Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z dwójką i trójką ;/

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z dwójką i trójką ;/

    Witam , mam taki problem , otóż przy wyższych obrotach bied drugi oraz trzeci zgrzyta , przy redukcji z 3 na 2 jadąc szybciej również... bieg wsteczny , pierwszy oraz piąty działa bez zarzutu , natomiast czwórka raz na jakiś raz delikatnie ale to delikatnie zgrzytnie ( jeśli przytrzymam mocniej na trójce ) Gdy jadę wolno i spokojnie , zmiana biegów następuje bez problemu , nie wiem jaki może być tego powód , ale gdzieś wyczytałem iż na 99 % jest to wina oleju i do skrzyń hondy lać jedynie olej MTF wiecie coś może o tym ? pozdrawiam

  • #2
    Według mnie to jest wina wysprzęglika, ale może się myle?

    Comment


    • #3
      poszły synchronizatory.... tez to mam tylko ze jak narazie z dwójką, nie ma sposobu na to innego niz wymiana skrzyni ewentualnie lepienie z dwóch jednej, wymiana oleju jedynie zminimalizuje troche to tarcie, ale nie na dlugo.

      Comment


      • #4
        kurde ;/ a nie jest to może wina sprzęgła ? bo też mam je do wymiany , co prawda w miarę dobrze wysprzęgla biegi ale na włączonym silniku gdy wcisnę sprzęgło słychać rzężolenie , łożysko na pewno do wymiany , ale przy okazji chcę wymienić całość wraz z tarczą , jest opcja iż to przez zużyte sprzęgło tak się dzieje ? czy gdyby było to sprzęgło to bez znaczenia od tego czy są wyższe obroty czy niższe dochodziłoby do tego zgrzytania ?

        Comment


        • #5
          Według mnie to ma znaczenie czy wyższe obroty czy nie bo przy małych może nie objaia się to dźwiękami. A napisałem, że wysprzęglik, bo kolega kiedyś miał to samo, a objawiało się to dużą trudnością z wpięciem 2 biegu, a później już nie mógł 1 wrzucać nawet i przy tym wszystkim towarzyszył taki metaliczny dźwięk. Po prostu sprzęgło nie wysprzęglało do końca, nie rozłączało całkiem tarcz. I po wymianie wysprzęglika, zmiana biegów stałą się przyjemnością. U Ciebie może jest to co innego, ale ja bym sprawdził jednak sprzęgło, zamiast od razu skrzynie ruszać.

          Comment


          • #6
            ale skoro dzieje się tak tylko przy danym biegu to nie wiem czy to wysprzeglik jest winowajcą.... bo jesli by nie wysprzeglalo ewentualnie cos nie tak było, to chyba ze wszystkimi biegami, a skoro dzieje sie tak tylko z jednym czy dwoma, to mysle ze skrzynia. ale szuka chlopak rady, wiec mu takowej udzielilismy; ) zrobi z tym co uzna za sluszne

            Comment


            • #7
              dzięki za odpowiedz chłopaki wymienię sprzęgło w najbliższym czasie , jak się nie zmieni zainwestuje w olej MTF i wleje do skrzyni , pozdrawiam

              a.. co do tego oleju , to jakoś na necie nie mogę znaleźć mtf-u od hondy , na alledrogo jest taki (numer 1243986662) będzie dobry ?
              Last edited by Karl1985; 29-09-2010, 19:57. Powód: łącz posty, używaj do tego opcji edit

              Comment


              • #8
                Rozumiem Cię L U L I, tylko, że właśnie też działo się to co opisałem powyżej tylko z jednym biegiem, a później przeszło na drugi, tak jakby coraz gorzej wysprzęglał. Pamiętam kiedyś jak spychaliśmy accorda z pod świateł jak nie mógł biegu wrzucić bo auto stało lekko pod górkę, zepchnęliśmy na płask i bieg wszedł, później już nie było problemu z kolejnymi, poza zgrzytem i wrzucaniem lekko na siłe.

                Comment


                • #9
                  Czyli do skrzyni biegów lać OLEJ PRZEKŁADNIOWY MTF94 TEXACO? dostępny jest na alledrogo za 107 zl z przesyłką za 2 litry

                  Comment


                  • #10
                    Do skrzyni wlej MTF ale hondy, jest bardziej odpowiedni i tańszy od Texco.
                    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                    Comment


                    • #11
                      Z olejem MTF hondy jest dość ciężko ;/ nigdzie go nie ma.. wyczytałem że mogę lać każdy olej silnikowy 10w40 to prawda ? i jak sprawdzić dokładnie stan oleju w skrzyni ? ( pierw zobaczę ile jego jest w skrzyni )

                      Wiem gdzie jest zlokalizowana śruba , ale po jej odkręceniu ma olej wylecieć ? W jaki sposób mam sprawdzić ile jego się tam znajduję
                      aha i mogę dodać taką informację na temat tych zgrzytów , że przy zimnym silniku i tym bardziej takiej temperaturze na dworzu biegi pracują jak należy

                      Comment


                      • #12
                        Ciężko???? W każdej ASO hondy kupisz MTF bez problemu.
                        Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                        Comment


                        • #13
                          Hm.. a jak jest z tym sprawdzeniem poziomu oleju ?

                          Comment

                          Working...
                          X