Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D15B2 dławi się, lecą obroty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Może przekaźniki odcinające wtryskiwacze w emu dają ciała i coś nie łączy na benzynie? Miałoby jakiś sens - niedomagający wtryskiwacz główny, jak depniesz to zaczyna pracować aux i hania idzie...albo po prostu są zasyfione, co przy LPG jest częste.

    Comment


    • #17
      Super, sporo nowych spostrzerzeń! Otóż wymieniałem cały "gardziel" z TPS i wtryskami ze sprawnego auta, także zapchanie wtrysków i uszkodzony TPS odpada. Poza tym sporo jeżdżę na benzynce aby wtryski chodziły. Sonda jak pisałem wymieniana na jednoprzewodowa NGK: https://moto.allegro.pl/item78667790...dowa_opel.html
      niby Oplowska ale mechanior zamienił wtyczki i powiedział że będzie oki - sprawdzona i ładnie pracuje w swoim zakresie
      twizzter - sensowne piszesz z tymi przekaźnikami, gdzie się one znajdują, jak je sprawdzić???

      Comment


      • #18
        Przekaźniki są w środku emulatora wtrysków - kiedy przełączysz auto na gaz, to "przepinają" wyjście ECU z wtryskiwaczy na rezystory udające wtryskiwacze. Być może zestyki są zużyte albo pojawiły się zimne luty na płytce i coś nie łączy na tej drodze. Jak sprawdzić..Hmm spróbuj tradycyjnym sposobem małej, pięciowatowej żaróweczki Podłącz ją równolegle do wtryskiwaczy i podczas pracy na benzynie obserwuj czy pojawia się tam napięcie. Żaróweczka podczas pracy silnika powinna błyskać, ale nie sugeruj się jasnością - ze względu na krótkie impulsy nie będzie świecić pełną parą

        A gdzie tego szukac? Napisz jaką masz instalację gazową, i co jest napisane na puszkach pod maską - np autronic, stag, protec, AEB - jedna z nich to sterownik, a druga to emulator wtryskiwaczy.

        Pewnym rozwiązaniem byłoby też po prostu chwilowe pominięcie emulatora i podłączenie instalacji tak jak było fabrycznie.

        P.S.
        Siędzę i móżdżę...Hondowe ECU są wrażliwe na zmianę rezystancji wtryskiwaczy, jeśli byłoby coś nie tak z ich podłączeniem na benzynie, to raczej wywałiłoby check engine....
        Last edited by twizzter; 13-11-2009, 13:19.

        Comment


        • #19
          no właśnie najłatwiej to odłącz emulator i przejedź się na benzynie

          Comment


          • #20
            panowie pierwsze co robimy to reset kompa!!w d15b2 praktycznie to norma

            Comment


            • #21
              tak ale u mnie ta usterka nie wystepuje w samodiagnostyce i nic to nie daje

              Comment


              • #22
                Uszkodzenia zapłonu ECU nie wykryje, kiedyś padł mi moduł a błędu żadnego nie było. No ale zresetować profilaktycznie można.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez twizzter Zobacz posta
                  Przekaźniki są w środku emulatora wtrysków - kiedy przełączysz auto na gaz, to "przepinają" wyjście ECU z wtryskiwaczy na rezystory udające wtryskiwacze. Być może zestyki są zużyte albo pojawiły się zimne luty na płytce i coś nie łączy na tej drodze. Jak sprawdzić..Hmm spróbuj tradycyjnym sposobem małej, pięciowatowej żaróweczki Podłącz ją równolegle do wtryskiwaczy i podczas pracy na benzynie obserwuj czy pojawia się tam napięcie. Żaróweczka podczas pracy silnika powinna błyskać, ale nie sugeruj się jasnością - ze względu na krótkie impulsy nie będzie świecić pełną parą

                  A gdzie tego szukac? Napisz jaką masz instalację gazową, i co jest napisane na puszkach pod maską - np autronic, stag, protec, AEB - jedna z nich to sterownik, a druga to emulator wtryskiwaczy.

                  Pewnym rozwiązaniem byłoby też po prostu chwilowe pominięcie emulatora i podłączenie instalacji tak jak było fabrycznie.

                  P.S.
                  Siędzę i móżdżę...Hondowe ECU są wrażliwe na zmianę rezystancji wtryskiwaczy, jeśli byłoby coś nie tak z ich podłączeniem na benzynie, to raczej wywałiłoby check engine....
                  Aaa, to o emulator chodzi. Mam AEB 446 czyli dedykowany do dualpoint, niedawno zakładany, nówka sztuka także raczej to odpada poza tym żaden check mi nie wywala.
                  Ja cały czas podejrzewam, że bałagan robi emulacja sondy w LPG, ale pewny nie jestem. U mnie wygląda to tak. Miałem emulację na masa - szarpało i wywalało checka. Potem zmieniłem na Standard (0..0,8) i check nie zapala się, ale duszenie zostało i tu pozostaje jeszcze sprawa paramaterów czas górny i czas dolny dla emulacji. Zauważyłem, ze jak ustawie większy dla obu parametrów to duszenie jest mniejsze (trwa krócej). Może odpowiednie ustawienie tych czasów pomoże?? Z drugiej jednak strony gdyby rozjeżdżały się mapy wtrysku przez emulację sondy, to nie byłoby efektu duszenia po zmianie sterownika silnika z innej niezagazowanej Hondy, a objaw był dlatego tu mam mętlik w głowie z tą emulacją
                  Last edited by robasyzol; 14-11-2009, 20:35.

                  Comment


                  • #24
                    ja proponuje cofnąć się jednak do początku i sprawdzić czy rozrząd został poprawnie założony i czy zapłon jest dobrze ustawiony

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez jasiek09 Zobacz posta
                      ja proponuje cofnąć się jednak do początku i sprawdzić czy rozrząd został poprawnie założony i czy zapłon jest dobrze ustawiony
                      No dobra, ale jak to z tym jest? Czy złe ustawienie rozrządu i zapłonu nie byłby odczuwalny również na gazie???

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez robasyzol Zobacz posta
                        No dobra, ale jak to z tym jest? Czy złe ustawienie rozrządu i zapłonu nie byłby odczuwalny również na gazie???
                        Na gazie też byłby odczuwalny spadek mocy.

                        Zamieszczone przez robasyzol Zobacz posta
                        Aaa, to o emulator chodzi. Mam AEB 446 czyli dedykowany do dualpoint, niedawno zakładany, nówka sztuka także raczej to odpada poza tym żaden check mi nie wywala.
                        Ja cały czas podejrzewam, że bałagan robi emulacja sondy w LPG, ale pewny nie jestem. U mnie wygląda to tak. Miałem emulację na masa - szarpało i wywalało checka. Potem zmieniłem na Standard (0..0,8) i check nie zapala się, ale duszenie zostało i tu pozostaje jeszcze sprawa paramaterów czas górny i czas dolny dla emulacji. Zauważyłem, ze jak ustawie większy dla obu parametrów to duszenie jest mniejsze (trwa krócej). Może odpowiednie ustawienie tych czasów pomoże?? Z drugiej jednak strony gdyby rozjeżdżały się mapy wtrysku przez emulację sondy, to nie byłoby efektu duszenia po zmianie sterownika silnika z innej niezagazowanej Hondy, a objaw był dlatego tu mam mętlik w głowie z tą emulacją
                        Zauważ, że podczas pracy na benzynie...emulacji nie ma - sterownik przełącza sonde bezpośrednio do ECU, więc nie ma czego emulować. Te ustawienia dotyczą tylko pracy na LPG.

                        Comment


                        • #27
                          Witam mam podobny problem jak kolega szarpie jak zimny na benzynce na gazie elegancko. Tylko u mnie na benzynie dopuki nie pochodzi jest ogolnie zamulony, do tego stopnia ze jak wcisne w deche i po chwili przełączy sie na gaz to jak bym nito włączył.
                          Ja mam przytarty wałek rozrządu i cały czas myślałem ze od tego może .

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez twizzter Zobacz posta
                            Zauważ, że podczas pracy na benzynie...emulacji nie ma - sterownik przełącza sonde bezpośrednio do ECU, więc nie ma czego emulować. Te ustawienia dotyczą tylko pracy na LPG.
                            Zgadza się, ale to jak jest emulowana sonda na gazie ma swoje odzwierciedlenie podczas pracy na benzynie, czyż nie??? ECU otrzymując niewłaściwe dane emulatora podczas pracy na gazie zmienia czasy wtrysku i po przełączeniu na benzynę, objawia się to właśnie szarpaniem, dławieniem itp.

                            Comment


                            • #29
                              teraz sobie zdałem sprawe że jak odpalałem na benzynie i jechałem na benzynie to nie szarpał, a jeśli przełączyłem z gazu na benzyne to się zaczynało rodeo, i mimo sprawnej sondy( sprawdzana na benzynie, reaguje bardzo szybko i dobrze wskazuje) wyskakiwał błąd nr `1 czyli błąd sondy.tak więc jadąc na gazie ecu dostaje błędne odczyty z sondy, załużmy że mieszanka jest za uboga i wzbogaca cały czas mieszankę (benzyny z powietrzem) i dlatego mi szarpie po przełączeniu na benzyne ? możliwe to , zna się ktoś na tym dobrze?

                              Comment


                              • #30
                                mam chyba ten sam problem ,kazali mi wymienić moduł zapłonowy jutro to zrobię,może pomoże...moja honda jak się rozgrzeje wcale nie chce zapalić, na zimno śmiga jak złoto ,wcześniej tylko szarpała teraz już na wolnych gaśnie...

                                Comment

                                Working...
                                X