Silniki B serii maja blok ( jak i głowice ) wykonaną z aluminium. Pomijam wady i zalety takiej konstrukcji, których jestem świadom ale to co mnie zastanawia to dlaczego ta konstrukcja pomimo upływu lat nie utlenia się w takim stopniu jak inne aluminiowe komponenty auta. Przykładowo aluminiowe halogeny w mb6 vti po ok 15 latach utleniły się w takim stopniu, że materiał kruszy się i rozpada w rękach. Natomiast blok czy głowica po mimo lekkiego utlenienia zewnętrznej warstwy nie wykazuje żadnych oznak zmęczenia. Inna gęstość materiału ? a może jakieś dodatki innych metali na etapie odlewu ? Jeśli ktoś ma jakąś wiedzę na temat proszę o informacje
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
B18C4 Aluminiowy block i głowica
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Avenger85 Zobacz postaInna gęstość materiału ? a może jakieś dodatki innych metali na etapie odlewu
Raz, że dodatki, dwa, że odlewy ciścieniowe z restrykcyjnymi technicznie określonymi normami, a trzy, że ilość materiału też ma znaczenie.
Generalnie, ameliniowe sztućce po mojej babci - łyżki i widelce mają się wyśmienicie mimo iż nikt specjalnie o nie nie dba..
Comment