Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaka sonda lambda???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaka sonda lambda???

    Witam wszystkich,
    Jak wielu z was mam problem: wielkie spalanie, ksztuszenie, obroty itd itp.
    Bylem u diagnostyka sprawdzil sonde i jest walnięta (prawie cały czas blisko zera czyli dodawanie paliwa).
    I teraz moje pytanie brzmi: jaką sonde mam kupic (firma i wogole).
    Wiem ze ma być jednoprzewodowa. Na stronie NGK jest jakis bajzel z rocznikami i tak w sumie nie znalazlem odpowiadajacego rocznikowi mojego silnika (D15B2). Znalazlem tylko z wczesniejszej generacji i taka sonda kosztuje 500zł !!! Rozumiem ze placi sie tez za wtyczke i wogole.
    Ale dla mnie to za duza kasa i wole kupic uniwersalną https://www.e-ngk.pl/oza624e1-p-13.html.
    Co o tym myślicie.
    Wiem ze jest opcja szukaj ale nie znalazlem tematu co konkretnie kupic.
    Prosze o opinie.
    Z góry dzieki
    Last edited by Gość; 23-03-2009, 14:11.

  • #2
    Kupuj spokojnie - ja też mam uniwersalną jest już ponad 30tkm i mam gaz w aucie- jak na razie jest cacy

    Comment


    • #3
      Do tego silnika ma być ta tańsza sonda jednoprzewodowa, polecam NGK/NTK 0ZA624-E1. Wymieniałem u siebie ostatnio kosztowała ok 80zł, jest bez wtyczki ale w pudełku był zestaw do podłączenia.
      Last edited by Gość; 23-03-2009, 20:00.

      Comment


      • #4
        ja tez kolego mam u siebie taka sama jak pavel5000 i zrobilem juz 12tys a poprsedni wlasciciel tez troche wiec jak zadbasz o auto to duzo wiecej wytrzyma

        Comment


        • #5
          Dzięki Panowie juz kupilem chociaz kosztowala znacznie wiecej niz 80zl może to kwestia sklepu.

          Comment


          • #6
            co kraj to obyczaj...ceny w promieniu 500m są rózne

            Comment


            • #7
              Nie polecam sondy uniwersalnej. Dedykowany zamiennik z NGK w sklepie kosztuje około 150 zł a uniwersalna około 15 zł taniej. Natomiast w praktyce jest tak, że bardzo często różne samochody źle znoszą sondę uniwersalną. Na ten przykład u znajomej tigra 1.6 po wymianie na uniwersalną (też z NGK) paliła 10l a po drugiej wymianie ( po kilku dniach ) na odpowiedni model paliła juz 7l.

              Comment


              • #8
                A gdzie mam sie miernikiem wpiac jesli chce zbadac wartosci napiecia na tej 1 przewodowej sondzie ? bo tez mysle o wymianie sondy

                Comment


                • #9
                  Nie masz wielu możliwości Wpinasz się miernikiem między sondę a masę.
                  Odizoluj 2-3cm kawałek cienkiego przewodu i włóż do wtyczki sondy. Zaciśnij. Odpal, poczekaj kilka minut niech się sonda rozgrzeje.

                  - Przy szeroko otwartej przepustnicy powinno być powyżej 0,6V
                  - Po szybkim zamknięciu przepustnicy powinno chwilowo spaść poniżej 0,4V

                  Comment


                  • #10
                    szeroko otwartej .... czyli ile tys obrotow ma byc ? 4-5 tys ?

                    Comment


                    • #11
                      posiadam honde civic 1.5i 16v dxi. pytanko jaka sonde lambde mam kupic?

                      Comment


                      • #12
                        A jaki silnik tam siedzi? B2, B7?

                        Comment

                        Working...
                        X