Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Car Audio - Akumulator, alternator, spadki napięć, mocny sprzęt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Car Audio - Akumulator, alternator, spadki napięć, mocny sprzęt.

    Witam.
    Mam Hondę Civic 6 gen 97r 1.4is 5d.
    Posiadam wzmacniacz Mac Audio Mpx 4000 ( Napędza on przód, tył [ głośniki w oryginalnych miejscach] oraz dwie kolumny w bagażniku.
    Oraz wzmacniacz JBL GTO 14001 który napędza Kickera Solo Baric S15L74.
    I teraz kilka pytań.
    Robiąc głośniej muzykę nawet przy obniżonym o połowę napięciu wejściowym wzmacniacza JBL mam ogromne spadki napięć, na zgaszonym silniku napiecie spada ponizej 10V, a na odpalonym jakoś poniżej 11V, co prowadzi do wyłączania sie sprzętu.
    I teraz tak:
    Mając alternator 75 A znaczy to że mogę dać akumulator max 75 AH?
    Póki co mam aku 45 AH i dzieje sie to co mówiłem, sprzęt się wyłącza z braku prądu.
    Jak temu zaradzić? Aku ten byl kupowany około rok temu jako nowy i juz klęka powoli.
    Narazie nie posiadam kondensatora, ale planuje kupic za jakis czas około 5F i mam nadzieje ze pomoze.
    Co byscie zrobili na moim miejscu kupili drugi akumulator, czy tego sie pozbyc i kupic jakis jeden a porządny, np żelowy albo na ogniwach suchych??
    Z tego co mi wiadomo to sprzęt bieże prąd ze źródła z którego jest mu łatwiej czyli alternatora, czy to znaczy ze jesli wymienie akumulator to to nic nie da?
    Czy musze wymienic alternator??
    Czy w ogóle są większe alternatory od 75 A do tej hondy?
    Jeśli miałby być drugi aku to gdzie go zamontować ( chciałbym aby oba były pod maską)

  • #2
    hmm .. ja mam u siebie mocny wzmacniacz bo ma aż 500rms w mostku.. lecz u mnie nie gaśnie nic wszystko gra... dopiero jak aku padnie sie wyłącza tak jak u ciebie... a jak masz to wszystko podłączone ?? i jakie masz kabelki od zasilania ?? 10mm2 ?? czy grubsze ?? moze gdzies jest jakies zwarcie i tracisz napięcie.... i proponowałbym kondensator do tego jednak.. a jak zaplona fura to tez gaśnie ?? to jak dla mnie gdziesz masz zwarcie

    Comment


    • #3
      Ja mam 1.5 kW przy 2 ohm.
      Nie znam sie na śrenicach kabli, ale moge powiedziec ze kabel dodatni do JBLa jest grubości palca wskazującego a od masy jest około połowę cieńszy. A do Mac Audio oba kable są grubości kabla od masy od jbla.
      Jak odpale samochód i dam głośniej to nie gaśnie całkowicie tylko słychać, tak jakby sie właczal i wylaczal, a gdy zwieksze napiecie wejsciowe na wzmacniaczu to zaczyna sie wylaczac. Nie wspominając że wszystko co swieci w samochodzie przygasa.
      Po otwarciu maski słychać jak alternator pracuje w rytm muzyki.
      Może alternator mi się kończy? Mierzyłem ostatnio napiecie na odpalonym silniku i wyłączonym sprzęcie i wyszło mi poniżej 14V

      Comment


      • #4
        no to alternator mozesz miec do wymiany... szczotki znaczy sie albo cos takiego....bo daje za małe napięcie bo powinno byc na odpalonym silniku 14.4V albo dał du*y regulator napięcia... musisz popatrzec
        Last edited by goku10sdl; 15-09-2011, 17:54.

        Comment


        • #5
          Kable zasilający i masowy powinny być tej samej grubości w końcu nie przez jeden tylko płynie prąd Kondensator starczy ci 1F na każde 500W RMS.
          Last edited by pawe1; 15-09-2011, 16:28.

          Comment


          • #6
            po 1. bez grania sprawdzasz napięcie ładowania na akumulatorze, nie powinno wynosić mniej niż 14v
            po 2. przypuszczam że kabel plusowy wzmacniacza masz pociągnięty z akumulatora zaś masę ze szkieletu auta i tu należy sprawdzić/poprawić masę pomiędzy akumulatorem i szkieletem.
            po.3 podjeżdżasz do sklepu gdzie handlują akumulatorami i prosisz gościa żeby sprawdził twój akumulator pod obciążeniem.
            po 4. jeśli wszystkie powyższe pkt są sprawdzone, a problem wciąż występuje to potrzebujesz kondensatora chociażby z 0.5F a najlepiej 1 F


            odnośnie teori, że sprzęt pobiera prąd skąd mu łatwiej .... pobiera skąd ma bliżej po kablach.jesli plus jest zapięty pod akumulator to bierze z akumulatora ( który ciagle doładowuje alternator ) w takim przypadku energii nie powinno braknąć ponieważ nawet jeśli alternator nie daje rady to sam akumulator ma olbrzymie możliwości oddawania energii ( twój wzmacniacz na pewno nie bierze tyle co np. rozrusznik przy odpalaniu.)

            masa czyli minus alternatora , akumulatora, wzmacniacza .. wszystko jest podłączone pod szkielet auta i tam szukaj przyczyny w pierwszej kolejności
            Civic VTi B18C4 182 HP

            Comment

            Working...
            X