Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

buczenie w glosnikach...czego wina??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Lordzie tylko żeby nie przesadzili z układaniem tych kabelków hehe To nie jest 1000 V i duży amperaż żeby zachodziły aż takie zjawiska magnetyczny i wpływanie kabla na kabel Wiadomo plus z jednej strony sygnałowe obok, i bez krzyżowania się, bez zwijania w pętlę (cewkę). Z średnicą kabli też nie ma co przesadzać, w domu mamy zazwyczaj 1,5mm2 w drucie (na 230 V), to w samochodzie (na 14 V) w kablu wystarczy tyle samo.

    Warto pamiętać że buczenie to zakłócenia w przepływie prądu do wzmacniacza/radia które dalej się na siebie nakładają. Jeśli mowa o instalacji prądu stałego to mamy do czynienia z połówkami sinusoidy, w samochodzie jest wiele elementów (np. ogrzewanie tylnej szyby) które mogą te połówki zniekształcić (połówki nakładają się, albo przenikają). Wsadzamy nowoczesny kondensator który jest też stabilizatorem napięcia. Prąd zniekształcony wchodzi sobie w ten kondensator, tam przez pewne układy (których nie ma sensu wymieniać) zostaje zmagazynowany i oddany w poprawionej wersji - bez zniekształceń. Jak znajdę zdjęcia to pokaże jak to wygląda na oscyloskopie

    Krótko kondensator w 99% przypadków powinien załatwić sprawę.
    Last edited by kamilrojek; 21-01-2012, 02:50.
    - Stuk! Puk!
    - Kto tam?
    - Panewka!

    --- Moje 5D ---

    Comment


    • #17
      Więc tak... Kabel masowy mam z zestawu gruby jest więc na pewno daje rade... Kable poprowadzone w jednym progu mogą na siebie nachodzić, bo jak je tam wkładałem to nie rozpierałem całego progu tylko go odchylałem i wciskałem kable ;/ chodź na początku żadnego buczenia nie było dopiero jak tata mi odłączył skrzynie bo potrzebował auta żeby coś przewieść w bagażniku to od tamtego momentu po podłączeniu mi buczy od odpalenia silnika i słychać taki bas jak nacisnę na stop itd... Napięcie na akumulatorze jest dobre ostatnio wujek sprawdzał. Głośnik to gzrw spl 30 1000W rms ale wzmacniacz gz dający tylko chyba 450W rms

      Comment


      • #18
        Kamil wybacz ale się z Tobą nie zgodzę. Po pierwsze w instalacji 230V płynie prąd o większym napięciu ale mniejszym nateżeniu, żadko kiedy użadzenie przekracza pobór na poziomie 10-15A (może piecyk albo piekarnik), Wzmacniacze w autach potrzebują często 20A i więcej aby poprawnie funkcjonować. Niektóre starsze modele Alpine potrzebują ponad 45A a raz widziałem 60A. Musisz również wziąć pod uwagę fakt że porób prądu wzrasta proporcjonalnie do wzrostu mocy wzmacniacza (potocznie grania) tak więc iloś przepływającego prądu wzrasta a z nim ewentualne zakłócenia. Tak więc zakłocenia występują. Jak napisałem wcześniej w kablach sygnałowych biegnie prąd o bardzo niskim napięciu (o ile pamiętam jest to wartoś zmienna w zależności od stopnia wzmocnienia podawane przez złacze liniowe ale oscyluj w zakresie 1-2V). na takim poziomie zakłócenia mogą występować, wiem o tym bo w kablach CAT-5E na 1000Mbit jest stałe napięcie 3,3V i położenie w zbyt bliskiej odległości, równolegle do przewodów zasilania wywołuje zakłocenia i interferencję, które powodują błędy wraz z wzrostem prędkości przesyłu. Wzmacniacz, rzecz jasna jest urządzeniem analogowym a wiec nie ma jak kable LAN możliwości korekcji i wzmacnia wszystko co mu się poda na złaczu sygnałowym. Jeśli nie wierzysz to polecam zapoznanie się z specyfikacją IEEE802.3 i jego ewolucjami o nieekranowanych przewodach sieciowych (ekanowane to STP z dodanym pancerzem ekranującym i uziemieniem i UTP nieekranowane). Zobaczysz że nie ja to wymyśliłem.

        Wracając do przekroju przwodu to niestety mieszasz dwa pojęcia z zakresu elektryki, po pierwsze w instalacji domowej masz prąd przemienny (nie zmienny) który zupełnie inaczej fukcjonuje na zasadzie sinusoidalnej o częstotliwości 50-60Hz (zmiana biegunów 50-60 razy na sekundę). Prąd satły nie ma przebiegu sinusaoidalnego bo jak sama nazwa wskazuje ma przebieg stały. Nie występuje też tak tzw zjawisku prądu tętniącego które można zaobserwować w transformatowach prądu stałego opartych na mostkach diodowych, ponieważ aleternator wytważa prąd stały wiec ukłądy transformatorowe są niepotrzebne. Tak więc może napięcie w instalacji mamy mniejsze ale za to większe natężenie. Dlatego w ukłądach ładujących akumulator, wzmacniaczach, i innych "prądożernych" instalacjach stosuje się przewody o dużym przekroju aby przepływ był łatwiejszy i doszło to przegrzania przewodów (w domu też można spalić przewody jeśli mają za mały przekrój). Dlatego pomysł aby stosować analogicznie przwód 1,5mm2 jest chybiony, przewody dobiera się do obciążenia wytwarzanego przez dane urządzenie, napięcia jak również amerażu jakie ma płynąc tym przewodem.



        Ok mogę się zgodzić że bucznie może ale nie musi być wywołane przez przepływ prądu w instalacji zasilającej ale jak wcześniej napisałem to nie prawda a przy najmniej nie do końca. Zakłócenia w głośniku mogą być wywołane również przez interferencję (wywołaną dużym amperażem i słabą izolacją), przebicie z przewodów (uszkodzenie izolacji, zalanie, zła izolacja końcówek, stykanie się wew przewodu sygnałowego masy i przewodu sygnałowego, wywołanego przez zagięcie przewodu i uszkodzenia rdzenia sygnałowego). Co do elemntów silnie obciążających jak ogrzewanie szyby elektryczne szyby to są to elemnty o stałym poborze energi a więc mogą tylko zmienić (obniżyć) amperaż w isnatalcji za co odpowiada układ ładowania, który zwiększa obroty silnika aby wyrównać niedobory mocy, tak samo jak z dodaniem gazu zwiększenie napięcia i amperażu w instalacji zwiększa intensywność napięcia (nawet do 13,7V), ale regulator napięcia wyrównuje owe fluktacje oczywiście nie tak szybko jak kondensator ale standardowe elementy elektryczne auta nie są na to aż tak wrażliwe. Tak wiec o żadnych sinuso czy nawet quasi sinusidalnych przebiegach nie może być mowy bo jak wiemy prądu zmiennego nie da się magazynować a wiec ładowanie akumulatora nie byłoby możliwe.


        Pavilon
        Wybacz za ten wykład ale warto przybliżyć pewne fakty z zakresu fizyki. Wracając do Twojego problemu. Jeśli kabel zasilajacy ma odpowiedni przekrój to zostaje nam sprawa z sygnałówką i ułożeniem przewodów. Możliwe że ktoś stanoł na progu, przycisneło kabel sygnałowy i nieszczęście gotowe. Może też być tak że kabel podczas upychania (pewnie za pomocą płaskiego śrubokrętu - ja tak robiłem) uszkodziłeś przewód. Teraz kiedy w wnętrzu jest sporo wody z śniegu, woda mogła się dostać do środka i powodować przebicie czy nawet zwarcie. Nie ma co załamywać rąk. Zrób tak. Kup w sklepie przewód-przejściówkę chinch - mini jack (jak do słuchawek) i podłacz wzmacniacz do walkmena, telefonu, czy innego odtwarzacza (uwaga odtwarzach ustaw na minimum głośności i powoli zwiększaj po podłaczeniu). Zapal silnik i włacz muzykę z odtwarzacza. Jeśli nadal będzie buczeć to na 100% masz fluktacje w zasilaniu (niestety musisz zakupić kondensator) i owe fluktacje zakłócają pracę wzmacniacza (ewentualnie wzmacniacz siada ale wątpie, zawsze można próbować podłaczyć pod zasialcz komputera ale przy tej mocy to sam nie wiem czy zasilacz nawet Hi - end podoła), jesli nie to znaczy że albo przewód sygnałowy jest szczelony albo gdzieś dochodzi do wspomnianej przeze mnie interferencji. Radą na to jest albo wymiana przewodu na lepiej ekranowaną, albo rozdzielenie na początek zasilania od sygnału. Dlaczego drugi próg? Bo tak jest najłatwiej (nie będziesz przecież darł podłogi dla jednego kabla) i tak się robi przy monatżu wzmacniaczy w sklepach Car-audio. Taka jest praktyka i ona się sprawdza. Napisz jeszcze jaki przekrój ma przewód zasilania.

        Tak czy siak dla takiej mocy naprawdę powinieneś dać dobry kondensator, żeby nie uszkodzić instalacji jak dasz "po garach" i żeby uniknąć efektu przygaszania się instalacji w rytm muzyki.


        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

        Comment


        • #19
          Człowiek zakłada prosty temat i prostej odpowiedzi szuka a wy wojujecie z jakimiś tasiemcami ktorych raczej nikt inny nie czyta Radze wam jakis teleturniej Moze Miliard w rozumie

          Comment


          • #20
            Greg. Może i tasiemiec ale albo będziemy dawać zdawkowe odpowiedzi, które właściwie do niczego nie prowadzą albo podchodzimy do tematu całościowo i rzetelnie. Osobiście wolę to drugie podejście. Co do owego czytanie lub nie czytania. Sam nie przeczytałeś postu od początku i troszkę wyżej strzeliłeś gafę. Może i rozwlekam ale od tego są fora żeby wytłumaczyć i pomóc. Jak ktoś nie czyta to jego sprawa ale wole napisać dokładniej żeby potem nie było płaczu.


            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

            Comment


            • #21
              Przepraszam za skrót myślowy, oczywiście że te połówki sinusoidy są prostowane. Oczywiście tak jak piszesz w samochodach ten prąd już jest prosty. Jeśli chodzi o kable sygnałowe (tzw. czincze) to zdaje sobie sobie sprawę i inni również powinni że tam o zakłócenia najłatwiej. Co do praktycznych rozwiązań to polecam wybór takich przynajmniej z średniej półki.

              Powinniśmy podsumować temat i podać klika praktycznych rozwiązań, zacznę ja opierając się o własne doświadczenie.
              1. Buczenie ustało po założeniu kondensatora 1F. Zauważyłem też znaczną poprawę jakości dźwięku.
              2. Kabel zasilający + prosto z akumulatora, leci sobie lewą stroną.
              3. Masa jest podłączona pod jakąś śrubę w bagażniku.
              4. Kable sygnałowe lecą środkiem, jest to jeden kabel bez żadnych łączeń, cena to około 50 zł (więc coś z średniej półki) z jakimiś tam "pozłacanymi" końcówkami.
              5. Żadne kable się nie krzyżują, nie idą obok siebie.
              Dodam że zastosowanie punktów od 2 - 5 obniżyło tylko buczenie, problem został całkowicie rozwiązany po założeniu kondensatora. I to pewnie dość indywidualna sprawa, wiele czynników wpływa na to buczenie, między innymi jakość radia i wzmacniacza. Wcześniej w fordzie miałem radio voicekraft i wzmacniacz first i mimo kondensatora dalej buczało.
              - Stuk! Puk!
              - Kto tam?
              - Panewka!

              --- Moje 5D ---

              Comment


              • #22
                Dokłądnie konkluzja jak najbardziej trafna. Rozdzielić kable, sprawdzić na zewnętrznym źródle dźwięku czy to pomogło i zakłócenia nie pochodzą z instalacji elektrycznej a jeśli tak to zakup kondesatora (zasadniczo wymagany przy tej mocy).


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment


                • #23
                  Problem znaleziony...leżał on po stronie radia,a mianowicie radio miało uwaloną masę RCA

                  Comment

                  Working...
                  X