Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

rozrząd honda civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • rozrząd honda civic

    czy w hondzie civic z 93r w 16stce pojemność 1300 rozrząd jest bezkolizyjny ? byłem dziś u mechanika chciałem wymienić i mówi że jest bezkolizyjny więc szkoda kasy
    Z góry dziękuję za podpowiedzi pozdrawiam

  • #2
    nie prawda trzeba wymienić.....

    Comment


    • #3
      Są ludzie u których po zerwaniu paska czy to w D13B2 czy D15B2 nic się nie stało, ponoć skok zaworów jest taki że można tu mówić o bezkolizyjności.

      Sam osobiście nie mam wyrobionego zdania na ten temat.

      Nie mniej jednak rozrząd czy to w silniku kolizyjnym, czy bezkolizyjnym trzeba wymieniać!
      Last edited by analyzer64; 09-11-2009, 22:10.

      Comment


      • #4
        powiem tak, jedź autem za miasto, nie wiem gdziekolwiek. jak cie walnie to wiecej za lawete zapłacisz niz za pasek i robote

        Comment


        • #5
          Trzeba zmieniać i nie ryzykuj!
          Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

          Comment


          • #6
            Po wymianie paska autko ożyło, lepiej się zbierało, cichsza praca silnika i równiejsza. zmieniaj i nie czekaj aż ci jebnie.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez JapkoDre
              Po wymianie paska autko ożyło...
              Tylko po wymianie paska takie cuda się dzieją? Myślę, że napinacz i pompę wody również zmieniłeś, inaczej wymiana nie ma sensu...

              Comment


              • #8
                Dokładnie, jak zmieniać to wszystko, łącznie z pompą
                Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

                Comment


                • #9
                  Co prawda słyszałem, że trwałość pompy wody w ASO oceniają na 200kkm, mimo wszystko osobiście wolę zmieniać cały komplet... dla świętego spokoju.

                  Comment


                  • #10
                    wymienię jak mówicie bo nigdy nic nie wiadomo, koszt po awarii rozrządu jest kilkukrotny co do wymiany więc nie warto ryzykować. Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      We wszystkich silnikach wyposażonych w zębaty pasek rozrządu, ta część podlega okresowe wymianie. Dopuszczalny przebieg określa fabryczna książka serwisowa.
                      Zużycie rozrządu następuje bezobjawowo. Czasem jednak mechanik może zaobserwować, ze pasek jest wystrzępiony. Zazwyczaj jednak nic nie zapowiada, ze za kilka kilometrów się zerwie. W starszych, ośmiozaworowych silnikach benzynowych zerwanie paska rozrządu powodowało jedynie zatrzymanie pracy silnika (tzw. silniki bezkolizyjne) W nowszych jednostkach zerwanie paska rozrządu oznacza poważne uszkodzenie silnika. Rozrząd jest odpowiedzialny za sterowanie zaworami, a zerwanie paska oznacza zwykle całkowite zniszczenie głowicy.
                      Co wchodzi w skład wymiany rozrządu:
                      - pasek- pasek rozrządu łączy koło wału korbowego z wałkiem (lub wałkami) rozrządu i napędza zawory. Nie poleca się wymiany samego paska, gdyż cena za usługę jest i tak zbliżona do wymiany kompletnego zestawu, w dodatku jeśli reszta elementów jest stara, pasek może i tak się szybko zerwać.

                      - rolka- Rolki prowadzące podtrzymują pasek rozrządu. Czasem używane rolki wyglądają jak nowe, jednak trzeba je także wymieniać gdyż podczas pracy silnika wirują z dużą prędkością. Jeśli ich łożyska się zatrą, to pasek zaczyna trzeć po rolkach co prowadzi do jego zerwania.

                      -napinacz- napinacz kasuje luz paska rozrządu. Napinacz jest jednorazowy i jeśli się zatrze, przestaje kasować luz paska, który natomiast przeskakuje po kołach zębatych i dochodzi do zniszczenia silnika.

                      - pompa cieczy- pompa cieczy chłodzącej wymusza jej obieg w układzie chłodzenia. Zostawiając starą pompę ryzykujemy tym, ze jeśli zacznie hałasować lub rozszczelni się i tak będzie trzeba ją wymienić i jeszcze raz zapłacimy za robociznę.

                      Dlatego zaleca się wymianę całego rozrządu w postaci kompletnego zestawu rozrządu.

                      Comment


                      • #12
                        jak napisał Sebulerbin wymien komplet i masz spokuj

                        Comment


                        • #13
                          apropo bezkolizyjnosci bo nikt sie nie pokwapił odpowiedziec rozrzad jest bezkolizyjny lecz trzeba go zmieniac ja kupilem Hanke D13B2 muł okropny sie okazało puzniej komus strzelil w trasie po strzeleniu paska nowy zle założyli i byl cofniety rozrzad od 0-100km/h 25sek ale ja wyleczyłem

                          Comment


                          • #14
                            To czy jest bezkolizyjny czy nie to nie wiadomo na 100% ani w przypadku D13B2, D15B2/D15B7, chociaż wielu osobom mającym taki silnik, w którym zerwał się ów pasek - nic się nie stało, może to było po prostu szczęście. Chociaż czytałem że konstrukcja głowicy jest taka że silnik jest bezkolizyjny, natomiast nikt tego nie potwierdził.

                            Comment


                            • #15
                              Zdecydowanie najpewniej jest wymienić pasek z napinaczem i pompą wody. Nie zapominaj też o regulacji luzów zaworów co 40 tyś a z gazem co 20tyś, w Hondzie nie ma bowiem hydrauliki.

                              Comment

                              Working...
                              X