku jest ponury, słabe oświetlenie, ciemna deska, więc postanowiłem dodać do środka parę bajerów. Pierwszym dodatkiem było radio z DVD z wysuwanym ekranem, drugim był zakup 5" nawigacji, potem dodałem parę zegarów i listew oświetlających. Wszystko prócz radia zasilane jest z gniazda zapalniczki. Z głównego gniazda wychodzi podwójny rozgałęziacz do którego podłączony jest poczwórny z kolei do niego podłączony jest kolejny czwórnik, ale w nim zajęte są dwa miejsca. Aktualnie Hania wygląda w środku tak:

    Okej teraz przejdźmy do problemu, chodzi o to że nie wiem czy akumulator nie jest zbyt obciążony tymi wszystkimi urządzeniami, miałem akumulator firmy Panasonica (około 3 lat), zaczęły się ujemne temperatury i z rana samochód nie odpalał, zakupiłem więc jakiś miesiąc temu nowy akumulator za 240 złoty, szczerze to nie znam tej marki i dla mnie to jest zwykły "no name":

    Po dwóch tygodniach jazdy z rana samochód znów nie odpalił, ogólnie nie ma tego takiego kręcenia czy coś, tylko przekręcam kluczyk jest takie bzyknięcie i włącza się alarm, wyjąłem akumulator i naładowałem go na full, dziś znów ledwo mi odpalił a jest jeszcze plusowa temperatura. Dodam że uruchamiam silnik przy wyłączonych wszystkich urządzeniach, także gdy gaszę silnik wyjmuję z głównego gniazda zapalniczki wtyk i gaśnie wszystko. W sumie nie jeżdżę dużo, tyle co do pracy (14km), gdzieś do sklepu i to było by na tyle. Nie wiem czy jest to wina akumulatora czy alternatora. Wydaje mi się że parę takich pierdół nie rozładowywało by tak szybko nowego akumulatora, nie wiem w czym tkwi problem. Wiecie w gorszych samochodach montowane są telewizorki w zagłówkach, różne panele LCD, oświetlenia i jakoś to im trzyma, może wystarczy dokupić jakieś oddzielne zasilanie, nie wiem, pomóżcie.
    Z góry dziękuję za odpowiedź, starałem się opisać wszystko po kolei, w miarę dokładnie żeby nie było niejasności, teraz czekam na Waszą pomoc.
    Dariusz Rychlewski
    Last edited by Karl1985; 27-11-2011, 19:46. Powód: poprawa linków

  • #2
    za taka kase czyli 240 zł kupisz dobry akmumlator np centra czy warta na allegro sa dostepne w tej kwocie na 100% pozatym jeśli chciałeś już ożywić troche srodek autka to bez przesady po co tyle tych dupereli zostaw sobie to radio z dvd na mój gust ale podepnij je normlanie z kostki od radia co jest z tyłu kieszeni nawigacja dobra rzecz ale po co nacodzien z nia jezdzisz skoro robisz trase praca dom i miasto ktore pewnie dobrze znasz co do podświetlenia to polecam zamiast zwykłych zarowek to diody led do podswietlenia panelu nawiewu wyrzuciłbym te diody z kanałów powietrza troche tandeta i reszte tych swiatełek na desce rozdzielczej zrob sobie podswietlenie schowka żeby sie zapałało jak go otwierasz na forum było opisane lub podswietlenie na nogi kierowcy i pasazera jak sie wsiada do auta tez prosta robota i to tyle wtedy akumulator napewno da rade tak samo alternator

    Comment


    • #3
      Radio jest podłączone normalnie kostką ISO, a z nawigacją nie jeżdżę codziennie, używam jej sporadycznie, więc nie pobiera prądu A co do podświetlenia na nogi kierowcy gdy się wsiada do auta to też zamierzałem zrobić ale już jak będzie cieplej na dworze :P No ale to jak sądzisz że może to być wina akumulatora, zwykły szajs? A ludzie którzy montują u siebie w samochodach ekrany w zagłówkach, konsole, panele, dużo oświetlenia do czego to podłączają, wszystko z aku idzie? Czy mają jakieś oddzielne zasilanie?

      Comment


      • #4
        Często przy róznego typu rozbudowanych instalacjach audio-video, całość bierze prąd z dodatkowego akumulatora... Poza tym, tak na marginesie Star Trek przy wnętrzu Twojej Hanki to pikuś :P Niedługo będąświeta, więc jeszcze choinkę na desce rozdzielczej zainstaluj :P
        Last edited by Remek; 27-11-2011, 21:27.
        Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

        Comment


        • #5
          Hah no u mnie nie było by nawet chyba możliwości zamontowania drugiego akumulatora, postanowiłem kupić jutro miernik, samemu posprawdzać ładowanie, napięcia, itd...

          Comment


          • #6
            Sprawdź ładowanie i pobór prądu przy zgaszonym silniku. Frukty pod zapalare nie powinny ciągnąc przy wyjętym kluczyku ze stacyjki bo nie dostają wtedy napięcia, ale np. podtrzymanie radia ssie zawsze.

            Jakby mi się kratki nawiewu świeciły to bym umarł ze szczęścia...

            Comment


            • #7
              Kolego, skąd jesteś? Jeśli z Podkarpacia to napisz a załatwię Ci akumulator. Co do akumulatorów te no name bardzo często produkowane są w tych samych fabrykach co "markowe". Kolega który pracuje w Mielcu opowiadał mi o tym, także czasami nie ma co przepłacać.

              Druga sprawa, masz wiele bajerów które naprawdę ciągną prąd. A ten rozgałęziacz to masakra, pomyśl nad zrobieniem tego bez tego.
              Pozdrawiam
              - Stuk! Puk!
              - Kto tam?
              - Panewka!

              --- Moje 5D ---

              Comment


              • #8
                okiej nawet najbardziej gówniany akumulator działa przynajmniej przez 2 lata.... chociaż warto podjechać do jakiegoś punktu gdzie sprzedaja aku, poprosisz gościa o sprawdzenie. wyjdzie z odpowiednim sprzętem i sprawdzi ci ładowanie oraz prąd rozruchu akumulatora.jeśli masz miernik to napięcie ładowania na odpalonym silniku możesz sprawdzić sam i po włączeniu świateł i tych gadżetów nie powinno spaść poniżej 14v.... ( oczywiście napięcie mierzymy na klemach aku ) ....
                sprawa nr.2 jeasli przekręcasz kluczyk, kontroli się zapalają ,a następnie przy próbie odpalenia wszystko gaśnie na sekundę to masz problem z masą. gruby kable idący z minusa aku nie łączy prawidłowo ze szkieletem auta... należy poprawić to połączenie

                odnośnie wyglądu twojego wnętrza .... hmmm nie chcę pisać co o tym sądzę, żeby mi moderatorzy bana nie dali za obrazę ... więc napiszę tak: od zawsze za największych buraków i amatorów wiejskiego tuningu ( pomijam już tu chamskie spojlery,naklejki itp a raczej koncentruję się na kwit esencji tego zjawiska czyli niebieskie ledy -wszędzie gdzie się da ) uważałem golfiarzy oraz właścicieli calibry. jednak to co nie którzy potrafią zrobić z hondą civic przekracza moje najśmielsze oczekiwania .... bez obrazy
                Civic VTi B18C4 182 HP

                Comment


                • #9
                  Hah za nic się nie obrażam, zawsze przyjmuję krytykę na lajcie :P Jednym się podoba, drugim nie, mnie się fajnie z tym jeździ i już dziękuję za odpowiedź :P

                  Comment


                  • #10
                    jak to się mówi są gusta i guściki a o tym się nie dyskutuje chodź ją nie mógłbym w takim statku jeździć heh,ale do rzeczy sprawdz ładowanie przy tej choince alternator może nie wyrabiać I masz nie doładowany akumulator

                    Comment


                    • #11
                      OK. Chcieliście wiedzieć jak wygląda tuning w Japonii to macie go tutaj w czystej postaci. Serio. Tak włąśnie wiele aut jest tuningowanych. Masa bajerów (większość bez użytecznych), które utrudniają jazdę (to światło z ledów bardziej przeszkadza niż pomoaga), brakuje tylko jednego rodzynka, oświetlenia na zewnątrz (grill progi i hamulce). Jak widać daleko nie trzeba szukać tego wariactwa. Co o tym myślę to każdy wie po przeczytaniu mojego felietonu, ale przyznaję - wymiękam. Jednak problem to problem. Aku może i masz wymieniony ale sprawdz jakie masz stan akumulatora w stanie spoczynku (bez kluczyka w stacyjce), na klemach, wszystko poniżej 13V oznacza że coś jest nie tak z baterią lub coś ciągnie ci na napięcie mimo wyłączonego silnika. Potem załącz silnik i sprawdz na klemach (przy minimalnej ilości włączonych odbiorników) jaki masz prąd ładowania. Idealny to około 14,4V, jak będzie mniej to znaczy że albo masz szczelony alternator ewentualnie kable lub za dużo odbiirników i alternator nie wydala (choć wątpie bo jak ludzie podłaczają dwa wzmacniacze po 40A i nadal jest ok to nie wiem co byś musiał oświetlić aby taka sytuacja się zdarzyła). Możliwe że gdzieś masz niewielkie zwarcie, ale pieron wie przy takich "choinkach" wszystko jest możliwe.

                      Szerokiej drogi i niech jasna (niebieska) strona ledów będzie z tobą.


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment


                      • #12
                        ładownie 14.4 to podręcznikowy wzór, z czasem zużywania się szczotek i innych elementów układu ładowania będzie delikatnie spadało. można przyjąć że jeśli odpalisz silnik, włączysz światła ,nawiew, ogrzewania szyby i te gadżety, a napięcie nie spadnie poniżej 13,8-14,0 i utrzymuje się na podobnym poziomie nie zależnie od obrotów silnika to układ jest sprawny. możliwe również że coś rozładowuje ci akumulator kiedy auto stoi nie używane. bez miernika i sprawdzenia poboru energii ciężko będzie to sprawdzić, w każdym razie tanie alarmy z allegro, kiepskie radia samochodowe itp. maja tendencje do pobierania zbyt dużej ilości energii na podtrzymanie czujników czy pamięci. przykładowo zegarek oraz komputer pobierają nie więcej jak 20mA .... kiepski alarm, radio ( tu również warto dodać, że alpine przed długi czas produkował radia z nadmiernym poborem ) potrafią zjadać 200mA a przy takjim poborze po 24h z akumulatora schodzi ponad 2Ah, po paru dniach już nie odpalisz
                        Civic VTi B18C4 182 HP

                        Comment


                        • #13
                          Nie no wiadomo że 14,4 trudno uzyskać ale jeśli przyjmie się właśnie taki margines błędu jaki podałęś (powiedzmy +/- 0,5-1V) to wszystko jest ok. Poniżej oznacza już kończący się alternator lub problem z ukłądem ładowania. Co do owego obciążenia to słyszłąem o stuacjach jakie opisujesz Avanger85, choć nie byłem ich świadkiem. Tak szczerze mówiąc kolega który zapoczątkował ten post ma tyle bajerów nawsadzane że nie wiadomo w co i jak się podłączał więc to może być cokolwiek. Radio wygląda na przyzwoite ale co z tego.


                          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                          Comment


                          • #14
                            Lord_Nikkon oryginalnie podłączenie radia alpina miałem przez stacyjkę. czyli żeby radio grało musiał byc przekręcony kluczyk. kiedy podłączyłem sobie zasilanie i pamięć bezpośrednio pod 12v okazało się że nawet kiedy radio jest wyłączone ssie z akumulatora 200mA ...
                            koledze w innym aucie uszkodził się włącznik oświetlenia bagażnika i żaróweczka paliła sie cały czas ( 450mA poboru ) . 2 dni i aku ledwo kręcił , 3 dni i juz nie miał siły zakręcić ... więc miernik w łapę, wyjmowanie po kolei wszystkich bezpieczników ... po wyjęciu bezpiecznika od oświetlenie wnętrza pobór spadał do paru mA i się sprawa wyjaśniła
                            Civic VTi B18C4 182 HP

                            Comment


                            • #15
                              Dzis sam zobaczylem ile moj Eonon ciagnie na podtrzymanie pamieci. Z pomiaru wynika ze 150mA. Ale wiem ze systemy alpine sa pradozerne oj sa. Kolega ma caly system car audio zbudowany na alpine (model z wycuwanym ekranem i zewnetrznym dyskiem 80GB - 1din radio 1 din dysk) i jak mierzylismy to wyszlo ze caly zestaw bez kluczyka w stacyjce moze pobrac nawet 300mA, problemem potem okazal sie zajechany akumulator, po wymianie bylo ok a ze auto duze (aku to cale 72Ah) wiec tragedii nie bylo pod warunkiem ze raz w tygodniu sie auto odpali i pojezdzi. Nie wiemy do dzis czy sama jednostka kontrolna tyle ciagnela czy nie ale ja osbiscie podezewam odpalanie auta na pilota. Stary model systemu i nie wykluczone ze te dwa pobory sie zsumowaly.


                              Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                              Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                              http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                              Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                              Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                              Comment

                              Working...
                              X