Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak sprawdzić łądowanie alternatora miernikiem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak sprawdzić łądowanie alternatora miernikiem?

    Witam.
    Muszę sprawdzić ładowanie alternatora. Mam miernik elektryczny i kumpel pożyczy mi na chwilę akumulator. Gdzie mam podpiąć miernik żeby zobaczyć czy alternator ładuje na włączonym silniku czy nie?

  • #2
    rozumiem ze masz multimetr.Ustaw na zakres 20 V i zmierz napiecie na akumulatorze na wlaczonym silniku powinno byc ponad 14 V.Wtedy alternator laduje aku jesli bedzie kolo 12 tp nie laduje. I po robocie

    Comment


    • #3
      tak jak napisał kolega wyżej ustaw miernik na zakres 20v prądu stałego uruchom silnik i przeciąż alternator (włącz nadmuch światła itp.) i zmierz napięcie na akumulatorze i powinno wskazywac ok 14-14,20V

      Comment


      • #4
        u mnie jest 14,4V ale to raczej normalne


        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

        Comment


        • #5
          Lordzie potwierdzam to normalne ja mam bez odbiorników równiotkie 14,5V a na obciazonym na max mam 14,32
          The 1st. - EJ9
          The 2nd. - ES7
          The 3rd. - FD7
          The 4th. - CU2
          ------------------------------------------------------------------

          ------------------------------------------------------------------

          Comment


          • #6
            czyli masz jak najbardziej sprawny alternator w instrukcji japońskiej dla serwisów piszą że powinno być 14,4V +/-5% ze względu na różne obciązenia.


            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

            Comment


            • #7
              Pamiętajcie, że dużo zależy od miernika. Te najtańsze multimetry mogą przekłamywać o +-0.2V.
              Jak już podajecie wartości to ja podam swoje: bez odbiorników prądu 14.4V, z włączonymi niektórymi odbiornikami (światła, grzanie tylnej szyby, oraz muza na full (3 wzmacniacze)) potrafi zejść przy uderzeniu basu do 13,3V. Jeśli do tego dodam kilka innych prądożernych odbiorników (el. szyba, długie św itp.) potrafi zejść nawet na 12.8V. To są wartości przy włączonym silniku na jałowych obrotach. Sytuacja wygląda o wiele lepiej podczas jazdy (min. 2 tys obrotów). Także i takie wartości są ok, tylko jeśli wie sie na co ten prąd jest przeznaczany :P
              Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
              Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

              Comment


              • #8
                Nie no nie ma co porównywać pracy (a więc ładowania) pod tak dużym obciążeniem do pracy bez niego. Zresztą zasadniczo zawsze się sprawdza alternator pod słabym obciążeniem. Zresztą jak elektronika "widzi" że prąd ładowania jest słaby to autmatycznie stara się ratować sytuację zwiększając obroty. Tak czy siak moja wartość 14,4V jest wartością bez obciążenia (lub bardzo małym). Ważne żeby prąd ładowania nie spadł do poziomu poniżej 12V bo inczej można rozwalić alternator lub akumulator. Dlatego trzeba być ostrożnym z montowaniem dużej ilości wzmacniaczy, lamp itd. Miałem taki problem w poprzednim aucie (fiat stilo abarth) zamontowałem dwa wzmacniacze które strasznie ciągneły prąd (znienawidzone przeze mnie harman kardon) skończyło się na tym że po uszkodzeniu akumulatora zmieniłem na alpine o mniejszej mocy (w sumie grały lepiej).


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment

                Working...
                X