Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

15w40 na 10w40- zamiana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 15w40 na 10w40- zamiana

    witam mam pytanie jakie moga byc skutki zamiany oleju silnikowego z 15w40 na 10w40??

  • #2
    Za mało info !

    Masz wycieki ?
    Bierze Ci olej ?
    Jaki przebieg ?

    Comment


    • #3
      generalnie warto zmienic olej mineralny na półsyntetyk lub syntetyk,
      pamiętając oczywiście by oznaczenie parametrów lepkości było takie same lub
      szersze. Syntetyki poprawiają jakość pracy silnika przez umieszczone w nich
      dodatki uszlachetniające - mniej oporów tarcia, rozpuszczają osady itd.
      Przy starych silnikach zmiana taka może być natomiast niekorzystna, bo np.
      dodatek rozpuszczający osad zawarty w syntetyku może wypłukac istniejące
      osady w systemie smarowania, co doprowadzic moze do zatkania kanałów
      olejowych a w konsekwencji zatarcia silnika.
      Nalezy unikac mieszania olejów róznych producentów.
      dodatki mogą bowiem wchodzic we wzajemne reakcje chemiczne zmieniając
      parametry lepkościowe mieszaniny.

      Comment


      • #4
        przy zmianie oleju do tylu moze nastapic zwiekszenie zuzycia nowego oleju poprzez spalanie oraz wyplukanie i rozczelnienie silnika.warto jest sprawdzic w jakim stanie mamy silnik,zmierzyc cisnienie oraz sprawdzic wycieki

        Comment


        • #5
          przebieg mam 220 tys no i lyka olej kolo 250ml na miesiac, wyciek mialem spod pokrywy zawor lecz wymienilem uszczelke i jest ok, chciałbym jeszcze na wszelki wypadek wymienic uszczelke miski olejowej

          Comment


          • #6
            A miesiąc to jest ile km ?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez PeJot Zobacz posta
              A miesiąc to jest ile km ?
              1000-1200 km

              Comment


              • #8
                generalnie to jest tak nie powonno sie wymieniec oleju gesciejszesgo na zadszy to jest 15w/40 na 10w40 a tym bardziej na 5w/40. w odwrotnej kolejnosci tak.grozi to tym ze mozesz uszkodzic sobie silnik przez co mozesz doprowadzic do wyciekow. generalnie jak silnik ma przejechane okolo 200tys km to powinien jezdzic juz na 15w/40 chyba ze nie na jeszcze wyciekow i nie bieze oleju to na 10w/40

                Comment

                Working...
                X