Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zapalanie zimnego silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zapalanie zimnego silnika

    Co może być przyczyną tego że cifek bardzo słabo kręci jak jest zimny? teraz przecież nie ma takich niskich temperatur. Odpala jednak coś chyba jest nie tak. Jak już jest raz przepalony to kręci dużo lepiej. Może to tulejki rozrusznika? Nie wiem nie znam się. Może macie jakieś pomysły?

  • #2
    Z twojego opisu wnioskuje że akumulator może nie być odporny na obciążenia... ile ma czasu? Najlepiej to jak bys miał od kogoś inny alumulator o tych samych parametrach i sprubował zakręcić... to chyba najłatwiejszu sposób by to sprawdzić bo można jeszcze podjechac do elektryka by sprawdził aku ale za to można wybulić...

    Comment


    • #3
      fakt aku dość stary, może coś w tym jest...ale on tak kręci z rana przerywanie tak co pół obrotu, przytrzymam ze 2 sekundy później znowu kręce i tak za trzecim razem odpala
      Last edited by Gość; 05-03-2010, 19:10.

      Comment


      • #4
        Może to być kilka powodów, tak jak wyzej mowi moze akumulator juz padać,
        możliwe jest tez ze jak jest silnik zimny ma jakiś opór, może olej jest zbyt gęsty,
        Stawiał bym jednak na rozrusznik tez miałem podobne problemy a później to już wogole nie chciał kręcić, i padł. Tak samo myślałem że to aku, wymieniłem na nowy i nie było żadnej poprawy. Aż padł rozrusznik ale miałem mozliwości żeby złożyć z orginalnych części japońskich za grosze inny rozrusznik hehe teraz obudowa mojego to TOYOTA, hihi
        a miałem podobną sytuacje w VW i to było winą przestawienia zapłonu.

        Comment


        • #5
          No mi wydaje się że to rozrusznik... Tylko jak to sprawdzić?

          Comment


          • #6
            Teraz możesz mieć tylko jakieś domysły, na moje oko to nic nie ruszaj teraz niech będzie tak jak jest. Najwyzej podładuj akumulator. Jak Ci padnie coś to będziessz wiedział co dokładnie masz zrobić. bo takie domysly to moga byc rozne. pzdr i dzieki

            Comment


            • #7
              Oglądając rozebrane silniki po pewnym przebiegu często zużyte jest łożysko oporowe (wzdłużne) a pozostałe panewki są OK.
              I w związku z tym moje pytanie!!! Jak zapalacie silnik czy na naciśniętym sprzęgle czy zwolnionym (na luzie) ?.

              Jeśli przy zapalaniu trzymamy wciśnięte sprzęgło to dość znaczne siły działają na łożysko oporowe a po zapaleniu ciśnienie oleju jest małe i może dochodzić do zacierania panewki łożyska.
              Teśli tak robimy to tak jak byśmy zaraz po zapaleniu dawali od razu na ful obroty 4-5k/min wtedy dostawały by pozostałe łożyska (nie tylko oporowe).
              Czy panewka łożyska oporowego ma otwory olejowe czy nie?, to już zależy od silnika. W moim CTDI powiem, że nie wiem? Jeśli nie ma otworów olejowych to jest smarowana rozbryzgiem oleju, wciskanie sprzęgła przy zapalaniu będzie miało mniejsze znaczenie (ale również będzie to istotne).

              Oczywiście nie mówię, że tu leży przyczyna opornego odpalania, chyba nie było by sensu zakładania nowego wątku, to pozostawiam ocenie guru.
              Last edited by Frenk15; 05-04-2012, 07:51.

              Comment

              Working...
              X