Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

B18C4 Aluminiowy block i głowica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • B18C4 Aluminiowy block i głowica

    Silniki B serii maja blok ( jak i głowice ) wykonaną z aluminium. Pomijam wady i zalety takiej konstrukcji, których jestem świadom ale to co mnie zastanawia to dlaczego ta konstrukcja pomimo upływu lat nie utlenia się w takim stopniu jak inne aluminiowe komponenty auta. Przykładowo aluminiowe halogeny w mb6 vti po ok 15 latach utleniły się w takim stopniu, że materiał kruszy się i rozpada w rękach. Natomiast blok czy głowica po mimo lekkiego utlenienia zewnętrznej warstwy nie wykazuje żadnych oznak zmęczenia. Inna gęstość materiału ? a może jakieś dodatki innych metali na etapie odlewu ? Jeśli ktoś ma jakąś wiedzę na temat proszę o informacje
    Civic VTi B18C4 182 HP

  • #2
    Zamieszczone przez Avenger85 Zobacz posta
    Inna gęstość materiału ? a może jakieś dodatki innych metali na etapie odlewu
    To cała metalurgia w temacie..
    Raz, że dodatki, dwa, że odlewy ciścieniowe z restrykcyjnymi technicznie określonymi normami, a trzy, że ilość materiału też ma znaczenie.

    Generalnie, ameliniowe sztućce po mojej babci - łyżki i widelce mają się wyśmienicie mimo iż nikt specjalnie o nie nie dba..

    Comment

    Working...
    X