Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana uszczelki pod głowicą D15B3 Mini me

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana uszczelki pod głowicą D15B3 Mini me

    Witam, założyłem nowy temat ponieważ nie mogłem znaleźć podobnego przypadku na forum.
    Więc tak, w tym tygodniu oddaję moją głowicę z silnika D16Y8 na planowanie, szczelność i wymycie, wiem że jak zabiorą mi trochę tej głowicy to kompresja się też zwiększy a nie chce żeby rozsadziło mi silnik.
    Pytanie do was. Jaką uszczelkę zastosować przy wymianie (przypominam że blok jest z D15B3) i jak to zrobić poprawnie żeby wszystko grało jak należy.
    Jakie śruby użyć, czy można stare czy lepiej kupić nowe?
    Czym dokładnie wyczyścić gładź bloku silnika?
    I czy dokręcać głowicę z delikatnie większym momentem czy zostawić fabrycznie rekomendowany przez producenta.
    Spotkałem się też z kilkoma opiniami na temat miedzianego spray'u żeby delikatnie psiknąć uszczelkę przed nałożeniem ale nie wiem co o tym sądzić, wydaje mi się to zbędne ale chcę się dowiedzieć co wy forumowicze myślicie o tym.]
    Pozdrawiam
    Last edited by zuri350z; 01-04-2019, 19:44. Powód: błąd w opisie

  • #2
    Większe paprochy z bloku trzeba ciąć najpierw nożem. Można papierem wodnym o wysokiej gradacji np 1500. Ja mam taką gąbkę która przypomina tą do.mycia naczyń w kuchni. Można to dostać w każdym markecie budowlanym. Z chemii do takiego czyszczenia używam nitro
    Last edited by Pikolo; 01-04-2019, 22:08.

    Comment


    • #3
      Zamiast nitro mogę użyć benzyny ekstrakcyjnej? czy za słaba.. po prostu mam jeszcze 2 pełne butelki i jak nie muszę to nie będę kupować dodatkowo nitro

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
        Zamiast nitro mogę użyć benzyny ekstrakcyjnej?
        Tak. Byleby brudu nie było.

        Comment


        • #5
          Super dzięki wielkie za odpowiedzi. Co do uszczelki to jak użyję tej 0.70mm od d16z6 to powinno starczyć prawda? Nie muszę raczej zamawiać tej od d13b2 która ma 1.3mm.
          No i co do momentu to zostać przy tym co producent zaleca czy dołożyć 4-8nm więcej przy ostatnim dokręceniu.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez zuri350z Zobacz posta
            Co do uszczelki to jak użyję tej 0.70mm
            No i co do momentu to zostać przy tym co producent zaleca
            Tak i tak. Sam będę to robił i tego się trzymam.
            Planowałeś głowice, ile?

            Comment


            • #7
              Jutro z rana oddaję właśnie do planowania i wszystko będę wiedział mam nadzieje pod koniec tego tygodnia

              Comment


              • #8
                Benzyna ekstrakcyjna też da radę, ale bardziej się namęczysz bo jest mniej żrąca. Daj nowe śruby głowicy, bo na starych masz 50% szans że się uda.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Pikolo Zobacz posta
                  Daj nowe śruby głowicy, bo na starych masz 50% szans że się uda.
                  Niekoniecznie. Dobrze wyczyścić trzeba gwint i gniazdo od oleju, brudu. Śruba ma się luźno wkręcać.
                  Śruby głowicy wytrzymują do 2 montaży. Więc nie trzeba kupować.

                  Comment


                  • #10
                    Skrobak,potem papier 120 w garść i zedrzeć syf bez kopania dołów i tarcia w jednym miejscu.Co do śrub to uzywałem osobiście w swoim aucie kilkanaście razy tych samych i trzymały nawet przy CR ponad 12.Nie zaokrąglać krawędzi ,nie dusić papieru dwoma palcami,nie dociskać za mocno,nie płakać z powodu rys po papierze,odessać wodę i olej z otworow na śruby a same śruby można delikatnie maźnąć oliwką po ostatnich zwojach(nie ma prawa ściekać bo uszczelni gwint)

                    Comment


                    • #11
                      Oki już wszystko wiem. Teraz co myślicie na temat tego uszczelniacza miedzianego w spray'u.. dużo czytałem na amerykańskich forach Hondowskich i mnóstwo ludzi to używa na dolną część uszczelki to co do bloku przylega i chwalą sobie. Mam możliwość kupienia takiego czegoś za grosze. Pytanie czy faktycznie warto tym psiknąć

                      Comment


                      • #12
                        Każdy robi jak uważa, ja robiąc remonty silników, zawsze daję nowe śruby. Taki remont kosztuję kilka złotych, wiec oszczędność na śrubach jest jak dla mnie pomyłką.

                        Znam przypadki że ktoś zostawił stare śruby i po kilku kkm wydmuchało uszczelkę. Warto ? Pozostawiam to osobom które mają taki dylemat

                        Ja bym żadnych szprajów/smarów tam nie dawał. Uszczelka głowicy ma w newralgicznych miejscach uszczelniacz i on w zupełności wystarcza.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Pikolo Zobacz posta
                          Ja bym żadnych szprajów/smarów tam nie dawał
                          Ani ja.Ponadto związki zawarte w tych wynalazkach powodują korozję aluminium i dość spore wżery.
                          W przypadku podawania tego na gwint śruby wkrecanej w aluminium ,połączenie robi się często nierozbieralne.

                          Comment


                          • #14
                            Dzięki wielkie za odpowiedzi, nie użyłem tego spray'u wyczyściłem dokładnie blok, odtłuściłem i założyłem samą uszczelkę bez żadnych wynalazków.
                            Pojeżdżę chwilę i zobaczę czy problem w końcu ustąpił.

                            Comment


                            • #15
                              Dobrze zrobiłeś,uszczelka jest zaprojektowana do kładzenia na jałową powierzchnię i tego należy się trzymać.Gdyby potrzebna była jakas pasta czy inny kit to byłby w zestawie lub w instrukcji montażu.

                              Comment

                              Working...
                              X