Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D15Y8 mini me CYP błąd nr 9. Mieszanka uboga powyżej 5700 obr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D15Y8 mini me CYP błąd nr 9. Mieszanka uboga powyżej 5700 obr

    Witam wszystkich. Po złożeniu i skompletowaniu całego mini me, pojechałem do Poznania do Merfi'ego na strojenie.
    Wszystko wystrojone ale ciągle mam błąd w komputerze nr 9 a mianowicie cylinder 1 position sensor.
    Również paliwa zaczyna brakować przy 5700 obrotów w górę i niestety na tym strojenie się skończyło.. odcięcie przeniesione na 6000 dla bezpieczeństwa.
    Co do tego tematu to mam 2 pytania, czy muszę jakieś kable może przemienić żeby zlikwidować ten błąd nr9 czy czeka mnie wymiana całego aparatu.
    I jak mam sprawdzić co z tym paliwem że go brakuje na wysokich obrotach.
    Przypominam że wiązka kabinowa to obd1, komputer p28 a wiązka silnikowa to nie przerabiana obd2 z silnika d16y8

    Pozdrawiam

  • #2
    Chciałem dodać że testowałem cały aparat zapłonowy według schematu i testowałem wszystko na 3 różnych p28 i ciągle jeden i ten sam błąd.. oporność wszędzie się zgadza, dosłownie książkowo.. czy może ten błąd być spowodowany tym że nie mam regulowanego kółka rozrządu, przypominam że w mini me było konieczne zastosowanie krótszego paska rozrządu ponieważ oryginalny 106 zębów był zbyt luźny. Zapłon sprawdzony lampą i sam Merfi mówi że jest zaskoczony jak równo pracuje i jak dobrze zapłon jest ustawiony.. wszystko starałem się ustawić w miarę fabrycznie.. na oko aż do strojenia i widocznie udało się w jakimś stopniu, jednakże błąd dalej jest obecny.
    Co do paliwa to niestety nie wiem jak to sprawdzić czy wszystko jest sprawne.

    Comment


    • #3
      Jakie masz wtryskiwacze? Czy sparawdzał ktos cisniuenie paliwa? Uboga mieszanka to brak paliwa przecież,więc od pomiaru cisnienia zacząć należy.
      Odkręć na poczatek przewody od filtra paliwa i dmuchnij w niego,jak powietrze nie stawia oporu to zakręcaj z powrotem i bierz się za pomiary.
      Zacisnij przewód powrotny je sli cisnienie będzie za małe i zmierz ponownie.

      Comment


      • #4
        Wtryskiwacze oryginalne od d16y8. Filtr jest drożny powietrze nie stawia oporów ani w jedną ani w drugą.. czy zacisnąć wężyk od regulatora ciśnienia paliwa czy zostawić go wspokoju przy pomiarze.

        Comment


        • #5
          Najpierw bez zaciskania.Jeśli będzie za małe to zaciśnij.
          Jeśli będzie za małe w obu przypadkach to pompa do wymiany, jesli będzie dobrze to powtórz pomiary ale przy bucie.

          Comment


          • #6
            Dobra miałem dostęp do drugiej listwy z d16z6 i podmieniłem regulator ciśnienia.. już nie ma tego szarpnięcia i benzyne podaje mocno do końca. Teraz została tylko lampka check engine i 9 kodów. Ten cały błąd CYP. Może być to tym spowodowane że nie mam regulowanego kółka rozrządu? Mierzyłem miernikiem cały aparat i wszystko jest książkowo.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
              Ten cały błąd CYP. Może być to tym spowodowane że nie mam regulowanego kółka rozrządu?
              Nie.Kolo rozrzadu jest odpowiedzoialne za przestawienie rozrzadu,a od błędów w elektronice jest elektronika/elektryka.
              Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
              Mierzyłem miernikiem cały aparat i wszystko jest książkowo
              A przewody też? To czy jest dobrze to moze potwierdzić jedynie wykres oscyloskopowy z widmem tego sygnału.W przeciwnym przypadku można się jedynie domyślać.
              Każde przetarcie,każde przebicie ,każda luźna wtyka to potencjalne ognisko zapalne ktore potrafi dać znać o sobie tak że tego nie zauważysz.

              Comment


              • #8
                Cholera no może być faktycznie gdzieś być któryś kabel przetarty czy coś. Generalnie mierzyłem każdy kabel dochodzący do tego czujnika CYP i jest zamknięcie obwodu na każdym z nich. Jedyne do czego mógłbym się doczepić to ten pomarańczowy kabelek który jest wpięty bezpośrednio przy czujniku, widać z jednej strony (od zewnątrz) kawałek styku. Tam jest taka jak by plastikowa obwódka na końcu tego czujnika i do niej wchodzą oba przewody, biały i pomarańczowy.. to właśnie od strony tego pomarańczowego jest lekko ukruszone i widać ten styk.. możliwe że w środku gdzieś jest przepalony czy coś. Może kupić jakiś aparat i wtedy testować? Wiem że ta część jest nie do dostania nigdzie, więc chyba najsensowniej sprawdzać innym aparatem.

                Comment


                • #9
                  Jak to td42u to mozesz bebechy przelozyc z aparatu np z d15b7 tj td41u bo są tańsze a bebechy sa takie same

                  Comment


                  • #10
                    Mój aparat to TD80U.. zastanawiam się czy kable z tego czujnika nie są na odwrót? Jak spróbuję je przełożyć to może coś się stać z komputerem czy można próbować bez obaw?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
                      zastanawiam się czy kable z tego czujnika nie są na odwrót?
                      Po czym wnosisz?

                      Comment


                      • #12
                        na jednym z forum gdzieś w Anglii, chłopak miał podobny problem i podobną sytuacje, założył głowicę z bebechami i osprzętem z Y8 z tym że on na D13 a ja D15.. przełożył wiązkę kabinową OBD1 i wpiął P28.. też błąd nr9.. kilka postów dalej napisał że podmienił kabelki właśnie wychodzące od tego czujnik i błąd zniknął więc nie wiem czy po prostu zjarał czujnik czy oszukał kompa czy coś.. temu pytam tutaj czy ma to jakiś sens w ogóle i że boję się zrobić tego u siebie żeby nie sfajczyć jedynego komputra jaki posiadam teraz

                        Comment

                        Working...
                        X