Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

czujnik temperatury

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • czujnik temperatury

    witam

    szukałem na forum ale niczego co by rozwiało moje wątpliwości nie znalazłem

    mianowicie chodzi mi o to ze moja wskazówka od temperatury strasznie wolno sie podnosi do swojej prawidłowej pozycji , ale cieple powietrze leci choć wskazówka nieznacznie sie podniosła

    czy to wina termostatu czy czujnika temp

    co wymienić czujnik czy termostat a może oba

    pozdrawiam


    wolno to znaczy z jakieś 15min jak nie lepiej ,ale to rożnie raz podnosi się prawidłowo szybko jak powinno a raz zajmuje jej więcej czasu
    Last edited by Gosperos; 17-10-2009, 18:08.

  • #2
    "wolno", to znaczy ile czasu? Sprecyzuj.
    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

    Comment


    • #3
      U mnie wskazówka też podnosi się bardo wolno. W środku już wieje gorąc, a wskazówka dopiero wychodzi z białego pola. Jest tak odkąd kupiłem samochód i podejrzewam, że wskazówka "startuje" dopiero po osiągnięciu 70 stopni C.
      Civic Coupe '97 EJ6 D16Y7

      Comment


      • #4
        debatowałem trochę ze znajomymi nad tym problemem i doszedłem do wniosku ze wymienię czujnik temp i zobaczę co sie będzie działo mam nadzieje ze to pomoże bo koszt niewielki napisze co z tego wynikło

        Comment


        • #5
          powiem tak zrobiłem wczoraj restart kompa i samo diagnostykę po czym nie wykazało żadnych błędów i powiem ze wskazówka od temp silnik jak na razie podnosi sie tak myślę prawidłowo.
          co do obiegu malego i duzego to tez mysle ze
          jest ok bo oba weze sa cieple po jakims czasie.
          zastanawia mnie tylko to ze nie pamietam bym slyszal wlaczajacy sie wentylator nawet latem , a jak wiadomo latem zdaza by sie wlaczal ,ale jak by bylo cos nie tak czyli popsuty wentylator to by grzal sie silnik a tak nie jest...

          nie wiem poprawcie mnie jak sie mylę

          Comment


          • #6
            Grzałby się i wskazówka wskaźnika wędrowałaby aż do samej góry, jeśli tak się nie dzieje to wszystko jest ok.
            Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

            Comment


            • #7
              Niestety kkonrado nie masz racji, nie ma znaczenia czy na postoju na wolnych obrotach czy w ruchu, termostat pracuje cały czas, zamyka lub otwiera duży obieg w zależności od temperatury płynu chłodniczego.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                Wiatrak włącza się dopiero wtedy gdy termostat otworzy się do końca (duży obieg jest otwarty) a temperatura nadal rośnie. W upalne dni nawet w czasie jazdy wentylator potrafi się załączyć bo naturalny pęd powietrza nie jest w stanie przechłodzić cieczy w chłodnicy Tylko jadąc nie słyszysz pracującego wiatraka
                Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez kkonrado
                  Tak Tomo grzałby sie ale tylko na postoju, bo potem ta odpowiedzialnosc przejmuje termostat.
                  Zamieszczone przez kkonrado
                  Kolego mam racje, faktycznie termostat działa cały czas ale gdy jedziemy to wiatrak sie nie zalacza bo dziala termostat który go wyrecza. I wtedy silnik nam sie nie zagrzeje!

                  niestety kolego ale wiatrak załacza sie i w czasie jazdy ??? w haniach tego tak nie słychać bo cicho chodzi ale np w golfie 3 mojego ojva to aż huczy więc go słychać. a co termostat zrobi jak dasz jej w dupę przy otwartym już obiegu w gorący dzień ???
                  VGEN NAJWAŻNIEJSZY GEN W MOIM DNA

                  "...Mnóstwo ludzi marzy o sukcesie. Według mnie, sukces można osiągnąć tylko dzięki
                  powtarzającym się porażkom, które ciągle należy analizować.
                  Tak naprawdę sukces to 1% pracy wykonanej w 99% dzięki niepowodzeniom..."

                  Soichiro Honda - Honda Corporation

                  Comment


                  • #10
                    chłopie mam pytanie , może trochę nie mna miejscu , ścigałeś sie kiedyś ?? nie mówię tu o braniu jakiegoś starego dziada z pod świateł , wcale nie musisz wolno jechać żeby temperatura skoczyła . po 2 powiedz mi co sie dzieje latem gdy temp. otoczenia ma ok 45 stopni a na masce można jaja smażyć ?? zajdź do 1 lepszego mechanika to ci powie że nie masz racji ....
                    robiłęś kiedyś reset kompa , czekasz na załaczenia sie wentylatora i wcale nie jest temp na czerwonym tylko w połowie ....
                    VGEN NAJWAŻNIEJSZY GEN W MOIM DNA

                    "...Mnóstwo ludzi marzy o sukcesie. Według mnie, sukces można osiągnąć tylko dzięki
                    powtarzającym się porażkom, które ciągle należy analizować.
                    Tak naprawdę sukces to 1% pracy wykonanej w 99% dzięki niepowodzeniom..."

                    Soichiro Honda - Honda Corporation

                    Comment


                    • #11
                      Następny temat-bzdura.....................

                      kkonrado-termostat ma pewną tolerancję ustawienia temperatury (+ - 10 stopni).Parametry silnika są indywidualnie ustawione -termostat u atora tematu moze inaczej reagować po przełożeniu do mojego czy Twojego samochodu.
                      Nie wprowadzaj ludzi w błąd-zaczynam Cie podejrzewać o posadke w ASO.Tam właśnie mają takie bzdurne pojecie o mechanice.
                      ビートル ジョン

                      Comment

                      Working...
                      X