Mój problem wygląda następująco.
Autko wystarczy że postoi kilka godzin bez załączonego alarmu, bez radia itp. Wsiadam przekręcam kluczyk i tutaj loteria albo zapali z wielkim trudem albo kaplica. Przy odpalaniu wykazuje typowy objaw rozładowanego akumulatora, co jest dziwne bo akumulator ma miesiąc (Bosh s4 45ah)
Co zrobiłem do tej pory
myślałem ze przyczyna jest radio bo problem zauważyłem kilka dni po montażu nowego radia( bez ingerencji w inst. elektryczną tylko zmiana radia i podpięcie pod kostki) i ono wyleciało na samym początku jednak to nic nie zmieniło, aktualnie radia nie ma wogole problem pozostał.
sprawdziłem ładowanie 14,15 ze światłami na jałowym,
sprawdziłem pobór prądu podczas postoju auta na zgaszonym silniku pomiar wykazał pobór ok 30-40mA(40 z alarmem)
zostawiłem akumulator na noc z odpiętymi klemami żeby sprawdzić czy nie ma w sobie jakiegoś zwarcia czy coś po odpięciu(1h po jezdzie) napięcie 12,9 na drugi dzień 12,7.
ostatnio naładowałem aku prostownikiem(cała noc i pół dnia) odpalił bez problemu, przejechałem 20 km(trasa), postał 2h bez alarmu wsiadam i było mu bardzo ciężko odpalić.
Skończyły mi się pomysły hanka aktualnie grzeje garaż a elektrycy wyjechali na święta.
Dane auta
honda Civic ej9 2000 D14Z1, akumulator bosh s4 45ah ma 1,5 miesiąca, alarm legendford d14f pobór podawany przez producenta ok 15mA, klimatyzacja, immo fabryczne,instalacja gazowa zenit pobór(nowa,2 miesiące) ok 20mA, brak elektryki w szybach itp, reszta seria.
Autko wystarczy że postoi kilka godzin bez załączonego alarmu, bez radia itp. Wsiadam przekręcam kluczyk i tutaj loteria albo zapali z wielkim trudem albo kaplica. Przy odpalaniu wykazuje typowy objaw rozładowanego akumulatora, co jest dziwne bo akumulator ma miesiąc (Bosh s4 45ah)
Co zrobiłem do tej pory
myślałem ze przyczyna jest radio bo problem zauważyłem kilka dni po montażu nowego radia( bez ingerencji w inst. elektryczną tylko zmiana radia i podpięcie pod kostki) i ono wyleciało na samym początku jednak to nic nie zmieniło, aktualnie radia nie ma wogole problem pozostał.
sprawdziłem ładowanie 14,15 ze światłami na jałowym,
sprawdziłem pobór prądu podczas postoju auta na zgaszonym silniku pomiar wykazał pobór ok 30-40mA(40 z alarmem)
zostawiłem akumulator na noc z odpiętymi klemami żeby sprawdzić czy nie ma w sobie jakiegoś zwarcia czy coś po odpięciu(1h po jezdzie) napięcie 12,9 na drugi dzień 12,7.
ostatnio naładowałem aku prostownikiem(cała noc i pół dnia) odpalił bez problemu, przejechałem 20 km(trasa), postał 2h bez alarmu wsiadam i było mu bardzo ciężko odpalić.
Skończyły mi się pomysły hanka aktualnie grzeje garaż a elektrycy wyjechali na święta.
Dane auta
honda Civic ej9 2000 D14Z1, akumulator bosh s4 45ah ma 1,5 miesiąca, alarm legendford d14f pobór podawany przez producenta ok 15mA, klimatyzacja, immo fabryczne,instalacja gazowa zenit pobór(nowa,2 miesiące) ok 20mA, brak elektryki w szybach itp, reszta seria.
Comment