Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D13B2 oraz D15B2 co można wykorzystac do modyfikacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D13B2 oraz D15B2 co można wykorzystac do modyfikacji

    Witam zakupiłem drugie już EG z 1992r w pierwszej siedziało D15B2 92km ładnie szła nawet na 3ce dopóki nie wymieniałem oleju na czas katowałem na zimnym jak głupi aż w końcu rozrząd poszedł i auto aktualnie służy jako dawca. Przebieg to 270k i nic nie było modowane, pod koniec kopcilo i brało olej jakby jeździło na mieszance.

    Nowe EG z 1995r było przygotowań pod rajdy KJS wywalone wnetrze, kubełek, gwint mts itd aktualnie dłubie przy wnętrzu ale wracając do sedna posiada silnik D13B2 z przebiegiem 235k który na moje oko wydaje się zdrowy kreci do 8500 RPM, nie kopci, jezdzi na 10w40 podejrzewam zwiekszona dawkę paliwa ponieważ przy odpalaniu trzeba dać gazu oraz czasem gaśnie na małych obrotach jak jest jeżdżenia na niskich przez dłuższa chwile, tak Pozatym filtr stożkowy, dolot od filtra do kolektora? Ubywająca woda z chłodnicy? Uszczelka?

    Moje pytanie jest następujące ponieważ z średni ze mnie mechanik, co można wykorzystac z D15B2 z uszkodzonym rozrządem? Do D13B2, głowice, gaźnik, dołożenie drugiej chłodnicy na która w sumie jest miejsce jest sens? Mając części czas i cierpliwość. Chętnie posłucham waszych doświadczeń i innych pomysłów
    Last edited by AstriBlast; 23-04-2018, 06:13.

  • #2
    Zamieszczone przez AstriBlast Zobacz posta
    co można wykorzystac z D15B2
    Nic jeśli chcesz pozostać na gaźniku.
    Uszkodzony rozrząd nie przekreśla silnika,bo zawory w nim nie spotykają się z tłokami.
    Ja bym to rozebrał i zobaczył jak wygląda blok.
    Jeśli nie jest zniszczony to zainwestował bym w to ok. 700zł i zrobił z tego d15 mini me vtec z którego wychodzi bez dodatkowego modyfikowania ładny przyrost,auto bez problemu przekracza licznikowe 220.
    Niestety trzeba przerobić auto pod MPFI.
    Last edited by m26; 23-04-2018, 10:19.

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez AstriBlast Zobacz posta
        co do montażu 2 chłodnic ma to sens?
        Nie.

        Zamieszczone przez AstriBlast Zobacz posta
        zastanawiam się nad przekładka wiązki z D15 czy nie bd lepsza
        Nie bedzie,bo to najgorsza wiązka jaka jest pod przeróbki.

        Zamieszczone przez AstriBlast Zobacz posta
        bardziej zalezy mi na przyspieszeniu niż na prędkości
        Auto które buja się do dużych prędkości ma potencjał żeby dobrze przyspieszać.D15b2 ma 90 kucy a d15vtec potrafi mieć prawie 140.
        Jeśli masz w swoim d13 skrzynię z FD 4.4 to włożenie do niego d15 mini me da sporego kopa,natomiast zaopatrzenie tego silnika co masz teraz w MPFI od d15b7 poprawi przyspieszenie znacznie powyzej tego co oczekujesz.
        Dodam jeszcze ze potem po drobnym drobnym kosmetycznym zabiegu elektroniki ,mozesz sobie zamieniać te silniki i oba zostaną obsłużone.
        Ze starego EG wykorzystasz jedynie zbiornik ,przewody i przekaźnik paliwa.

        Comment

        Working...
        X