Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

branie oleju?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • branie oleju?

    witam, mam civica 1.5 16V 94r i mam taki problem tzn. przy zimnym silniku przy odpalaniu bardzo mi kopci z wydechu po zagrzaniu już mniej wydaje mi się że bierze olej, wina już wyrobionych uszczelniaczy zaworowych czy też pierścieni? co w tym przypadku zrobić ewentualnie dolewać olej czy przydałoby się tym raczej szybko zając?

  • #2
    Ale kopci Ci na niebiesko? Jak tak to mogą być to uszczelniacze na zaworach. Gdyby to była wina pierścieni to wydaje mi się że kopciłby cały czas i olej brał tak samo, do tego mógłbyś mieć problemy z odpaleniem auta, do tego auto kopciłoby na wolnych obrotach a kopcenie nasilałoby się przy zwiększaniu obrotów.
    W przypadku podejrzeń zużycia pierścieni to warto i raczej trzeba zmierzyć kompresję.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez matt_21 Zobacz posta
      witam, mam civica 1.5 16V 94r i mam taki problem tzn. przy zimnym silniku przy odpalaniu bardzo mi kopci z wydechu po zagrzaniu już mniej wydaje mi się że bierze olej, wina już wyrobionych uszczelniaczy zaworowych czy też pierścieni? co w tym przypadku zrobić ewentualnie dolewać olej czy przydałoby się tym raczej szybko zając?
      Prawdopodobnie masz silnik D15B2, naprawa nieopłacalna, sprawdzony dobry silnik kupisz za mniej niż połowę kosztów remontu.
      Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

      Comment


      • #4
        no wiesz lekko kopci na wolnych na większych bardziej i to raczej na ciemno niż na niebiesko, problemów z odpaleniem nie ma pali fajnie od strzała. Kompresje sprawdzę jutro. kurde bardzo kasy nie mam zeby sie z czym bawic teraz finansowo co myslisz zeby troche pojezdzić tak jak jest jakby malo bral tego oleju i dolewac ewentualnie poki sie troche nie odkuje z kasą?

        Comment


        • #5
          Ale co to znaczy "bierze mało oleju", ile to jest?

          Comment


          • #6
            Możesz śmiało dolewać i jeździć, napisałem wcześniej że lepiej wymienić niż naprawiać ale wtedy gdy już nie będzie innego wyjścia jak silnik na dobre padnie.
            Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

            Comment


            • #7
              tzn jeszcze nie wiem bo troche rzeczy robie przy nim też z lakierki wiec nie jezdzilem musze zobaczyć wlasnie ile tego oleju bedzie bral.

              Tomo1: skoro mowisz ze idzie dolewac ewentulanie i jezdzic to dzieki tyle chcialem wiedzieć bedzie kasa to sie cos porobi najwyzej

              Comment


              • #8
                Możesz tylko w pewnym momencie stanie się to nieopłacalne bo olej kosztuje, jak zacznie już dobrze kopcić to uważaj na policję bo dowód stracisz a o legalnym przeglądzie zapomnij.
                Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                Comment


                • #9
                  ok dzięki wielkie

                  Comment


                  • #10
                    U mnie było to samo i były uszczelniacze i pierścienie do wymiany.
                    Mierzenie kompresji często nić nie daje bo zużywają się pierścienie olejowe i kompresja jest w porządku.

                    Comment


                    • #11
                      Ja tez jestem tego zdania co JaRule.Lepiej wymienic pierscionki i uszczelniacze i miec spokuj

                      Comment


                      • #12
                        aha, a jakie by sie koszta z tym tak mniej więcej wiązały za części i ewentualnie za robocizne ile dałeś chyba ze sam robiles... ?

                        Comment


                        • #13
                          mnie dopiero czeka wymiana pierscieni i uszczelniaczy.dogadalem sie z mechanikiem i za sama robocizne wezmie oklo 600zl + planowanie glowicy + częsci.Uszczelniacze zaworowe (8 ssacych i 8 wydechowych) kosztowaly mnie okolo 260zl + 70zl za uszczelke pod dekiel i pod swiece.
                          Mysle ze cala robocizna wyjdzie mnie okolo 1400zl

                          Comment


                          • #14
                            Dokładnie jak pisze slavo części będą kosztować w granicach 600-700zł + robocizna, a to już zależy od mechanika. Mi to robił akurat kumpel, pomagałem mu przy tym to niewiele wziął ale normalnie tak 600-700zł biorą

                            Comment


                            • #15
                              JaRule ja za jakies 2 tyg bede miale ten maly remoncik.
                              Powiedz jak u ciebie smiga silniczek po wymianie pierscionkow?

                              Comment

                              Working...
                              X