Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tylko d13b2, podciśnienie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tylko d13b2, podciśnienie

    witajcie,

    Proszę o pisanie tylko tych którzy coś wiedzą na ten temat, szukałem na forum chyba 3godz. Więc mój problem jest następujący mógłby ktoś przetłumaczyć bardziej dokładniej i po polsku co i gdzie idzie na tym zdjęciu. Chodzi mi o blaszkę która znajduje sie w kabinie filtra powietrza, i o wężyki podciśnień bo mam zablokowane z tej strony silnika jak na rysunku. Pozdrawiam

    Objawy są takie że w chwili obecnej nie mam ssania, a czasem jak się nagrzeje i będe jechał gdzieś dalej to i na LPG i PB obroty czasem lecą do 3tys. gdzie jest regulacja od długości ssania??? Słyszałem że jest takie cos
    Załączone pliki
    Last edited by Gość; 16-12-2009, 11:25.

  • #2
    blaszka dziala na zasadzie ciepla jesli jest zimno jest zamknieta i puszcza cieple powietrze od kolektora wydechowego jezeli sie nagrzeje komora filtra, sie delikatnie odgina i klapka sie zamyka i powietrze pobiera juz z nadkola mozna sprawdzic byle nie pogiac jest jeszcze czujnik co ida dwa kable do niego jest to czujnik temperatury powietrza dolotowego mniejsza dziurka to prawdopodobnie od ssania gdyz tylko na ssaniu tam zasysa powietrze a wieksza po prawej to wlot do zaworu EACV tzw silniczka krokowego.
    a objawy Haneczki jakie???

    Comment


    • #3
      Ta blaszka co zaznaczyłeś na zdjęciu to ciekawa sprawa bo nie przypominam sobie żebym miał tam jakąś blaszkę w tym miejscu w moim d13b2...

      Comment


      • #4
        Dokładnie jest tak jak napisał kolega mr_szakal6, ja mam wprawdzie silnik D15B3 ale to jest wszystko to samo tylko większa pojemnośc.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez mr_szakal6 Zobacz posta
          blaszka dziala na zasadzie ciepla jesli jest zimno jest zamknieta i puszcza cieple powietrze od kolektora wydechowego jezeli sie nagrzeje komora filtra, sie delikatnie odgina..
          chodzilem po różnych forach i nie ma takich wypowiedzi, że to jest jakiś odpowietrznik...

          Zamieszczone przez mr_szakal6 Zobacz posta
          mniejsza dziurka to prawdopodobnie od ssania gdyz tylko na ssaniu tam zasysa powietrze....
          u mnie nie ma takiego czegoś...

          Zamieszczone przez mr_szakal6 Zobacz posta
          a wieksza po prawej to wlot do zaworu EACV tzw silniczka krokowego.
          a objawy Haneczki jakie???
          a tam po prawej to mam tylko do czujnika dziurke i tyle
          Załączone pliki

          Comment


          • #6
            Foto masakryczne małe To co zaznaczyłeś to jest wlot do krokowca a czujnik to masz w obudowie na lewo od tego co zaznaczyłeś. Ta blaszka co blokuje dopływ ciepłego powietrza od kolektora to akurat nie widać na tym foto gdyż jest na połączeniu rury z patelnia.

            Comment


            • #7
              nie do czujnika tylko wlot do krokowca jak kolega wyzej napisal inaczej zawor EACV. ja ma ciut inaczej w mojej patelni. d13b2 94r. a to od ssania to prawdopodobnie jest ten wezyk z opaską u mnie takiego niema ale w tym miejscu wystaje rurka. i jak pracuje na ssaniu na zimnym to zasysa powietrze a jak przytkam to obroty spadaja tak samo jak silnik sie nagrzeje i ssanie sie wylaczy to powietrza juz tam nie zasysa.

              Zamieszczone przez xpiecia Zobacz posta
              a czujnik to masz w obudowie na lewo od tego co zaznaczyłeś. Ta blaszka co blokuje dopływ ciepłego powietrza od kolektora to akurat nie widać na tym foto gdyż jest na połączeniu rury z patelnia.
              a naprzeciwko tego wlotu do krokowca co zaznaczyles w lewym dolnym rogu jest mini termostat ta zlota czy srebrna podłuzna blaszka to tylko zabezpieczenie a jak zerkniesz do srodka to jest tam blaszka z gumka na koncu z jednej strony srubka przykrecone z drugiej domyka rurke ktora wystaje od spodu połaczona trójnikiem weżyk prawdopodobnie nr 8.
              a ten od ssannia to weżyk nr 17
              Last edited by Sebulerbin; 21-12-2009, 00:29. Powód: brak użycia opcji edit

              Comment


              • #8
                Dla silnika D13B2 wg mnie to tak jak na tym zdjęciu podpisałem.

                Rozbierałem to ostatnio żeby się dostać do miksera( ja mam pod patelnią). Zdjęcie zapożyczone, nie wiem dlaczego ktoś wsadził tak długą rurkę co idzie do krokowego. Jak się zatka na ssaniu są małą dziurkę od ssanie to obroty spadają.

                Comment


                • #9
                  no rurka niewiadomo po co moze ktos myslał ze smieci beda wpadac od góry do dziury hehe i dał rurke ciekawy pomysł. a po co tak zwerzona komora dolotowa do gaznika tez ciekaw jestem.
                  zrobie foto wrzuce jak jest u mnie bo tu po rusku jakoś

                  a i mam pytanie do mata24 co posta założył dlaczego masz zablokowane 4 węzyki i po co.
                  apropo kiedyś tam rozpinałem te weżyki bodajże 17 tą z trojnikiem
                  i nic to niewnosiło w prace silnika na wolnych obrotach dodawałem tez gazu ale zadnych objawów wiec spiąłem spowrotem (ciekawość)

                  obroty moga lecieć z paru powodów

                  1. nienasmarowane ciegna przy gaźniku wieszaja sie i niewracaja(u mnie tak było)
                  2. nienasmarowana linka gazu (u mnie tak było)
                  i najciekawsze
                  3. dywanik w aucie czesto lądował na pedale gazu co było objawem wysokich obrotów(u mnie tak było)

                  a regulacji sssania brak ponieważ jest automatyczna.
                  z tego co wiem długość ssania można zmienic jedynie przez podanie innych wartości czujnikowi temp silnika.tzw wzbogacic mieszanke zakładajac opornik na czujnik
                  poszukaj w googlach gdzies było o takiej modyfikacji d13b2

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez mr_szakal6 Zobacz posta
                    ... a i mam pytanie do mata24 co posta założył dlaczego masz zablokowane 4 węzyki i po co.
                    apropo kiedyś tam rozpinałem te weżyki bodajże 17 tą z trojnikiem
                    i nic to niewnosiło w prace silnika na wolnych obrotach dodawałem tez gazu ale zadnych objawów wiec spiąłem spowrotem (ciekawość)....

                    Nie wiem dlaczego tak jest, po prostu takiego już kupiłem jakiś czas temu. Jeśli nie wiem od czego One są dokładniej a jak na razie wszystko chodzi to nie będe ruszać bo mogę zaszkodzić tylko.

                    Comment

                    Working...
                    X