Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Głowica V-tec i oznaczenie występujące na niej. Pilne!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Głowica V-tec i oznaczenie występujące na niej. Pilne!

    Witam serdecznie wszystkich!

    Jako, że szukam dla siebie Hondy Civic i znalazłem dobry egzemplarz mam pytanie. Mianowicie właściciel twierdzi, iż jest ona wyposażona w głowice V-tec. Poprosiłem o zdjęcia silnika, lecz głowica nie jest oznaczona logiem "V-tec". Czy w związku z tym, silnik to normalne 1,5 90 koni (mówimy tutaj o wersji w HB).

    Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.

  • #2
    https://www.civicforum.pl/forumdisplay.php?f=17 -> zapraszamy najpierw tu

    Comment


    • #3
      Bardzo chętnie się przedstawie, ale teraz nie mam na to niestety czasu.

      Dlaczego? Ponieważ jeśli zdecyduje się jechać po ten samochód (trochę kilometrów do zrobienia jest...) to musze zacząć szukać osoby która ze mną pojedzie.

      W momencie gdy kupie samochód na pewno stane się częstym bywalcem tego forum. Więc nie martwcie sie i jeśli znacie odpowiedź, po prostu pomóżcie.

      Pozdrawiam

      Comment


      • #4
        Nie jest to zależne od siebie. Przykładowo VI gen: D15Z6 i D16Y8 mają system VTEC, a na pokrywie zaworów jest tylko napis "HONDA".

        Comment


        • #5
          Sprawdź po oznaczeniu silnika:

          Silniki montowane w V generacji:

          * D13B2, SOHC, 16V, 1343 cm, 75 KM
          * D15B, SOHC VTEC, 16V, 1493 cm, 130 KM
          * D15B2, SOHC, 16V, 1493 cm, 90 KM
          * D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM
          * D15B7, SOHC, 16V, 1493 cm, 102 KM
          * D15B8, SOHC, 8V, 1493 cm, 70 KM
          * D15Z1, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 89 KM
          * D16A8E, DOHC, 16V, 1590 cm, 124 KM
          * D16A9, DOHC, 16V, 1590 cm, 130 KM
          * D16Z6, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 125 KM
          * D16Z9, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 125 KM
          * B16A2, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 160 KM
          * B16A, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 170 KM

          Oznaczenie silnika jest na bloku silnika, po lewej stronie kolektora wydechowego (jak stoisz do samochodu przodem). Oznaczenie silnika jest wybite na polu mniej więcej 3x3 cm.
          Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

          Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



          TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

          PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

          OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

          Comment


          • #6
            Dzięki bardzo za odpowiedź.

            Comment


            • #7
              najprościej było by wstawić tu fotkę tego silnika....
              Ubrania z motoryzacyjną pasją:

              Comment


              • #8
                Kolego podejrzewasz że to może być zwykłe 1.5 90koni, czyli właściciel uważa ze ten VTEC to 1.5 tak? W VGen 1.5 VTEC to tylko D15B, ale wątpię żebyś akurat ten ciekawy silnik trafił, być może poprostu jest zrobiony tzw. mini-me, czyli założenie głowicy +osprzętu na blok silnika który nie posiadał tego systemu...Ogólnie jest to dość powszechne wśród użytkowników Hond...Ewentualnie gdyby to było 1.6 to możesz mieć 100% pewności że to będzie VTEC tu już tylko zależy czy 124KM(d16z6,d16z9), czy też może 160KM(b16a2):
                Najlepiej jednak gdybyś tak jak koledzy wspomnieli wstawił fotkę silnika....
                Pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez bzyq18 Zobacz posta
                  W VGen 1.5 VTEC to tylko D15B
                  A D15Z1, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 89 KM? To co nie 1.5 VTEC???

                  Zamieszczone przez bzyq18 Zobacz posta
                  Ewentualnie gdyby to było 1.6 to możesz mieć 100% pewności że to będzie VTEC
                  I też nieprawda. Bo są D16A8E, DOHC, 16V, 1590 cm, 124 KM oraz D16A9, DOHC, 16V, 1590 cm, 130 KM, które są 1.6, a nie są VTEC.

                  Tak to jest jak ktoś pisze po to aby pisać...

                  Podałem koledze spis silników, a Ty swoje... Wprowadzasz ludzi w błąd!
                  Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

                  Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



                  TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

                  PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

                  OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

                  Comment


                  • #10
                    głowice z VTEC najłatwiej rozpoznac po zaworze VTEC , który znajduje sie między aparatem zapłonowym a kolektorem ssącym ( na forum są fotki ).

                    Pozatym głowica od D16Z6 ma oznaczenie P28
                    Last edited by kondzi; 01-12-2009, 12:36.

                    Comment


                    • #11
                      przemo_wb
                      "Tak to jest jak ktoś pisze po to aby pisać..."- wiesz co wypraszam sobie...
                      Mówisz mi o d15z1...I wdg Ciebie to jest jeden z osławionych VTEC'ow Hondy tak? Uwazasz ze mozna to porownac do z6, czy z9 tak? Celowo ominąłem ten silnik bo każdy kto się tym interesował, doskonale wie co to za konstrukcja i to tylko z nazwy przypopmina coś co się kojarzy ze "szlifierka" Hondy... Poza tym jak sam wspomniałes jest to VTEC-E, a więc nie VTEC. Nie wiem o co zarzuty...

                      "I też nieprawda. Bo są D16A8E, DOHC, 16V, 1590 cm, 124 KM oraz D16A9, DOHC, 16V, 1590 cm, 130 KM, które są 1.6, a nie są VTEC.
                      "
                      - no brawo, kopia manuala na 5...Tylko wiesz co? Popatrz na Allegro, czy do jakichs innych ogłoszeń i znajdź mi te silniki...Praktyka to nie manual...Szansa na spotkanie takich silników jest baaaardzo mała....

                      A tak ogólnie to tak to jest jak sie pisze żeby się czepiać....
                      Widzę, że lepiej nie zabierać głosu, myślałem, że forum jest dla uzytkowników i dla ich wzajemnej pomocy, wymiany wiedzy (PRAKTYCZNEJ!) a nie dla wklejania danych z ogolnodostepnych manuali, czy Wikipedii.... Forum wielokrotnie mi pomogło, a manual nie zawsze, dlatego trochę więcej zrozumienia dla innych, a nie kieruj się jedynie teoria...Pozdro

                      Comment


                      • #12
                        Wypraszać to sobie możesz Pisz tak jak jest, bo trafi się komuś taki rzadki silnik i będzie lipa, bo jednak występował, a że nie jest popularny to inna sprawa.
                        Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

                        Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



                        TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

                        PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

                        OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

                        Comment


                        • #13
                          "Tak to jest jak ktoś pisze po to aby pisać..."- wiesz co wypraszam sobie...
                          Mówisz mi o d15z1...I wdg Ciebie to jest jeden z osławionych VTEC'ow Hondy tak? Uwazasz ze mozna to porownac do z6, czy z9 tak? Celowo ominąłem ten silnik bo każdy kto się tym interesował, doskonale wie co to za konstrukcja i to tylko z nazwy przypopmina coś co się kojarzy ze "szlifierka" Hondy... Poza tym jak sam wspomniałes jest to VTEC-E, a więc nie VTEC. Nie wiem o co zarzuty...


                          Nie kazdy wie takie rzeczy odrazu.
                          Wiem po sobie , bo jak kupowalem swoja honde tez sie nieznalem. I nie mow ze ciezko taki silnik gdzies wychaczyc, bo ludzie rozne dziwne swapy robia ( np. D15z3 z EJ2 )., tak wiec i seria sie trafi.

                          Tutaj piszemy jak jest fizycznie, jakie silniki wystepowaly.A nie co gdzie mozna znalezc.

                          Comment


                          • #14
                            Koledzy z tego co wiem silnik D15Z1 jest to VTEC-Economy czyli ma zmienny tryb pracy ale w celu oszczędności paliwa E-economy...

                            Comment

                            Working...
                            X