Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Xenony w civicu VI 5d

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Xenony w civicu VI 5d

    Witajcie. A więc ma do Was takie pytanie. Czy ktoś posiada u siebie zamontowane xenony? Chodzi mi o takie xenony bez soczewki tylko normalnie w lampie. Zastanawiałem się nad tym czy taki reflektor przypadkiem mocno nie oślepia. No bo wiadomo ma ryflowane szkło. Chodzi mi o civica po lifcie.
    Uprzedzam wypowiedzi. Nie chce u siebie montować xenonów tylko chciałem się dowiedzieć i zorientować jak to wygląda. Bo kiedyś widziałem że ktoś na forum miał w lampie xenony 8000k.

  • #2
    Mimo ze mam V gena to powiem Ci że jeśli zamontujesz us iebie to będziesz oślepiał. Soczewka skupia Ci światło, a zwykłe reflektory przez odbłyśnik rozszczepiają. Sam miałem to widziałem co się dzieje gdy nocą za kimś jadę... Niby możesz jechać na stację diagnotyczną próbować ustawić, co nie ma aż na tyle wpływu.

    Comment


    • #3
      Na początku chciałem zamontować, ale po głębszym zastanowieniu się chyba tego nie zrobię. Najbardziej boje się o to żeby nie oślepiać bo wiadomo ja sam nie lubię jak ktoś mnie mocno oślepia. A jeśli by ustawić np. na stacji diagnostycznej o parę cm niżej niż zwykle to robią?

      Comment


      • #4
        Kolega miał takie coś zamontowane w escorcie, jakaś przetwornica i wszystko wsadzone w normalne reflektory. Jechałem z nim dwa razy w nocy, za każdym razem co któryś kierowca dawał nam długimi. Poza tym, przy kontroli policyjnej jak już policjant zobaczy takie przeróbki i będzie chciał zabrać dowód to zabierze i nie ma co dyskutować. Ja mam wsadzone u siebie philips blue vision i jestem z nich bardzo zadowolony także polecam
        - Stuk! Puk!
        - Kto tam?
        - Panewka!

        --- Moje 5D ---

        Comment


        • #5
          O tym wiem że policja zabiera dowody za xenony.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez MarcinE66 Zobacz posta
            O tym wiem że policja zabiera dowody za xenony.
            Spoleruj reflektory, zakup żarówki poprawiające widoczność np. Osram Night Braker i już zobaczysz różnice.
            Co do xenonów, pół biedy jeżeli reflektor posiada gładkie szkło, ale gdy jest ryflowane jak w przypadku 5D to takie światło będzie oślepiać - pomijając to, że te "xenony" to nie xenony tylko żarówki ksenonopodobne.

            Pozdrawiam.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Suruwa Zobacz posta
              Spoleruj reflektory, zakup żarówki poprawiające widoczność np. Osram Night Braker i już zobaczysz różnice.
              Co do xenonów, pół biedy jeżeli reflektor posiada gładkie szkło, ale gdy jest ryflowane jak w przypadku 5D to takie światło będzie oślepiać - pomijając to, że te "xenony" to nie xenony tylko żarówki ksenonopodobne.

              Pozdrawiam.
              Te żarówki o których Ty mówisz już miałem i fakt jest większe różnica w oświetleniu.
              Nie żarówki xenonopodobne tylko normalnie xenony z przetwornicami palnikami i kablami.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez MarcinE66 Zobacz posta
                Nie żarówki xenonopodobne tylko normalnie xenony z przetwornicami palnikami i kablami.
                Nie nazywaj chińskich krzak zestawów "ksenonowych" za 99 PLN ksenonami.

                Pozdrawiam.
                Suruwa.

                Comment


                • #9
                  Każdy zestaw oferowany na allegro czy w innych sklepach jest przeważnie chiński. I jakbym kupował to nie taki za 99zł.

                  Comment


                  • #10
                    Ok no to jedziemy z tamatem, który nomen omen już przewijał sie na forum kilkakrotnie. Po pierwsze są reflektory ryflowane które działają z palnikami ksenonowymi (żarówka ma żarnika a H.I.D palnik - łuk wyładowczy) przykłądem może być Fiat Stilo Abarth który miał D2S na ryflowanych reflektorach, ale były specjlnie do tego zaprojektowane. Jednak mówimy tu o zwykłych lustrach i nie oszukujmy się to nie działa. To znaczy działa ale światło idzie wszędzie ale nie na drogę. Nie wynika to z wady budowy samych odbłyśników ale z budowy palnika, który po pierwsze w Civicu musi mieć elektromagnetyczną przesłone, która na wstępię daje popalić, a po drugie z umiejscowienia źródła światła, które w porównaniu do zwykłych żarówek jest przesunięte o kilka milimetrów do przodu (bliżej pleksi). Niby nie wiele ale robi sporą różnicę. Czyli jeżdżac na światłąch mijania, masz faktycznie rozbłysk jak na długich. Oczywiście można obejść problem montując światła soczewkowe firmy Depo, Sonar czy inne wynalazki, ale po pierwsze jakość wykonania tych lamp na Tajwanie jest dość podła (brak spasowania z resztą auta, problemy z uszczelniaczami - woda w lampie, no i odwieczny problem z systemem regulacji). W soczewce da się wyregulować dość szybko H.I.D. Wiem bo montowałem to w innym aucie i na kontroli przeszło śpiewająco, ale soczewki miałem w orginale, więc zadanie było ułatwione. Inną sprawą jest policja. O ile do samopoziomowania się nie czepia to zdarzyło mi się że mnie zatrzymano i nie sprawdzano reflektorów (czy mają napis Ksenon) ale kazano mi odpalić spryskiwacze (miałem takowe i bogu niech będą dzięki), gdyż wiele "tunerów" montuje H.I.D'y a zamiast systemu spryskiwaczy dają na zderzak same zaślepki.

                    Co do samych H.I.D'ów z allegro. Zdarzają się dobre produkty ale są one zazwyczaj dość drogie. Ja sam montowałem u siebie na soczewkach zestaw PIAA i do dziś mam spokój. Wcześniej eksperymentowałem z allegro i made in china. Pierwszy problem to jakoś samych palników. Są dość marne. Wypalają się dość szybko z powodu wad produkcyjnych (brak szczelności, ulatnianie się gazu szlachetnego, zmiana barwy). Drugi problem to praca systemu przesłon Hi/Low. Wiele tanich systemów ma z tym problemy i np dochodzi do sytuacji wystąpienia tzw podwójnego plusa który jest wytrzany przez przesłone wracającą na swoją pozycję wyjściową. Plus pojawia się na obwodzie i powoduje wyłaczenie przetwornicy (czyli przy każndym zapaleniu długich), tylko wyłaczenie silnika pomaga. Można to obejść montując w obwód przesłony kondesatory które będą wyłapywać owy skok energii ale to kombinatoryka i nie działa z każdym zestawem. Dużo się słyszy o tym że marne przetwornice mogą zakłoćać pracę innych urządzeń - ja się z tym nie spotkałem ale wszystko jest możliwe.

                    Co do żarówek ksenono podobnych z super marketów to unikaj ich jak ognia. Są one powleczone niebieskim filtrem które daje krótkotrwały efekt białego światła ale są często pozbawione filtrów UV, których brak w rekordowym tempie niszczą odblaskowe części luster a w ekstremalnej sytaucji mogą podtopić plastik. Lepiej sprawa wygląda z brandowymi żarówkami (osram czy philips). Owszem dają jaśniejsze światło (przy tej samej mocy 55w) ale tylko dlatego że mają krótsze żarniki (lub cieńsze), które nagrzewają się do znacznie większej temperatury, ma to swoje przełożenie na ich trwałość. Zazwyczaj wytrzymują znacznie mniej, także dlatego że są bardziej czułe na zmiany napięcia które są rzeczą normalną w aucie.

                    Wracjąc do ksenonów. Nie ma co się oszukiwać - to świetny wynalazek ale nie pasuje do każdego auta (pomijając kwestie homologacji instalacji i samego urządzenia). Sam w Japonii jestem świadkiem nagminnego montowania tego typu urządzeń w autach nie przystosowanych do tego (japońska policja nie kontroluje tak kierowców a poza tym nie ma wymogu posiadania spryskiwaczy i poziomowania). Efekt? Jedna wielka tragedia - pełne oślepienie. Mało tego. W polsce najpopularnieszymi ksenonami są te o mocy 35W, co odpowiada mniej więcej temu co montują producenci, jednak w japonii coraz częściej używane są 55W zestawy które są dosłownie zabójcze. Sam montując ksenony pojechałem na stację w celu ewentualnej regulacji wysokości świecenia i sprawdzeniu komputerowym granicy światło cień (wyszło niemal idealnie i po drobnych korektach było doskonale). Ludzie dość często o tym zapominają lub regulują światła na ścianie garażu co może i działało w starych motorach ale w autach zupełnie nie zdaje egzaminu.

                    Już prędzej można zamontowąć H1 w przeciwmgielnych światłąch. Mniej ryzyka z policją a i takie światła się włacza tylko w cięzkich sytuacjach, ale czy to zda egzmian - nie wiem. Na pewno ładnie wygląda ale tego nie przerabiałem więc kwestia otwarta. Na początku pytanie dotyczyło żarników o temp barwowej 8000K - wydaje mi się że własnie zakres od 6000K-8000K jest najlepszy do jazdy. Powyzej tej wartości światła stają się niebieskie aby na końcu dość do różowo-fioletowego - w efekcie łądnie to wygląda ale wadą jest to że nic nie widać na mokrej drodze. Co do samych szkieł to montaż w ryflowanym szkle palników H.I.D to porażka na 100% - nie do wyregulowania (kolega próbował i nic nie wskórał) gładkim szkle w EK2 po lifcie wygląda to lepiej i nawet nieźle odcina sie cień, ale co z tego skoro jest za wysoko. Można by pokombinować z poziomem ale znowu rozejście się wiązki na boki (czyt pobocze) jest za niskie. Wszystko przez to że palnik daje światło w złym miejscu.

                    Ostanio widziałem palniki 2w1 gdzie są dwa palniki (odpowiednio dla długich i krótkich) bez przesłony ale jak to działa nie wiem. Należy pamiętać że palnik musi mieć kilka sekund na rozgrzanie a więc taki palnik niekoniecznie dział dobrze bo przy zmianie świateł na długie zanim się rozgrzeje palnik już możemy go nie potrzebować. Rozwiązanie z przesłoną relatywnie lepiej zdaje egzamin.


                    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                    Comment


                    • #11
                      Lord_Nikkon No niby masz rację. Ale gdzieś już o tym w internecie czytałem i widziałem parę zdjęć jak świecą xenony w reflektorach ryflowanych i wyglądało to całkiem dobrze. Miałem już do czynienia z xenonami H4 6000k. Co prawda nie zamontowany w samochodzie, ale też w normalnej lampie bez soczewki i świeci bardzo ładnie.

                      Comment


                      • #12
                        swiecić to może i świeci bardzo ładnie ale nie ma zbyt dużych szans na wyregulowanie takich świateł w zakresie światło/cień. Po drugie rozróżnijmy dwie sprawy, efekt wizualny i właściwości świecenia jako takie. Jeśli chodzi o estetykę to zgadzam się z tobą światła H.I.D znacznie lepiej prezentują się niż blade żarówki, ale nie wolno zapominać o innych i o samym sobie. Tak jak napisałem wcześniej - światła będą oślepiąć (i to jeszcze w ryflowanych szkłach) kierowców z naprzeciwka a sam efekt dla ciebie jako kierowcy - żaden bo skoro światło będzie szło za wysoko to ty nic niezyskasz a może i stracisz na oświetleniu drogi. Wiem co mówie bo montowanie H.I.D'ów w japonii do samochodów, na zasadzie - Jakoś będzie ale wyglądać musi - mam na codzień i najchętniej to bym wzioł kij i porozbijał takie reflektory a potem takiemu baranowi gębę. Sorry za wyrażenie ale jakbyś miał w nocy co trzecie auto z takimi światłami to byś myślał tak samo.

                        Swoją drogą gdzie montowałeś h4 6000K jeśli nie w aucie. Może w motorze albo quadzie? Swoją drogą co ja będę cię przekonywał. Załóż H.I.D'y do ryflówek i jedź na diagnostykę i spróbój bez kombinatoryki dostać pieczątkę to porozmawiamy. Osobiście radzę unikać policji jak ognia z takimi modyfikacjami.

                        A co do pogadanek w internecie to jakbym napisał że na takich modyfikacjach zyskasz dodatkowo 300metrów zasięgu świateł, a samochód zacznie lewitowąć to byś uwierzył? Nie sądzę. Radzę podchodzić do tego z rezerwą. No chyba że budujesz demo car na jakieś imprezy i nie będzie jeździć po drogach to proszę bardzo. Zresztą na zdjęciach nie zobaczysz czy światła oślepiają innych i nie przeczytasz czy to legalne jako tako.
                        Last edited by Lord_Nikkon; 29-11-2011, 18:40.


                        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                        Comment


                        • #13
                          Dobra, dobra nie musisz się unosić Przeczytałem o tym i się przekonałem że jednak tego nei warto robić. Może efekt będzie ale taki że będę oślepiał innych.
                          Temat można zamknąć.
                          Ps. Xenony montowałem w skuterze

                          Comment

                          Working...
                          X