tak wiem ze byl juz nie jeden temat, opcje szukaj itd, ale nie znalazlem odpowiedzi na moj temat, chodzi mi o to ze dzisiaj wsiadam do henka, sprzeglo w podloge, patrze a tu sprzeglo łapie przy samej podłodze, tzn lekko puszcze sprzegło i juz chce jechac.... napewno nie sa to moje odczucia, ze inne buty czy cos, tlyko po prostu jakos nizej jest to sprzęgło, z 5 cm ma do podłogi, i poczytalem ze moze to byc pompka, i faktycznie pod dywanikiem jest woda, pod maska w okolicy pompki tez jest mokro, i pytanie czy to aby napewno jest wina pompki sprzegla, znalazlem kilka uzywek na allegro, zajrzałem pod maske zeby zobaczyc czy samemu da rade wymienic, i nie wiem jak ją odkrecic, bo ze strony maski są sruby wkrecone, ale w kabinie tam nie widac łepka żadnego zeby odkrecic, i teraz poczytalem ze po wymianie pompki trzeba odpowieterzyc jakos czy cos, ja zaden mechanik megaspecitd nie jestem, dlatego zaczalem sie obawiac zeby sam wymieniac, z drugiej strony nie taka ciapa zeby sruby nie odkrecic i przykrecic drugiej.... a wiec czy to wina stoi po stronie tej pompki? czy dam rade sam wymienic ewentualnie odpowietrzyc i wszystkie czynnosci z tym zwiazane? i czy dlugo pojezdze jeszcze tak jak teraz, ze nie stanie mi samochod gdzies na skrzyżowaniu i nie pojedzie?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
sprzęgło/pompka sprzęgła
Collapse
X
-
Siemka
jak nie jesteś ciapato dasz sobie rade
musisz walnąć sie pod kierone i oblukać.
1.Musisz wyjąć zawleczkę z bolca blokującego pedał do patyka od pompy
2.Masz tam dwie nakrętki na klucz fi 12(odkręć je)
3.Pod maską odkręć przewód który dochodzi do pompy sprzęgła.
4.Zciągnij wąż z pompy który dochodzi od zbiorniczka.
5. Wyciągnij pompe
Zeby odpowietrzyć układ sprzągła po zamontowaniu pompki i zalaniu płynu , musisz dorwać jeszcze jedną osobe aby pompowała będzie pedałem sprzęgła.
Ty w tym czasie bedziesz operował przy wysprzęgliku.
1. Poluzuj odpowietrznik przy wysprzęgliku.
2.Niech druga osoba wciśnie pedał sprzęgła i trzyma.
3.Zakrec odpowietrznik.
4.Niech ten ktośpusci pedał sprzegła.
5.Ponownie niech ten ktoś wciśnie sprzęgło a Ty poluzuj odpowietrznik az pedał mu wpadnie do podłogi.
6.Czynność tą powtarzasz aż z odpowietrznika zacznie lecieć ładny strumien płynu bez powietrza.
7.Pamiętaj aby podczas odpowietrzania sprawdzać stan płynu w zbiorniczku.
To by było na tyle
NAPEWNO SOBIE PORADZISZ
-
1.2.3.4 widziałem, z tym ze zeby 5 zrobic, trzeba chyba odkrecic śruby, i nie wiem gdzie sie je odkreca,
1, gdzie ejst ten wysprzeglik, i jak wyglada, 5. jak ten ktos ponownie wcisnie, to wtedy co sie bedzie dzialo, zanim "aż pedał mu wpadnie do podłogi"?
https://www.allegro.pl/item951932048...c.html#gallery o te sruby mocowania mi chodzi....gdzie one mają nakrętki zeby odkręcic tą pompke?Last edited by Gość; 03-04-2010, 19:43.
Comment
-
Chłopie, nie oburzaj się, jeśli po opisie bonku dalej nie wiesz jak to zrobić i nawet nie wiesz jak wygląda i jest wysprzęglik, nie masz pojęcia jak odpowietrzyć to bez obrazy ale nie bierz się sam za to bo nic nie zrobisz a tylko narobisz sobie kosztówTo żaden wstyd nie potrafić, nie każdy musi być mechanikiem.
Piszesz że widziałeś pkt.2. a przecież te dwie nakrętki o które pytasz i podajesz link do śrub na które są nakręcone, więc jak to jest??? piszesz że widziałeś a za chwilę że znaleźć nie możesz???Last edited by Tomo1; 03-04-2010, 20:56.
Comment
-
są w środku auta po przeciwnej stronie pompki, mogą być przykryte wykładziną.
Comment
-
ma ktos jakis poradnik krok po kroku co do wymiany pompki? mam cale świeta na studiowanie, po ciemku wymienie po tych swietach.... w zrób to sam nie widziałem nigdzie, jakis poradnik moze do poczytania
ale czy to aby napewno wina pompki, bo sprzegło da sie w podloge wcisnąc, i odbija na te 5 centymetrów, po prostu nie da sie biegu wrzucic, ale sprzegło sie wciska
i ma ktos pomysł gdzie mogłbym kupic taką pompke w lublinie??Last edited by Gość; 04-04-2010, 11:11.
Comment
-
Tez miałem tak u siebie i sie okazało ze plyn cieknie przy kolektorze z lewej strony przez uszczelke, a sprzęgło ci opadło bo nie masz płynu w układzie, z prawej strony do góry (jak otworzysz maske) masz miejsce do wlania, Wlej DOT 3 (sprawdz co pisze na zakretce, jaki rodzaj) i odkrec odpowietrznik tez koło kolektora i pompuj sprzegłem, powinno pojsc do góry mi to sie sprawdziło, a tez myslałem ze poszła pompka i byłby niepotrzebny koszt u mechanika a tak sam doszedłem co i jak. Pozdro
Comment
Comment