Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z odpaleniem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z odpaleniem

    Mój problem wygląda następująco.
    Autko wystarczy że postoi kilka godzin bez załączonego alarmu, bez radia itp. Wsiadam przekręcam kluczyk i tutaj loteria albo zapali z wielkim trudem albo kaplica. Przy odpalaniu wykazuje typowy objaw rozładowanego akumulatora, co jest dziwne bo akumulator ma miesiąc (Bosh s4 45ah)

    Co zrobiłem do tej pory
    myślałem ze przyczyna jest radio bo problem zauważyłem kilka dni po montażu nowego radia( bez ingerencji w inst. elektryczną tylko zmiana radia i podpięcie pod kostki) i ono wyleciało na samym początku jednak to nic nie zmieniło, aktualnie radia nie ma wogole problem pozostał.
    sprawdziłem ładowanie 14,15 ze światłami na jałowym,
    sprawdziłem pobór prądu podczas postoju auta na zgaszonym silniku pomiar wykazał pobór ok 30-40mA(40 z alarmem)
    zostawiłem akumulator na noc z odpiętymi klemami żeby sprawdzić czy nie ma w sobie jakiegoś zwarcia czy coś po odpięciu(1h po jezdzie) napięcie 12,9 na drugi dzień 12,7.
    ostatnio naładowałem aku prostownikiem(cała noc i pół dnia) odpalił bez problemu, przejechałem 20 km(trasa), postał 2h bez alarmu wsiadam i było mu bardzo ciężko odpalić.
    Skończyły mi się pomysły hanka aktualnie grzeje garaż a elektrycy wyjechali na święta.

    Dane auta
    honda Civic ej9 2000 D14Z1, akumulator bosh s4 45ah ma 1,5 miesiąca, alarm legendford d14f pobór podawany przez producenta ok 15mA, klimatyzacja, immo fabryczne,instalacja gazowa zenit pobór(nowa,2 miesiące) ok 20mA, brak elektryki w szybach itp, reszta seria.
    Last edited by face; 23-04-2011, 11:51.

  • #2
    proponuje przejrzeć rozrusznik (szczotki i komutator mogą mieć przebicie) ,
    miałem podobnie zimą pył ze szczotek robił zwarcie w rozruszniku
    Last edited by wiesko126; 23-04-2011, 12:27.
    sigpic moje autko D16W4VTEC
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

    Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


    https://www.youtube.com/my_videos?o=U

    Comment


    • #3
      moze jednak aku jest winny mimo ze "nowy" sprobuj go reklamowac

      Comment


      • #4
        rozruszniki w haniach są 8V do rozruchu wystarczy 12 a nawet trochę poniżej czasem wystarczy przeczyścić
        rozrusznik ,mi pomogło
        sigpic moje autko D16W4VTEC
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

        Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


        https://www.youtube.com/my_videos?o=U

        Comment


        • #5
          jezeli spada napiecie nawet jesli jest odłączony akumulator to bym go wyrzucił ale jest nowy, oddaj na gwarancje tylko to nie bedzie proste bo zmierza go przyrządem który obciąża go tak jak w momencie rozruchu i pewnie ci powie ze jest dobry ale jesli jest dokładnie tak jak piszesz to musisz walczyc bo to wina alumulatora, najpierw 12,9 V pózniej 12,7 V a jak bedzie 12,4V to juz chyba nie odpali, podłącz mu miernik na stałe i zerkaj i zapisuj odczyty co kilka godzin zeby była jakis dowód

          Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
          Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

          Comment


          • #6
            tak miedzy nami prąd ładowania na jałowym (podłaczenie pod klemy) powinien dawać około 14,4V a nie 15, ale myślę że to jest zaokrąglenie. Aku może trochę stracić po przecinku z 12,7 na 12,4. Gorzej jak ci zjedzie ponizej 12 wtedy ewidentnie oznacza to szczelony akumulator. Moja bateria daje mi po wyłaczeniu silnika około 12,4-12,8 (oczywiście z malutkimi odchyleniami), ale poniżej tego poziomu nigdy nie spadła (no może po tygodniu nie odpalania auta w temp około 3-5 stopni. Zimne noce mogą nieźle nabroić w nawet nowoczesnych konstrukcjach. Wg mnie wiarygodny wynik będziesz miał po 2-3 nocach bez odpalania auta (doładowywania) jak prąd zjedzie ci poniżej magicznego poziomu 12V - bateria walnięta. Jeśli nie to coś masz z rozrusznikiem. Znając firmę Bosch raczej obstawiam rozrusznik. Czyszczenie powinno dąć dobre efekty. Ewentulanie masz gdzieś szczelony przewód na obwodzie akumulator - rozrusznik.


            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

            Comment


            • #7
              Narazie naładowałem na maks aku. I stoi odpięty codziennie sprawdzam i notuje napięcie narazie stał dobę napięcie 12,65.. zobaczymy. Sam rozrusznika nie ruszę wiec i tak muszę czekać na koniec świat żeby podjechać do elektryka. Byłem już u tego pana co kupowałem aku zrobił mi test specjalnym urządzeniem bosha,dodatkowo zmierzył pobór prądu przez auto i stwierdził że wszystko jest ok i nie ma podstaw do reklamacji powiedział, że porostu rozładowałem sobie jakoś akumulator i to moja wina. Zobaczymy jutro co przyniesie pomiar.. jednak skłaniam sie bliżej ku rozrusznikowi bo akumulator jak widzę to szybko nie gubi tego napięcia.
              Jeszcze jedno mi sie przypomniało przeed pojechaniem do tego goscia naładowałem aku przejechałem sie do neigo ok 15min po mieście zgasiłem zorbilismy ten test i znowu hania z trudem zapaliła , jednak pan trzymał sie wersji ze akumulator jest rozładowany a łądowałem go przeciez wczesniej.
              Last edited by face; 23-04-2011, 22:38.

              Comment


              • #8
                Tak jak napisałem wcześniej (koledzy również) sprawdz obwód rozrusznik-bateria. Jesli będzie ok to możemy podeżewać że coś ci bierze prąd na lewo. Jakbyś mółg sprawdzić napięcie aku kiedy masz problemy z odpaleniem. Możliwe że gdzieś masz prebicie (może na kablach do rozrusznika) i kiedy masz lekko przeładowany aku (13V) to wystarczy aby odpalić auto ale kiedy napięcie spada to przebicie plus obciążenie z rozrusznika jest za duże na baterię (domyślam się że klemy sprawdziłeś czy nie są zaśniedziałe). Spprawdz rozrusznik a jak ni e to to kable. Gdzieś coś musi ci brać coś na lewo.


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment


                • #9
                  demontaż rozrusznika jest bardzo prosty, wystarcz wyczyść i przedmuchaj okolice szczotek i komutatora. powinieneś se poradzić
                  Last edited by wiesko126; 24-04-2011, 14:15.
                  sigpic moje autko D16W4VTEC
                  http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

                  Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


                  https://www.youtube.com/my_videos?o=U

                  Comment


                  • #10
                    Temat raczej rozwiązany winowajca okazał się wadliwy akumulator. Naładowąłem, wyciągnąłem z auta i po dwoch dniach stania sie rozładował. Oddałem go na gwarancje zobaczymy co będzie dalej. Co do rozrusznika hania pali na dotyk więc nie wiem czy jest sens go rozbiertać

                    Comment


                    • #11
                      Jeśli na innej baterii ci chodzi bez problemu i sytuacja się nie powtarza to rzeczywiście nie ma sensu grzebać w rozuszniku.


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment


                      • #12
                        Zycie bywa przewrotne okazało się że akumulator był dobry. Problemem natomiast okazał się alarm(wymontowanie centralki). Nie wiem dokładnie dlaczego jednak po jego wyciągnięciu i naładowaniu akumulatora w profesjonalnym serwisie problem zniknął na dobre. Tak więc czeka mnie wizyta u pana od alarmów dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc w diagnozie usterki.pozdrawiam

                        Comment


                        • #13
                          LOL. Alarm? Czyzby robil zwarcie? Gratulacje namierzenia problemu.


                          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                          Comment

                          Working...
                          X