Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana kompletnego rozrządu - problem z kołem pasowym

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana kompletnego rozrządu - problem z kołem pasowym

    Koledzy, szukałem w szukajce tematów związanych ze sposobami odkręcenia koła pasowego, jednak nie znalazłem tego jednego właściwego. Myśle, że można zrobić to tutaj (oczywiście zmieniając temat na bardziej dokładny)

    Problem jest taki, że nie ma szans odkręcić koła pasowego.
    Straciliśmy przy tym 2 klucze, odkrecaliśmy pneumatykiem i dalej nic.

    Ktoś ma jakieś propozycje ?

  • #2
    Witam!
    Ja też kilka dni temu walczyłem z tematem z sukcesem
    - potrzebna końcówka nasadowa 17 - długa, mocna (chromowo - wanadowa albo molibdenowa)
    - trzeba zrobić sobie specjalny klucz, który będzie trzymał koło pasowe (sprawdź w serwisówce bo to jest specjalne narzędzie). Ja wykonałem je ze starego tłoczka od hamulców i przyspawanego płaskownika. Musiałem 'wyrzeźbić' dziurę w środku aby nasadka 17mm przeszła. Ogólnie trochę obróbki skrawaniem
    Później już tylko siła potrzebna no i przedłużka do klucza (jakaś rura).
    Druga osoba trzyma koło pasowe za pomocą ww. narzędzia a Ty kręcisz. W tej śrubie gwint jest normalny (prawy).
    Aby ją poprawnie zakręcić najlepiej użyć klucza dynamometrycznego - moment 181nm
    Pozdrawiam!
    Łukasz
    P.S. Można jeszcze podgrzać palnikiem samą śrubę - łatwiej puści
    Last edited by Lukas50b15; 25-08-2009, 12:51. Powód: uzupełnienie

    Comment


    • #3
      dobry klucz pneumatyczny i nie ma takiej mozliwosci zeby sie nie odkreciła miałem juz 5 takich przypatków i ten klucz który posiadam radzi sobie z nimi bez problemu jest nieco wiekszy niz te co sa na warsztatach które sa uzywane do odkrecania kół sam.osobowych.

      Comment


      • #4
        Witam, ja poradziłem sobie w nastepujacy sposób jakieś miesiąc temu: miałem kiedyś maluszka i pozostało parę części między innymi bebdix od rozrusznika.po odkręceniu pokrywy koła zamachowego wsadziłem ten bendix we wieniec koła(tzn między wieniec a obudowe skrzyni), pasuje idealnie do zaparcia wału przed obróceniem. Do tego dobra nasadka (ja mam zwykłą chrom-vanad, tak z 9 zeta) i ok 1m rury. I w ten sam sposób zakręcałem.
        powodzenia.

        Comment


        • #5
          Koledzy, sprawa jest taka, że postanowiłem podgrzać troche śrubę i wyciągać. Ale co za tym idzie koło pasowe straci przy tym swoje właściwości (wytrzymałość materiałów)
          Moje pytanie jest, gdzie można znaleźć takie koła, dodam, że Allegro zaproponowało mi kilka sztuk ( nie ma nówek )

          Albo czy jest możliwość założenia jakiegoś zamiennika? od innej marki itd ?

          Comment


          • #6
            ja miałem podobny problem by odkręcic koło pasowe ,ale sie udało! potrzebne mi do tego było odpowiednia nasadka(nie jakiś szmelc za 5 zl) ruka 2m klucz do odkręcania filtra w jelczu i pneumatyk. kluczem do filytra trzymałem kolo, zaczołem odkręcac pneumatykiem i nic nie dało wzołem nasadówke+rurke i ognie!!! poszło z lekkimi oporami ,ale sie udało!! śruba piściła i koło zeszło. wymieniłem rozrząd i wszystko gra!!

            Comment


            • #7
              ja miałem taki sam problem(urwane 2 nasadki i jedna przedłużka) moim wybawieniem okazał się wulkanizator z kluczem do odkręcania kół w TIR-ach. koszt niewielki 10zł

              Comment


              • #8
                Dobry pneumat i musi pójść! a jak nie to jak koledzy wyżej piszą mocna nasadka, nakładasz nasadkę na śrubę, do tego rura prosisz drugą osobę żeby wrzuciła bieg (najlepiej jedynka) i wcisnęła na hamulec, a ty odkręcasz śrubę oczywiście w lewą stronę i po kłopocie

                Comment


                • #9
                  A ja mam klucze stanleya i poszło przez rure około 1m bez problemu.
                  tylko że pod końcówke klucza podłożyłem pieniek żeby miał się o co oprzeć.
                  Pozdro
                  BÓG DAŁ NAM NOGI PO TO ABYŚMY DOSZLI TAM GDZIE NIE DOJEDZIEMY HONDĄ NA GLEBIE !!!

                  Comment

                  Working...
                  X