Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak wyjąć skrzynie biegów ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak wyjąć skrzynie biegów ???

    Witam!!!

    Mam problem ze tarczą sprzegła musze ja wymienic i łozysko oporowe (wiciskowe).
    Chce to zrobic samemu tylko nie wiem od czego sie zabrac przy wyjmowaniu skrzyni, mianowicie chodzi mi o półoski czy jakos sie je odkreca czy co sie z nimi robi?, moze ktos ma jakąs instrukcje wyciagania skrzyni albo sam to robił, proszę o pomoc.

  • #2
    jezeli chodzi o poloski kolego to sa one osadzone w skrzyni i ciezko je wyjac. Ale przy skrzyni na polosi masz takie osłony gumowe, wystarczy ze zdejmiesz ta wieksza opaske z tej osłony i polos wyjdzie Ci z kielicha ktory jest wmontowany w skrzynie

    Comment


    • #3
      ale żeby zrobić to co kolega mówi musisz odkręcić amortyzator przy wachaczu i odczepić piastę z przegubu pod piastą (masło maślane wyszlo ) najlepiej przejżyj service manuala tam na początku będzie dział engine removal i będziesz miał to opisane po koleji. Generalnie to nie wiem czy nie będziesz musiał wyjmować całego silnika bo możesz się nie zmieścić, a poza tym potem złożyć to wszystko tez będzie wesoło . Aha jeszcze jedna sprawa jak będziesz odkręcał silnik od skrzyni jeden z kielichów od półosi również wyjdzie. Co do narzędzi to generalnie przydałby się klucz dynamometryczny i 12-kątna nasadka 10mm (takimi śrubami jest przykręcone sprzęgło do koła zamachowego)

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez wiktorm Zobacz posta
        ale żeby zrobić to co kolega mówi musisz odkręcić amortyzator przy wachaczu i odczepić piastę z przegubu pod piastą (masło maślane wyszlo ) najlepiej przejżyj service manuala tam na początku będzie dział engine removal i będziesz miał to opisane po koleji. Generalnie to nie wiem czy nie będziesz musiał wyjmować całego silnika bo możesz się nie zmieścić, a poza tym potem złożyć to wszystko tez będzie wesoło . Aha jeszcze jedna sprawa jak będziesz odkręcał silnik od skrzyni jeden z kielichów od półosi również wyjdzie. Co do narzędzi to generalnie przydałby się klucz dynamometryczny i 12-kątna nasadka 10mm (takimi śrubami jest przykręcone sprzęgło do koła zamachowego)
        dokladnie tak jak mowisz kolego pominalem to:P a wiec moge to opisac . Nalezy zaczac od odkrecania nakretki piasty kola(klucz 32) oczywiscie odkrecam kiedy auto jeszcze stoi na kole, nastepnie zdejmujemy kolo i odkrecamy widelki amorka, i nastepnie odkrecamy dolny sworzen wachacz. Kiedy to juz zrobisz masz juz wszystko luzem , zdejmujesz dolny sworzen , srube od widelek wyjmujemy i ciagnniemy cala piaste kola do siebie, wtedy polos zostaje wyjeta z piasty i dalej tak jak pisałem z ta opaska. W razie pytan pisz

        Comment


        • #5
          Panowie po to stworzyłem dział "Manuale" żeby służył w takich przypadkach.Na pewno jest tam informacja na ten temat.
          ビートル ジョン

          Comment


          • #6
            Dziękuje narazie panowie, jak będe miał problem jakis to zaraz napisze.

            Comment


            • #7
              Półoski odkrecone, skrzynia od uchwytów (poduszek) odkrecona, skrzynia odkrecona tez od silnika ale niechce zejsc dlaczego? czy jeszcze są gdzies sruby? czy moze rozrusznik trzyma skrzynie do silnika? Prosze o pomoc.

              Comment


              • #8
                Rozrusznik tez trzeba odkręcić, a żeby wyjąć półosie ze skrzyni wystarczy pomiedzy nie a skrzynie biegów wsadzić np. łyżkę do opon i energicznie wypchnąć ją ze skrzyni (gdyby nie chciała wyjść przekręć o 1/4 obrotu i znowu szarpnij) A gdyby po odkręceniu juz wszystkich śrub nie chciała się zsunąć to trzeba nią bardzo energicznie poruszać w górę i w dół ponieważ jest ona jeszcze osadzona na tulejkach które lubia się zapiekać, no i olej spuść ze skrzyni.. Miłej zabawy!

                Comment


                • #9
                  nie trzeba całego tylko dolna śruba rozrusznika trzyma skrzynie ale przewody musisz poodłączać

                  Comment


                  • #11
                    Dzięki, a jak bedzie lepiej odkrecic z poduszek z razem z poduszkami sciągnąc???

                    Comment


                    • #12
                      te dwie widoczne najlepiej odkręcić i to w sumie nie sprawia problemu ale z tą przy przegrodzie może byc problem tzn. nie jestem pewien czy uda ci się podejśc z kluczem żeby ją odkręcić, a jak jej nie odkręcisz to nie wysuniesz skrzyni. Ja na twoim miejscu wyjmowałbym silnik ze skrzynią jeżeli masz gdzie zawiesić wyciąg. Idzie szybko i bezproblemowo, mi wyjęcie silnika, odkręcenie skrzyni, przykręcęcenie do nowego silnika i zamontowanie w samochodzie zajęło ok 10 godz.

                      Comment


                      • #13
                        Skrzynia wyjęta, nie maiłem problemów, wszystkie poduchy odkrecone, klucz doszed wszędzie. Dziękuje wszystkim.

                        Comment

                        Working...
                        X