Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Poszukiwania regulatora napięcia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Poszukiwania regulatora napięcia

    Witajcie, od dłuższego czasu poszukuję regulatora napięcia do mojego alternatora (Bosch). Magazyny w Polsce i Niemczech sprawdzone - stan zerowy zapasów. ASO proponuje część w cenie około 700 zł. W takim przypadku nasuwa się pytanie, czy nie lepiej szukać alternatora. Nie jestem mechanikiem i nie mam pewności, czy regulator jest integralną częścią alternatora, ale wydaje mi się, że tak. Jakiego alternatora powinienem szukać, dokładnie takiego samego numeru i producenta jak mam obecnie. A może jakiś zamiennik byłby lepszym rozwiązaniem. Podpowiedzcie coś proszę, bo szczotki się kończą, a nie chciałbym gdzieś utknąć w trasie. Rozważam też trudniejsze rozwiązanie, gdzie mechanik mi wymontuje alternator a ja go do magików elektryków dostarczę a oni go reanimują.
    Z góry wielkie dzięki za poświęcony czas.
    Pozdrawiam. Maciej

  • #2
    Po pierwsze nie napisałeś jaki masz silnik a to dość istotne w wyborze alternatora. PO drugie dziwi mnie że masz alternatror Boscha. Standardowo w Hondach były pontowane alternatory firmy Mitsuboshi i Nippondenso i nigdy nie słyszałem aby Bosch miał jakiekolwiek części w VIgen. Bez typu silnika raczej nic nie pomożemy. Co do samego alternatora to oczywiście najlepiej kupić nowy w ASO ale jak sam napisałeś cena jest dość wysoka a do tego jeszcze dojdzie montaż. Możesz kupić regenerowany alternator na allegro ale tutaj byłbym ostrożny. Najlepiej z jakiegoś dużego sklepu a nie od łebków. Może ktoś na forum ma do sprzedania dynamo. Co do reanimacji to nie jest tak źle. Zasadniczo wszystko się sprowadza do tego co oni znajdą w środku.

    Tu masz przykładowy alternator do VIgena:

    https://allegro.pl/honda-civic-b16a2...830006972.html
    Last edited by Lord_Nikkon; 18-10-2011, 06:21.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #3
      Silnik to D14A7 1.4i
      Alternator bankowo jest Bosch'a. Szkoda mi ładować pieniądze w regenerowany alternator, bo jakiś czas temu inwestowałem w swój (łożyska).
      Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć magika, który poradziłby w temacie wymiany szczotek. Idea wymiany regulatora czy alternatora powoli umiera.
      A jak jest z tym regulatorem, czy to integralna część alternatora i zawsze jest dołączany?

      Comment


      • #4
        Tak jest to integralna część. Przynajmniej tak to wygląda na schemacie.



        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

        Comment


        • #5
          DSC00014.jpgDSC00013.jpgWitam dołączę się do zapytania kolegi.
          U mnie też jest alternator Bosch-a,też po wymianie łożysk.(silnik 1,4 MA8 D14a2).Za regulator krzykneli mi 400 pln(zamiennik),więc co by było taniej podjechałem do znajomego magika,wziąl go w swe ręce co by mnie pomóc,przez jakiś czas było OK,ale no właśnie zawsze jest ale. W tej chwili jestem po 4-ro krotnym wyciąganiu tego ustrojstwa z auta aż ręce opadają, a to nie ładuje- 12v,lub za bardzo- 18v. A używkę to strach brać. Help
          Sorry za jakość zdjęć
          Last edited by Pajejek; 20-10-2011, 20:38. Powód: Dodane zdjęcia

          Comment


          • #6
            weź używkę kup - alternetor nowego się nie opłaca - no chyba,że masz zamiar jeździć jeszcze sporo lat. Co do wymiany regulatora - bardzo prosta sprawa , przeważnie są montowane na 2-3 śruby ale też nikt nie powiedział,że wymiana pomoże , nie zawsze brak ładowania to wina regulatora chociaż w twoim przypadku (12-18v) na 99% będzie to regulator. Skąd jesteś? jeżeli mieszkasz gdzieś na dolnym śląsku - zapraszam do mnie , jestem elektrykiem.
            http://www.civicforum.pl/showthread....oupe-b18c4-%29 6GEN CoupeB18C4

            Comment


            • #7
              Odwieczne pytanie czy lepsza jest używka czy zamiennik, zadają sobie wszyscy. Z doświadczenia wiem, że orgnilane części Hondy są po prostu najlepsze i gwarantują długą pracę. Idąc za tą myślą uważam że kupno używanej, orginalnej części, w ogólnym rozrachunku jest lepsze niż kupienie zamiennika. Tutaj pojawia się jednak następny problem. Używana orginalna część może być w różnym stanie, bo przecież z zdjęcia na allegro nie wykapujesz czy alternator jest sprawny czy jego dni dobiegły końca a stopień krozji wcale o niczym nie świadczy. Ktoś u nas na forum zajmuje się zaopatrywaniem w części i zbiera same pochwły. Wybacz zapomniałem loginu,ale jak zapytasz się na chacie na głowneh stronie forum to na pewno się dowiesz o kogo chodzi.


              Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

              Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
              http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

              Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

              Tęsknota za Hanką jest ciągła.

              Comment


              • #8
                Dziękuję panowie za odpowiedzi jestem z okolic Warszawy no bliżej Piaseczna. W tej chwili regulator został wym. na używany oryginał boscha.
                Tylko w oryginalnie była okrągła wtyczka 4-ro wtykowa do której dochodziły trzy kabelki, a teraz z alternatora wychodzi tylko jeden co by było wzbudzenie (tak mnie poinformował mój magik elektryk) i jak na razie działa, ładowanie jest w granicach 14,5V. Jak się znowu coś spartoli to będę szukał.Pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  Pajejek a możesz chłopie podać numer regulatora? Gdzie dorwałeś tą używkę, bo ja nie mogę nigdzie znaleźć. Będę walczył z elektrykiem, aby wymienić same szczotki. Ponoć zabieg wykonalny jest. Pozdrowienia

                  Comment


                  • #10
                    Używkę wykombinował mi elektryk,nie przyglądałem się jaki num.,ale postaram się zdobyć.
                    Masz taki sam alternator?

                    Comment


                    • #11
                      Mam Bosch'a, a numer regulatora to: 1 197 311 509
                      Ten wątek jest mojego skromnego autorstwa. Nie mogę nigdzie kupić nowego ani używanego regulatora
                      Last edited by maciek697; 21-10-2011, 14:38. Powód: byki

                      Comment


                      • #12
                        Czyszczenie szczotek na pewno nie zawadzi ale fluktacje prądu ładowania to raczej wina regulatora. Z tego co sprawdzałem to HB miały tylko mitsuboshi albo nippondenso, a angliki boscha. Może warto byłoby sprawdzić czy do waszych aut nie podszedł by alternator z bliźniaczych silników tylko z HB.


                        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                        Comment

                        Working...
                        X