Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Samodiagnostyka - uszkodzony sterownik silnika i SRS ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Samodiagnostyka - uszkodzony sterownik silnika i SRS ?

    czesc,

    od niedawna mam Honde, zauwazylem ze pali sie kontrolka SRS, zaczelem szukac info o tym problemie... no i zrobilem samodiagnostyke - znalazlem 2 pinową kostke wetknieta w zielona gume po stronie pasazera, wsadzilem zworke, przekrecilem kluczyk az do podswietlenia kontrolek no i kontrolka SRS i Check Engine pala sie non stop - zaczekalem z minute, pozniej ponowilem czynnosc - to samo, czy to oznacza ze mam do wymiany sterownik silnika i sterownik SRS ? czy moze warto sprobowac zresetowac komputer np. odlaczyc akumulator na jakis czas ?

    dodam, ze w pracy silnika nie zaobserwowalem zadnych niepokojacych objawow, wrecz przeciwnie chodzi cichutko, nie szarpie nie przerywa, moc odpowiednia, nie gasnie, nie pali jakos specjalnie duzo
    Last edited by Gość; 10-08-2010, 13:03.

  • #2
    Tez mi sie srs swiecil caly czas, zrobilem samodignostyke i jak podczas samodiagnostyki ci srs swicie sie ciagle wystarczy zresetowac go zaraz ci podesle instrukjce jak to zrobic

    Comment


    • #3
      trochę mnie przyjacielu uspokoiłeś ale co z tym Check Engine ? (pomaranczowa kontrolka) tez sie pali ciagle gdy zewre styki w kostce ale jak wyjme zworke no to nie pali sie, o czym to moze swiadczyc ??

      Comment


      • #4
        Jak sie check engine pali stale to jak dobrze pamietam tez jest zero bledów. I zeby zresetowac kompa od srs trzeba innej metody niz klema tak sie go nie zresetuje wysylam ci tutaj cale info od poczatku jak sprawdzic i zresetowac ta pamiec DTC i jak masz ewentualnie jakies bledy to tabele z ich kodami Na stronie 2 masz kasowanie pamieci, ta złączka do resetu jak pamietam jest koło bezpieczników chyba żółta
        Załączone pliki
        Last edited by pain; 25-03-2012, 16:11.

        Comment


        • #5
          probowalem przed chwila to wykonac (wyczyscic pamiec) ale kontrolka nie zgasla po 6 sekundach... moze nie zwarlem tej kostki co tzreba, ja zwieralem zolta kostke z dwoma szarymi kablami, byla w zoltej rurce, obciagnieta zolta tasma izolacyjna, na tej rorce byla biala podluzna naklejka z czarnymi napisamy, nawet jakis jakby kod kreskowy byl, ta kostka nie byla nigdzie wpieta

          Comment


          • #6
            Gdzies mam zdjecie tej kostki jak nie znajde o zrobie zdjecie i wrzuce ja

            Comment


            • #7
              no dobrze by bylo bo juz drugi raz nie chce probowac w ciemno, jeszcze cos spartole i bedzie wtedy...

              Comment


              • #8
                To ta kostka ona jets wtyknieta obok bezpieczników z niczym sie nie łączy jak troche zdejmiesz osłone kabla to widzisz 2 kable dochodzace do tej kostki i sa oby dwa szare, kostka jest 2 pinowa.
                Załączone pliki

                Comment


                • #9
                  dokładnie tej kostki używałem...
                  co zrobiłem nie tak? wsadziłem w kostke rozłożony spinacz biurowy (oczywiscie caly metalowy a nie tam powlekany czyms) wsadzilem kluczyk do stacyjki i przekecilem az do zaswiecenia kontrolek no i czekam czekam a kontrolka SRS jak nie zgasla tak nie gasnie...

                  Comment


                  • #10
                    Tu masz dobrze opisane a i jak masz zworke w zlaczu diagnostycznym wyjmij ją

                    USUWANIE BŁĘDU KONTROLKI SRS - poduszek powietrznych

                    Kolejno....

                    1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
                    się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
                    2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
                    pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!
                    3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
                    biegnące z samochodu
                    4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
                    chwytamy.
                    5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
                    samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
                    6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
                    aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
                    7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
                    ...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
                    8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
                    ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
                    9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
                    przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.

                    10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
                    objawić się podwójnym mignięciem lampki........

                    UKŁAD GOTOWY DO PRACY

                    Comment


                    • #11
                      robiłem wszystko wg. instrukcji i gdy kontrolka SRS po 6 sekundach ma zgasnąć to niestety tak się nie dzieje i pali się dalej... wygląda na to, że jednak sterownik SRS mam uszkodzony, bo myśląc logicznie gdyby wystarczyło skasować tylko błąd to poprzedni właściciel zrobiłby to ale tak na prawdę trzeba kupić używany, identyczny sterownik i jechać do jakiegoś kumatego elektryka/elektronika samochodowego, ktoś widzi inne wyjście ?

                      Comment


                      • #12
                        Witam
                        Trapi mnie ten sam problem. Po kombinacjach z odpalaniem auta na padniętym akumulatorze i pożyczaniu prądu i w końcu wymianie aku na nowy zaczęła się świecić kontrolka SRS.
                        Próbowałem to załatwić według powyższego opisu ale nic to nie dało.
                        Za to diagnostyka wyrzuciła błąd 9-2 (uszkodzone zasilanie SRS).
                        Wie ktoś jak to naprawić domowymi sposobami?
                        Może to jakiś bezpiecznik?
                        Bardzo proszę o pomoc.

                        Naprawiono!
                        Są dwie wtyczki - jedna niebieska po stronie pasażera i ta żółta po stronie kierowcy.
                        Dłubanie przy tej niebieskiej nic nie da - poza zdiagnozowaniem błędu.
                        Mój civic 5D angielka, żółtą wtyczkę ma doczepioną do obudowy zespołu bezpieczników, a za nią jest jeszcze jeden bezpiecznik (to w ramach wyjaśnienia niejasności z położeniem), a kabelki przebiegają w rurce na której zazwyczaj jest naklejony jakiś kod paskowy.
                        Co do czasu 4 sek to chodzi tylko o to, by go nie przekraczać. Żadne precyzyjne odmierzanie czasu nie jest potrzebne (spotkałem się z tego rodzaju szamaństwem na innych forach).
                        Last edited by felizz; 21-08-2010, 15:33. Powód: aktualizacja

                        Comment


                        • #13
                          Miałem taki sam problem SRS.
                          Zastosowałem powyższe wskazania i kontrolka znikła, wręcz podręcznikowo
                          Pozdrawiam

                          Comment

                          Working...
                          X