Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic V 1.5 16V D15B2 silnik nie dochodzi do odcięcia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic V 1.5 16V D15B2 silnik nie dochodzi do odcięcia.

    Witajcie. Od niedawna jestem posiadaczem Civica V generacji o silniku 1.5 16v.
    Tak jak w temacie. Mam problem z obrotami a mianowicie broty dochodzą tylko do niecałych 6 tys. I dalej już niechce honda kręcić. Wyglada to tak jak by nie dostawał dobrej dawki paliwa i po prostu się dusi.
    Po krótkim czasie od kupna okazało się ze jest uszkodzona uszczelka i mechanik powiedział mi ze to jest tego wina. Wymieniłem uszczelkę i dalej jest to samo. Nw gdzie szukać przyczyny tego ze nie kręci i nie odcina tak jak należy. Proszę bardzo o pomoc i radę gdzie szukać błędu.

    PS. Honda posiada stożkowy filtr powietrza ale patrząc i zakrywając dolot powietrza jest to samo.

    Witamy się w dziale powitań nie w dziale technicznym, nie piszemy w tytule Wątka słów "pomocy" lub "problem" sabotujesz wyszukiwarkę, tu nie ma innych tematów jak problemy i o pomoc, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji. (Regulamin to przewodnik po forum).
    Last edited by rambo7; 07-12-2017, 07:21. Powód: Regulamin pkt 2, 3, 5. Warto się zapoznać.

  • #2
    Zaciśnij przelew na wolnych obrotach i zwróć uwadę czy zmieni się praca,możesz się nawet z tym przejechać.
    Przepustnica otwiera się do końca?
    Pobierz manual i sprawdź MAP sensor,przemierz jego przewody połączeniowe z komputerem.
    Manual obojętnie jaki,może być nawet od akordeona czy CRV,bo do 2000 roku wszystkie Hondy miały ten sam czujnik.
    Rozumiem że skoro nic nie piszesz to w pozostałym zakresie praca jest stabilna.
    Napisz w profilu coś więcej i zajrzyj też tutaj https://www.civicforum.pl/forumdispl...aw-si%C4%99%21
    Last edited by m26; 06-12-2017, 10:54.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez kolik1234 Zobacz posta
      okazało się ze jest uszkodzona uszczelka
      uszczelka od czego? głowicy? przepustnicy? w Hondzie przy silniku jest około 48 uszczelek.
      Tak na szybko analizując dlaczego nie osiąga wyższych obrotów jak 6000obr/min? (to dość często spotykana przypadłość w D15B2.) Zrób samodiagnostykę.
      Czy jest LPG? Nie pamiętam czy D15B2 jest/ma przepływomierz ? Kondycja silnika - jakie ma ciśnienia na cylindrach? Pompa paliwowa ma odpowiednią wydajność? Zużyta kopułka. Niedomaga sonda lambda.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Nie pamiętam czy D15B2 jest/ma przepływomierz ?
        Nie ma w żadnej starej Hance. Eg4 to taki eksperyment/wynalazek Hondy,ciężki do sklasyfikowania,niby monowtrysk,ale na dwóch wtryskach w przepustnicy,więc niby taki gaźnik ale nie do końca.
        Jeden wtrysk leży odłogiem aż do czasu kiedy nie depniesz,jednak do tego potrzeba odpowiedniego sygnału z MAP sensora.
        Doszli byśmy do tego,ale po kolei i pod warunkiem chęci współpracy założyciela tematu,le ten niestety jak usłyszał że trzeba się czegoś dotknąć,to się od razu zawinął i już mu pomoc nie jest potrzebna.

        Comment


        • #5
          Panowie sorki ze długo się nie odzywałem. Po diagnostyce mechanika stwierdzono ze po prostu honda się zalewa. Górny wtrysk daje bardzo duża dawkę paliwa, jak się go przydusi palcem to jest gitarka wkręca się jak należy. Kupiłem cała kopułkę (gaźnik) używkę. I jest to samo leje bardzo mocno jak się przytknie to jest okey. Co może mieć winę? Coś z elektronika czy po prostu kolejny wtrysk może być czepniety? Silnik pracuje czysto ładnie tylko te obroty. Świece są czarne i mokre. Jak przytnie się wtrysk jest jak należy.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez kolik1234 Zobacz posta
            Coś z elektronika ?
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Jeden wtrysk leży odłogiem aż do czasu kiedy nie depniesz,jednak do tego potrzeba odpowiedniego sygnału z MAP sensora.
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Pobierz manual i sprawdź MAP sensor,przemierz jego przewody połączeniowe z komputerem.
            Dostałeś zatem wytyczne.

            Zamieszczone przez kolik1234 Zobacz posta
            kolejny wtrysk może być czepniety?
            Odłącz go od prądu a będziesz wiedział czy się zamyka.
            Leje cały czas czy podaje cyklicznie?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Dostałeś zatem wytyczne.


              Odłącz go od prądu a będziesz wiedział czy się zamyka.
              Leje cały czas czy podaje cyklicznie?
              Ogólnie tak. Jak odlacze wtrysk to pokazuje mi check i nie chce odpalić, a jak odpalę na podłączonym i go wypne to pojawia się check i nie ma zmian. Jutro sprawdzę dokładnie bo aktualnie nie mam takiej możliwości.

              PS.wtryk dopiero podaje paliwo przy większych obrotach, przy odpaleniu nic się nie dzieje z nim.
              Jak wkręcasz auto w obroty to dostaje ciśnienie i leci non stop nic nie przerywa.

              Sorki ze tak wypisuje dokładnie ale jestem w tym zielony a może akurat ktoś podpowie z czego te objawy.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez kolik1234 Zobacz posta
                Sorki ze tak wypisuje dokładnie
                Tak właśnie ma być.
                Więc sprawdź ten MAP,a do tego czujnik temperatury z dwoma pinami pod aparatem. zapłonowym.Czujnik też możesz sprawdzić według manuala obojętnie z czego,bo 4,5,6 gen i pochodne mają ten sam.Przedzwoń przewody,bo to najczęściej jest powód.
                Ja bym przeszedł na MPFI z d15b7,auto wreszcie zaczęło by jechać i byłby koniec z problemami.

                Jeśli nie potrafisz tego szukać,to daj to elektrykowi na warsztacie.To sa piny w komputerze który masz w aucie.Ciebie na poczatek interesują przylącza MAP i ECT. (map ma mieć plus,minus i sygnał na pin 11 we wtyczce "C" -niczym nie skalane bezposrednie polączenie o idealnej przewodności i bez przebić na cokolwiek)
                image002.jpg
                Nomenclature DPFi:
                ACC - A/C relay
                ACS - A/C switch
                ALTF - Alternator switch
                CKP - Crankshaft position, (P)ulse or (M)ass, gives several pulses (~20?) during each cam shaft rotation
                ECT - Engine coolant temperature
                FLR - Fuel relay
                IACV - Idle air control valve, controls the 2 wire type IACV valve
                IAT - Intake air temperature
                ICM - Ignition pulses
                IGP - Battery feed, only active when key is turned
                INJ - Injector, AUX for auxilry and MAIN for MAIN injectors, the wires go from 4 to 2 about 30 cm from the ECU
                ITAC - Ignition timing connector, same timing functionality as SCS, but no error code reading (read from LED instead)
                LG - Ground for battery circuit
                MAP - Manifold absolute pressure
                MIL - Motor indication light, this one gives the control engine light (CEL) signal
                PA - Atmosferic pressure
                PCS - Control solenoid, this one is for the small black cylindric valve on the back of the IM
                PG - Ground for battery circuit
                PO2S - Primary oxygen sensor signal
                SCS - Service connector switch, checks if the SCS connector is hot wired (for reading engine error codes)
                SG - Ground for 5V circuit, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors
                STS - Starter switch
                TCS - Tandem valve control solenoid
                TDC - Top dead centre, (P)ulse or (M)ass, gives four pulses during each cam shaft rotation
                TPS - Throttle position signal
                VBU - Back up battery feed, always active (unless battery is removed)
                VCC - 5V feed, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors
                VSS - Vehicle speed sensor


                Czy mechanik podłączył chociaż miernik do sondy i sprawdził czy napięcie faluje i w jakim przedziale? Jeśli nie ,to mozesz to zrobić sam przy pomocy miernika za 17.99 z jakiegoś OBI
                To też jest w manualu,proponuje taki od 6 generacji,tam wiedza jest najlepiej na papier przelana.
                Last edited by m26; 08-12-2017, 20:50.

                Comment


                • #9
                  Czujnik temperatury to ten który jest wkręcony w waż który idzie do chłodnicy??

                  Comment


                  • #10
                    Czy czujnik wkręcony w wąż to czujnik dwupinowy wkręcony pod aparatem?Bo chyba nie...


                    14 to czujnik dla komputera.
                    Proszę Cię jeszcze raz uzupełnij profil .
                    Last edited by m26; 11-12-2017, 15:48.

                    Comment


                    • #11
                      Czujnik 14 jest tez również 2 pinowy. Jest on sprawny. Pomyliłem się trochę i na początku sprawdzałem czujnik od temperatury wody.

                      Comment


                      • #12
                        Sorki,wskazałem na uszczelnienie tego czujnika a nie sam czujnik (13),ale wiadomo OCB.
                        Zamieszczone przez kolik1234 Zobacz posta
                        Czujnik 14 jest tez również 2 pinowy.
                        Nie też,tylko jako jedyny tam jest dwupinowy,bo drugi czujnik ma jeden pin i zasila same zegary.

                        Zamieszczone przez kolik1234 Zobacz posta
                        Pomyliłem się trochę i na początku sprawdzałem czujnik od temperatury wody.
                        Ale to jest właśnie czujnik od temperatury wody.

                        Sorki,ale ja się wypisuję,bo temat zaczyna drugą stronę a ja nie mam cierpliwości do cofania się za kazdym razem do pierwszego postu żeby sprawdzić jaki masz silnik,a akurat w kwestii nie wchodzenia na obroty ma to największe znaczenie bo każdy inny silnik ma całkowicie odmienny układ sterowania,od komputera począwszy a na sondzie i wtrysku skończywszy.

                        Comment


                        • #13
                          Powiem szczerze nawet nw jaki to jest model silnika. Ale jest to chyba D15B2 nw jak to nawet sprawdzić jestem kompletnie w tym zielonkawy.

                          Comment


                          • #14
                            Dwa wtryski to b2. Onakowanie jest wytłoczone na silniku od strony chłodnicy,przy łączeniu ze skrzynią.
                            Podstawowe informacje są zawarte w manualach ,a odnośnie identyfikacji to na pierwszych stronach.
                            Czujniki w 5g są identyczne jak w 6g i możesz z powodzeniem zastosować się do takiej dokumentacji.

                            Comment

                            Working...
                            X