Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

czy sie tym martwić?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • czy sie tym martwić?

    Witam, mam pytanie. Posiadam civica z motorem d15b2 1,5. Ma pewnie ok 250tys przebiegu. Czy przejmować się tym że zużywa 1l oleju na 5 tys km? Pracuje równo jest dynamiczny nie kopci, ale od wymiany do wymiany (15 tys km) wleje ok2,5 - 3 l oleju. Może pierścienie może uszczelniacze. Podobno to nie za mocna strona tego silnika. Nie wiem czy jest sens to rozgrzebywać i wywalać pieniądze na taką leciwą jednostke bo ładnie ciągnie i przyjemnie sie tym śmiga. Napiszcie jak jest u was z tym silnikiem. Pozdrawiam.

  • #2
    witaj, wg mnie za duzo CI pali oleju... czy warto ladowac w niego kase??? to zalezy od Ciebie, ile tym autem bedziesz smigal... Moje 1.3 od wymiany do wymiany nie bierze nic, zero dolewek, poziom wciaz taki sam... przebieg ok 170 tys
    Last edited by Remek; 26-10-2009, 18:45.
    Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

    Comment


    • #3
      czym sie tu przejmowac lej tego oleju, bo naprawde niewiele ci go zjada

      Comment


      • #4
        Mam dokładnie ten sam silnik z przebiegiem nie całe 240K, ale u mnie nie bierze ani grama oleju więc ja bym się martwił na twoim miejscu, jeśli chodzi o przepuszczające pierścienie to nie sądzę że jest to przypadłość tego silnika ale w twoim przypadku nie można ich wykluczyć a co do uszczelniaczy to są zakłady które wymieniają je ponoć bez zdejmowania głowicy.

        Comment


        • #5
          Kolego olej sie zmienia co 10tyś... No in najwaleczniejsza na jakim śmigasz?
          Ubrania z motoryzacyjną pasją:

          Comment


          • #6
            Ja zmieniam co 15tys. A po co mam rozbierać silnik jak dobze pracuje jest dynamiczny i równo chodzi. Wole wlać 2 litry oleju na rok niż ładować kase w 15 letnie auto i naprawiać silnik który warta 500zł w porywach>

            Comment


            • #7
              powiem tak , miałem taki sam problem z tym samym silnikiem. Zmieniłem olej po kupnie nie wiedziałem jaki ma olej to kupiłem Mobil 10w40 tak więc do mechanika na wymiankę wszystkiego (filtry ,rozrząd , płyny no i olej). Po wymianie chlał jak smok co chwila dolewałem tego Mobila , skończył mi się baniak 4l i dwa po 1l , dokupiłem kolejny baniak plus gratis 1l tez Mobila 10w40. Jeżdżę jeżdżę i zauważyłem że zaczął mniej brać tego oleju dosłownie milimetry brakują do prawidłowego stanu. Dodam , że mój silniczek tez jest żwawy i chodzi równiutko . Zobaczymy co będzie dalej. Może to jakość oleju też ma duże znaczenie.

              Comment


              • #8
                mam castrola 15w40 taki lał poprzedni wlasciciel taki zostawiłem w sumie drogi jest ale 3lity za to wchodzi więc spoko. w tych silnikach przy duzym przebiegu często szwankują aparaty zapłonowe i pierścienie. Ja lubie dbać o auto ale jak przez 14 lat zaniedbywano pewne rzeczy to cudów nie zrobie. Fajne auto tanio i przyjemnie sie tym jeździ i jest ładne, myśle że trzeba jeździć póki sie da bo szkoda oddać za pare groszy z rocznym gazem po blacharce i z zawieszeniem w 100% sprawnym. Jedynie ten silnik tu nie pasuje. Lubie mieć wsystko ok. Ładnie ciągnie jest dynamiczny pali 8,5 gazu ale czemu kurcze bierze olej. Do tej pory myślałem że zajeżdżone jednostki są mniej dynamiczne i nie pracują prawidłowo a ona jeździ świetnie.

                Comment


                • #9
                  tak chlopie jezdzi ladnie ale jak polecisz leb w leb z takim samym co jest np po remoncie co ma zero predmuchow to zobaczysz roznice.a tym bardziej jak masz wszystko ok zawias i blache to 500 zl nie majatek a i satysfakcja jaka.moje d15b7 lyka tez sporo oleju od wymiany do wymiany dolalem drugie tyle albo i wiecej.bedzie kapital ale przyjdzie glowica z6 pare koni wiecej i kolezka z osiedla zostanie z tylu.jeseli nie jest to zwykly dupowoz to wymieniaj i sie ciesz bezawaryjnoscia....pozdro

                  Comment


                  • #10
                    a skąd mam wiedzieć czy pieścienie czy uszczelniacze? A może poprostu juz przejechała swoje i silnik po prostu zrobił juz co do niego należało. Wymienie pierścionki i będzie to samo albo uszczelniacze. A ile kosztuje wymiana pierscieni a ile uszczelniaczy?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez KaMyG Zobacz posta
                      a skąd mam wiedzieć czy pieścienie czy uszczelniacze?
                      Zrób próbę olejową, powinno rozjaśnić sytuację.

                      Comment


                      • #12
                        kolego na jakim oleju jeździsz , mi na casrtolu barł jak szalony alż się zam bałem teraz leje mobil tak jak kolega cyberq. może spróbuj najpierw zmienić olej , i pamietaj wszystko ma na to wpływ a zawłaszcza czystość filtra powietrza...
                        VGEN NAJWAŻNIEJSZY GEN W MOIM DNA

                        "...Mnóstwo ludzi marzy o sukcesie. Według mnie, sukces można osiągnąć tylko dzięki
                        powtarzającym się porażkom, które ciągle należy analizować.
                        Tak naprawdę sukces to 1% pracy wykonanej w 99% dzięki niepowodzeniom..."

                        Soichiro Honda - Honda Corporation

                        Comment


                        • #13
                          Witam.Powiem szczerze ze różnie może być u ciebie z silnikiem.Tego czy na bank masz zajechane pierścienie dowiesz sie po rozebraniu silnika.Można sie domyślać że przy takim zurzyciu oleju puszczają uszczelniacze.
                          Ja co prawda mam inny silnik niż ty ale mam podobną sytuacje i czekam na termin u mechanika i robie wymiane pierscieni uszczelek i uszczelniaczy.U mnie bierze olej w zależności od stylu jazdy.Przy codziennym jezdzeniu do pracy i spowrotem oleju dużo nie ubywa,ale jak sie wciśnie gaz w podłoge to juz inna sprawa.Jadąc w trasie na odcinku 700km potrafi wpierdzielić 1l oleju i nieżle przy tym kompcić.Dodam ze u mnie też wszystko równo cyka i silniczek cichutko chodzi.
                          Czy w twoim przypadku jest opłacalny remont?To musisz sam stwierdzić.Jeżeli chcesz nim troche jeszcze pośmigać to lepiej taki remoncik odhaczyć.Jedno jest pewne...samo sie nienaprawi.

                          Comment


                          • #14
                            Dziękuje za zainteresowanie tematem, za wymiane uszczelniaczy i pierścieni plus części powiedział gość do 1200zł. W sumie na wiosne mógłbym kupić silnik ale żeby nie było że zamienił stryjek sikierke na kijek.

                            Comment


                            • #15
                              nie chce cie oklamamc ale wydaje mi sie ze widzialem uszczelaniacze komplet dobrej jakosci chyba oem za 160,uszczelka dobra do 200chyba ze oem to nie wiem ,pierscienie za 230 na allegro NPR w honda szop i kogos kto to zrobi to taniej a zrobi ktos ja mam goscia na ck.pl i pewien jestem ze nie za 1200 bo jak mialbym dac 1200 za robote to licho...
                              wystarczy odrobic prace domowa

                              - Uszczelniacze zaworowe "NOK" (8 sztuk na zawory ssące - biała sprężynka
                              + 8 sztuk na zawory wydechowe z czarną s.), pasują do wszystkich Hond 91-
                              z wyjątkiem silników CRX D16Z5/A9 - cena 150 zł /kpl

                              - Uszczelka pod dekiel zaworów Civic SOHC - cała 6.gen plus niektóre
                              silniki 5.gen (D16Z6/7/9, D15Z1/3) - cena 39 zł /szt.

                              - Uszczelniacz wałka rozrządu "NOK" - cała D-seria - 25 zł /szt.

                              - Uszczelniacz wał przód "NOK" - cała 5./6.gen - 30 zł /szt.

                              - Uszczelka pod głowicę Civic SOHC - dedykowana dla całej 6.gen D14/D15/D16,
                              cena - 160 zł / szt.

                              - Pasek rozrządu "Unitta" 103z./sz.24mm, Civic SOHC 6.gen D14/D15/D16B2, 5.gen D15,
                              cena 150 zł /szt.

                              - Pasek rozrządu "Unitta" 104z./sz.24mm, Civic SOHC 5./6.gen D16B6/W/Y/Z,
                              cena 165 zł /szt.

                              - Przewody zapłonowe "Sumitomo", Civic SOHC 5./6.gen (bez D15B7)- cena 285 zł / kpl

                              - Przewody zapłonowe "Sumitomo", Civic Coupe D15B7 - cena 285 zł / kpl



                              to jest kopia z civicklub.pl w razie jakbys nie byl zarejstrowany
                              Last edited by Gość; 28-10-2009, 22:02.

                              Comment

                              Working...
                              X