Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

przegrzewający się silnik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • przegrzewający się silnik

    Cześć, już sam nie wiem co zrobić to może ktoś będzie wiedział. Od jakiegoś czasu mam problem w civicu 6 1999r z przegrzewaniem się na postoju. Jade = temperatura ok, zatrzymuje się na ponad 20-30 sekund = rośnie do 80-85% ruszam znowu spada. Pierwszy sygnał, że termostat, ale wyjałem go i do garnka w domu i idelanie się zachowuje wiec kolejny pomysł - czujnik temperatury przy termostacie. Zakupiłem nowy zamontowałem i przed chwilą (chłodna noc już) chciałem się przejechać i dosłownie ze 100 metrów ujechałem patrze i temperatura 100% zjechałem zgasiłem silnik odczekałem spadło do połowy wracam szybko pod dom i aż zaczęło już lekka dymić spod maski.... wcześniej nawet w upał po paru kilometrach na postoju się nagrzewał i to nie aż tak a podczas jazdy było ok a teraz zimno dosłownie ze 100 metrów i rozgrzany na maxa podczas jazdy i postoju. Jakieś pomysły bo ja już mam pustkę w głowie?

  • #2
    model Vgen a piszesz w dziale VI gen?
    Co Ty wyprawiasz z tym autem ?
    Piszesz tu na forum bo się słabo orientujesz w sytuacji? no, ok spróbujemy nakierować ciebie. Pomyśl... twierdzisz, na podstawie informacji z czego? - z wskaźnika cieczy że się przegrzewa silnik? tak? .. nooo i co robimy?
    Weryfikujemy tę informację - niczego się nie wymienia! nigdy! ...dostałeś z Systemu diagnostyki informację Check Engine - wymień termostat? albo dostałeś informację z systemu diagnostyki że masz uszkodzony czujnik?! ....no to wepchaj sobie łapy... ale do spodni .
    Masz sprawny termostat i sprawne 2 czujniki... no i co teraz?
    teraz to mamy nieprawność bo czujnik zamiennik na pewno tak dobrze nie wskazuje jak oryginał, czyli mamy dodatkowe niepewności w sytuacji.
    Kluczowe w takiej sytuacji to wiedzieć - jak zweryfikować to co się dzieje. Dymi się, wskazówka na czerwonym polu ok. Co robisz?
    Kilka podstawowych rzeczy o układzie chłodzenia silnika musisz wiedzieć. To jest ważne.
    Układ chłodzenia musi by: 1 szczelny, 2 wypełniony w 100% bez żadnych gazów/powietrza, sama ciecz, 3 musi grzać z nawiewów w lato tak samo skutecznie jak w zimę - grzeje? sprawdziłeś? skoro silnik jak zauważyłeś się przegrzewa to każdy myślący kierowca to weryfikuje - skoro jest ponad 105stC na piecu to tyle samo musi lecieć z kratek nawiewu w kabinie - leci 105stC ? wiesz ile to jest ? jak byś rękę trzymał nad czajnikiem z gotującą się wodą? ..a jak nie ma takiej temp? to gdzie ona jest? ..to nie prąd ani nie elektronika... podnosisz maskę i macasz węża który wchodzi od kabiny do nagrzewnicy - w V gen on jest na wierzchu - ma być gorący 105stC? jest? czy nie ?
    Twoja sytuacja jest banalna... skoro silnik się przegrzewa tzn że ma temp ponad 100stC... twoje zadanie jest zweryfikować: gdzie jest ta temp. skoro w silniku jej nie ma? skoro nie chłodzi silnika to gdzie jest ten wrzątek?
    To jest sytuacja namacalna, fizycznie do sprawdzenia ... zatrzymujesz się podnosisz maskę i macasz po kolei wszystkie elementy układu chłodzenia. Tu żadne wymienianie na "pałę" ni wróżbita nie jest potrzebny. Potrzebny jest ktoś kto podniesie maskę i pomaca węże. Tylko to jest potrzebne.
    Trochę tak ironicznie ale odbierz to właściwie .

    Pytanie kontrolne, kiedy ostatnio w lato sprawdzałeś skuteczność ogrzewania? dlaczego? a, no bo w leciwym aucie wszystko może się stać, np. pęknąć obejma z powodu korozji przedziurawić się guma ze starości i masz od razu powietrze w układzie, ucieczkę płynu a to powoduje natychmiastowe zapowietrzenie brak obiegu cieczy i gotowanie się płynu. W takim aucie jak twoje 2 razy w miesiącu po przejechaniu ok 15-20 km załączasz ogrzewanie na Max ciepło i oczekujesz natychmiastowego ogrzewania i działającego co najmniej 3 min. niezmiennie mocno. Robisz tak? ... pewnie nie. No, to dlatego jesteś zaskoczony. Kontrola chłodzenia to podstawa. Im lepsze grzanie w aucie - tym skuteczniejsze chłodzenie silnika. Nie ma ogrzewania - nie ma chłodzenia silnika.
    Nie ma chłodzenia silnika masz wypaloną uszczelkę głowicy. W H o to nie trudno wystarczy 1 raz przegrzać silnik.

    Zadanie:
    1. wsadź wszystkie oryginalne części do tego silnika tak jak było wcześniej. Zamienniki oddaj.
    2. otwórz ogrzewanie do kabiny na Hi Max ciepło i tak zostaw, na czas prób i testów.
    3. na całkowicie zimnym silniku - otwórz korek chłodnicy i dolej płynu po szyjkę - i zakręć. do zb. wyrównawczego zalej 3/4.
    4. ze sobą zabierz bankę cieczy na dolewki.
    5. uruchom silnik i tak jeźdź- obserwuj wskazówkę temp.
    6. po około 5 km, zatrzymaj się na poboczu zgaś silnik, maska w górę i sprawdź ile jest cieczy w zb wyrównawczym, - poziom ma być zawsze w okolicach 50%. (korka od chłodnicy nie odkręcaj - jego odkręcasz tylko na całkowicie zimnym silniku) jak jest ok to jedziesz dalej.
    7. jedziesz i oczekujesz prawidłowego skutecznego dobrego ogrzewania. jak nie ma zatrzymujesz się - maska w góre i weryfikujesz stan cieczy w zb wyrównawczym - jak brakuje tam dolewasz.
    8. jedziesz i weryfikujesz nadal czy: przypadkiem nie ma dziury w układzie płyn nie ucieka... jeśli zauważysz regularnie ubytek cieczy. Może to świadczyć o jakiejś dziurę w układzie. (w najgorszym już przypadku już wypaliłeś uszczelkę głowicy i płyn znikał będzie leci do cylindrów.).
    9. oczekiwane jest prawidłowe ogrzewanie - czyli wtedy tylko będzie właściwe chłodzenie silnika. Wskazówka ma stać jak zwykle nieco poniżej połowy.
    10. To samo robisz na 2,3,4 dzień i oczekujesz że sytuacja się ustabilizuje. Czyli płyn nie będzie już uciekał a ty nie będziesz dolewał. Jeśli... będziesz musiał dolewać - to masz 100% dziurę. Musisz ją znaleźć. Nie ma takiej opcji by silnik się nie przegrzewał z dziurą w układzie chłodzenia.
    11. zadanie zlokalizować wyciek, czasem wyciek może być mały i cieknie na elementy silnika i schnie i nic nie widać. Więc szukasz wyschniętych plam w kolorze płynu. Weryfikujesz te okolice gdzie to jest zabarwione.
    Zadanie finalne: odnaleźć powody ubywania cieczy, uzyskać za każdym razem skuteczne dobrze ogrzewania w kabinie nawet jak jest +30stC. na polu. Weryfikować to co 2 tygodznie. Sprawdzać regularnie co miesiąc stan cieczy w zb. wyrównawczym.
    Nie grzeb w chłodnicy! jeśli układ jest szczelny ..to układ schładzając się sam sobie zaczerpnie ciecz ze zb. wyrównawczego. Jesli tak się nie będzie działo, to oznacza że układ nie jest szczelny i nie potrafi zrobić odpowiedniego ciśnienia i potem przy schładzaniu się silnika i układu efektu podciśnienia by zassać ze zb wyrównawczego.
    Pamiętaj że pompa wody ma wydajność proporcjonalną do obrotów silnika im wyższe obr. tym wydajniej tłoczy pompa wody.
    Pamiętaj, pompa wody nie potrafi tłoczyć powietrza, lub pędzieć układ wodny w którym jest powietrze lub gazy np z upg. Tu termostat ani czujniki nie mają nic do rzeczy. Możesz je wymieniać co tydzień nawet po 20 szt. i ni hu hu! nic to nie da.
    Tak wygląda twoja sytuacja.
    Czyli na tym etapie tylko weryfikacja Twoja, ustali co jest grane. Tu ani mechanik ani wróżka nie jest potrzebna.
    Mechanik będzie potrzebny gdy zlokalizujesz dziurę, ew sam to naprawisz.
    Last edited by rambo7; 05-07-2024, 12:13.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź, na razie poszedłem zobaczyć poziom płynu do chłodnicy bo podczas tych wszystkich wymian cały czas się ulewało. I tak jak myslałem - płynu nie było praktycznie w ogóle więc dolałem do min/max. Zostawiłem odkręcone korki od chłodnicy żeby się odpowietrzyło i opaliłem silnik na parę minut. Chodziło dobrze, podgrzał się tak do 1/4. ruszyłem i z 50/60 metrów i temperatura prawie na max.... Tak jak pisałeś "wymacałem" elementy chłodzenia i wszystko zimne z wyjątkiem jednego węża który był wręcz parzący. Dodatkowo zobaczyłem, że wiatrak się nie załączył. Od jakiegoś czasu sprawdzam za każdym razem i praktycznie zawsze się załącza ale mimo to temperatura w postoju nie spada. Załączam zdjęcie tego wężyka gorącego i liczę na kolejne rady. Planuję sprawdzić działanie wentyltora akumulatorem. IMG_7120.jpg

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Kalixon Zobacz posta
        Pierwszy sygnał, że termostat, ale wyjałem go i do garnka w domu i idelanie się zachowuje wiec kolejny pomysł
        dodam, że miałem taki przypadek, że termostat próbę garnka przechodził a jednak w aucie działał nieprawidłowo

        jak dla mnie z ostatniego opisu to sa takie objawy, że do sprawdzenia właśnie termostat oraz wentylator
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          A ja wnioskuję o dokładną kontrolę chłodnicy.
          Wygląda, jakby nie było przepływu przez chłodnicę. Wiatrak chcę chodzić a nie ma czego.
          Wyjąłbym wklad termostatu, złożył wszystko bez niego i wyszłoby szydło z worka.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
            A ja wnioskuję o dokładną kontrolę chłodnicy.
            Wygląda, jakby nie było przepływu przez chłodnicę. Wiatrak chcę chodzić a nie ma czego.
            Wyjąłbym wklad termostatu, złożył wszystko bez niego i wyszłoby szydło z worka.

            no raczej nie.... bo:
            Zamieszczone przez Kalixon Zobacz posta
            Dzięki za odpowiedź, na razie poszedłem zobaczyć poziom płynu do chłodnicy bo podczas tych wszystkich wymian cały czas się ulewało. I tak jak myslałem - płynu nie było praktycznie w ogóle więc dolałem do min/max. Zostawiłem odkręcone korki od chłodnicy żeby się odpowietrzyło i opaliłem silnik na parę minut. Chodziło dobrze, podgrzał się tak do 1/4. ruszyłem i z 50/60 metrów i temperatura prawie na max.... Tak jak pisałeś "wymacałem" elementy chłodzenia i wszystko zimne z wyjątkiem jednego węża który był wręcz parzący. Dodatkowo zobaczyłem, że wiatrak się nie załączył. Od jakiegoś czasu sprawdzam za każdym razem i praktycznie zawsze się załącza ale mimo to temperatura w postoju nie spada. Załączam zdjęcie tego wężyka gorącego i liczę na kolejne rady. Planuję sprawdzić działanie wentyltora akumulatorem.
            aczkolwiek
            Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
            Wyjąłbym wklad termostatu, złożył wszystko bez niego i wyszłoby szydło z worka.
            gdyby to zagrało mamy sprawę jasną, że termostat, do tego tylko sprawdzenie
            Zamieszczone przez Kalixon Zobacz posta
            Planuję sprawdzić działanie wentyltora akumulatorem.
            i jest komplet
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Kalixon Zobacz posta
              Tak jak pisałeś "wymacałem" elementy chłodzenia i wszystko zimne z wyjątkiem jednego węża który był wręcz parzący.
              no, standard. To świadczy o czym? ...tak, zgadza się, o tym że ciecz w układzie chłodzenia nie krąży. Po prostu gotujesz ją. Stąd w jednym odcinku wrzątek a w innym zimny.

              Zamieszczone przez Kalixon Zobacz posta
              planuje sprawdzić działanie wentyltora akumulatorem
              ale to musisz to wytłumaczyć? ..skąd ten karkołomny pomysł? ...przecież sporo, jak mi się wydawało wyjaśniłem, byś skumał co się dzieje . Czy Ty rozumiesz, że wentylator się nie załączy skoro tam ciecz stoi a czujnik pokazuje prawdę? ..po kiego wuja ta akcja? No ok podłączysz wentylator na sztywno, on się załączy ...no i ...? co z tego? do czego Ci ta informacja ? ...tylko nie pisz, że wymienisz czujnik w chłodnicy, bo się przewrócę .

              Masz cały czas poduszkę powietrzną w układzie. Jeszcze raz... urządzenie takie jak pompa wody nie potrafi tłoczyć powietrza (gazów) ani w ogóle nie potrafi wymusić obiegu cieczy, jeśli tam są jakiekolwiek bąble gazowe (powietrzne czy spalinowe).
              Mało tego, potwierdzasz i sam to stwierdziłeś namacałeś odcinki wrzące i zimne. Tam gdzie zimne masz powietrze.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Wiec prosto - założyć nowy termostat bo wszystko wskazuje ze obieg duży nie działa i odpowietrzyć porządnie układ
                albo... wyjąc termostat całkiem, sprawdzić jak się auto zachowuje już odpowietrzone. Potem założyć nowy termostat.
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #9
                  A więc tak wyjąłem termostat dolałem płynu i przejechałem się parę kilometrów to utrzymywało się +/- w połowie, czasem krótkie skoki były. Zatrzymałem się na parkingu, oba węże już są gorące, a nie jednak (ten co na zdj wyzej pokazywalem) i wentylator chodzi. Na postoju pare minut podskoczyła temperatura tak do 65%. jak wracałem tą samą trasą to wciąż trzymało się przy połowie wskaźnika temperatury lecz lubi na chwile podskoczyć do tych 65% i nie mogłem wychwycić dlaczego. Raz to było by no ruszaniu gdzie dodaję więcej gazu, drug razem przy normalnej jezdzie a przy hamowaniu spadalo a innym razem przy hamowaniu czy staniu. Daję zdjęcie najwyższej temperatury jaką zauważyłem w tej trasie (jak pisałem są to chwilowe skoki, przeważnie jest to równo połowa lub troche mniej/więcej). Czy to już jest w miarę w porządku? IMG_7152.jpg

                  Comment


                  • #10
                    Bingo.
                    Może jeszcze nie do końca odpowietrzone, ale chyba właśnie odkryłeś, że masz uszkodzony termostat..
                    Jak widzisz wszelkie wymiany opisne w pierwszym poście nie byly konieczne.
                    Dobrze, że masz drożną chłodnice..
                    Kup zatem wklad termostatu, możesz przy okazji wymienić płyn na nowy, dobrze odpowietrz układ i powinno być już znacznie lepiej.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Kalixon Zobacz posta
                      Pierwszy sygnał, że termostat, ale wyjałem go i do garnka w domu i idelanie się zachowuje
                      Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                      miałem taki przypadek, że termostat próbę garnka przechodził a jednak w aucie działał nieprawidłowo
                      ok, wymień i zobaczymy za jakiś czas. Bardzo bym chciał nie mieć racji.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Właśnie pojechałem do pracy (ok 7km) i przez cały czas stała temperatura (jak na pierwszym zdj), już bez żadnego skakania wskazówki. Jedynie na długich światłach (ok 4 min stania lekko podeszlo i to była max temperatura ( w drugim zdj) ale ruszylem to momentalnie wrocilo do pozycji ze zdj 1. Byc mozne wiatrak dziala ale nie az tak zeby trzymac tak niska temperature jak podczas wiatru przy jezdzie) W każdym razie wydaje mi się, że jest o niebo lepiej. Dziękuję każdemu za odpowiedzi i wskazówki IMG_7156.jpg IMG_7157.jpg

                        Comment


                        • #13
                          weź pod uwagę że jest lato, weź pod uwagę że jeździsz bez termostatu. Jest lepiej bo o takiej porze roku tak to wygląda. Natomiast jak dla mnie, to nie jest rozwiązanie, jazda bez termostatu.
                          Generalnie, jazda bez termostatu lub z uszkodzonym termostatem zablokowanym w pozycji otwarty (bo tak zakładamy tutaj że się popsuł) to temp będzie jak na foto nr 2 - czyli znacznie poniżej połowy. Silnik będzie miał tendencję do pracy jak na ssaniu, będzie więcej palił, choć w upał jaki dziś zapowiadają to pewnie nie tak mocno odczuwalne.
                          Nie może być tak, że jesteś zadowolony że wskazówka nie skacze pod czerwone pole.
                          W zasadzie nie piszesz nic, a bardzo mocno zwracałem na to uwagę, sprawa kluczowa... tj. jak przebiega proces ogrzewania kabiny?
                          ...na ten temat kluczowy jest zero informacji. A to jest najważniejsza sprawa.
                          Powyższe 2 foto co zrobiłeś - ok super.
                          FOTO 1 - Pytanie nr 1 - jak skuteczne było ogrzewanie ? - zero informacji.
                          FOTO 2 - Pytanie nr 2 - jak skuteczne było ogrzewanie ? - zero informacji.
                          Te informacje są niezbędne byś się orientował co się dzieje.
                          Informacja z wskaźnika - to tzn. informacja poglądowa - czyli gówno nie informacja. Wskaźnik nie mówi jak skuteczne jest ogrzewanie - czyli nie daje pojęcia jaka jest tak naprawdę tempr cieczy . Tak samo jak wskaźnik on nie podaje jajka jest temp cieczy to tylko informacja poglądowa.

                          W Twojej Hondzie ani jedna ani druga prawidłową informacją nie jest (Wpis #12): bo Foto nr 1 - to za wysoko. Foto 2 - to za nisko. Prawidłowo będzie gdzieś pomiędzy tymi wskazaniami.
                          Czyli:
                          - jeśli... widzisz takie coś jak na foto nr 1 - to spodziewasz się praktycznie poparzyć w dłonie z kratek nawiewu - pytanie tak było? tak jest ...wuja wiadomo.. nic nie wiadomo- brak informacji.
                          - jeśli... widzisz takie coś jak na foto nr 1 - to spodziewasz się letniego / ciepławego powietrza w dłonie z kratek nawiewu - pytanie tak było? tak jest ...wuja wiadomo.. nic nie wiadomo- brak informacji.
                          dalej...
                          aby powiększyć sobie wiedzę co jest grane ...podnosisz maskę i maczasz węże - czy temperatury mają przełożenie na to co widzisz na wskaźniku? czy nie ? pokrywa się to co macasz z tym co widzisz: tak czy nie ?.

                          Musisz być dociekliwy i szukać potwierdzenia temperatur, z kratek nawiewu, chłodnicy, węży, wskaźnika.
                          BO, przyjdą chłodniejsze dni (potem zima) i będzie w drugą stronę rozjazd, aż okaże się którego zrazu że jest wypalona uszczelka głowicy.
                          Nie idzie o to bym Ci tu malował czarny scenariusz, ale przeczytaj spokojnie co napisałem. Tak jak to jest teraz, to być nie może, bo kłopoty dopiero będą.

                          Zamieszczone przez Kalixon Zobacz posta
                          pojechałem do pracy (ok 7km) i przez cały czas stała temperatura (jak na pierwszym zdj), już bez żadnego skakania wskazówki. Jedynie na długich światłach (ok 4 min stania lekko podeszlo i to była max temperatura ( w drugim zdj) ale ruszylem to momentalnie wrocilo do pozycji ze zdj 1. Byc mozne wiatrak dziala ale nie az tak zeby trzymac tak niska temperature jak podczas wiatru przy jezdzie)
                          ale pisałem Ci że pompa wody działa proporcjonalnie do obrotów silnika... tak? im większe obroty tym szybciej goni ciecz po układzie, więc, jak się zatrzymałeś na światłach to... pompa znacząco zwolniła czyli co widać? na tych długich światłach? ...no że nie goni cieczy po układzie tak, jak powinna! ...a nie że wiatru nie ma . a jak ruszyłeś? to nie wiatr... a obroty silnika proporcjonalnie podniosły obroty pompy wody! ...stąd temp opadła ... wiatr tu nie ma nic do rzeczy. Ani wiatrak.
                          Kiedy się tak dzieje??... no wtedy gdy nie ma prawidłowego obiegu cieczy... a nie wtedy gdy nie ma wiatru.

                          Wnioski:
                          jeśli nie ma w układzie termostatu, to nie ma możliwości aby wskazówka znalazła się w miejscu jak na foto nr 2 (wpis #12) - jest to techniczna niemożliwość w aucie o sprawnym układzie chłodzenia. Czy to jest jasne? .
                          Wezmę se zaraz wyjmę termostat... i udowodnię Ci że moja wskazówka nie podniesie się wyżej niż na foto nr 1. (będzie leżeć poniżej połowy cały czas) a ogrzewanie będę miał takie sobie. Nawet teraz jak jest +26stC n polu. . Inaczej być nie może .

                          ..a u ciebie podnosi się jak na foto ne 2. ...no to coś nie halo z tym układem chłodzenia.
                          Last edited by rambo7; 09-07-2024, 09:40.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Ech, rambo7..
                            Daj już spokój..
                            Nie każdy jest tak dociekliwy i nie każdego obchodzi zgłębianie tailjników mechanizki płynów..

                            Ja myślę, że jeśli kolega odkrył, że problem leży we wkładzie termostatu, to będzie dążył do zakupienia i zamontowania nowego, sprawnego wkładu.
                            Czy wykona prawidłową diagnozę układu chłodzenia to już jest jego sprawa.

                            Ja jego poprzedni post rozumiem jako wpis wynikający z radości po uzyskaniu stabilności niskotemperaturowej układu a nie z jego naprawienia, taka poprostu inormacja dla nas, że jest jakaś przyczyną i że idzie ku lepszemu.

                            Czekam teraz na kolejne informacje już po naprawie oraz wnioski końcowe opisane przez twórcę tematu.
                            Piłka po jego stronie..

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              jeśli nie ma w układzie termostatu, to nie ma możliwości aby wskazówka znalazła się w miejscu jak na foto nr 2 (wpis #12) - jest to techniczna niemożliwość w aucie o sprawnym układzie chłodzenia. Czy to jest jasne?
                              ale z tym ja tez się zgadzam...
                              o ile wcześniej można było winić termostat o tyle teraz co???
                              zapowietrzony układ, wadliwa pompa, wentylator nie wstaje ????
                              ja więcej pomysłów nie mam...
                              nawet w takich upałach przy sprawnym układzie bez termostatu nie ma prawa by temp się podniosła a widać po 2 zdjęciu ze się podnosi
                              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                              Comment

                              Working...
                              X