Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

B16a2 gaśnie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • B16a2 gaśnie.

    Witam
    Zrobiłem swap silnika B16a2 z D16z6, pierwszy raz robiłem tak poważna rzecz w samochodzie i w końcu chciałem go odpalić i odpalił ale jak mu psiknąłem samostartu w ssący.. Bez niego nie chce wcale odpalać i pracować muszę non stop psikać żeby chodził. Jaka może być przyczyna? Jak dodaje gazu to go zamula a jak puszę gaz to wkręca się na wysokie obroty.
    Jeszcze jedno pytanie mam bo w d16 miałem mapsensor przy ssącym a teraz mam tylko rurkę wychodzącą z ssącego. Jak mam to obejść da się przełożyć jakoś mapsensor z D16 do B16? Silnik pochodzi z rozbitka i nie dostałem sensora w zestawie z silnikiem pewnie uległ zniszczeniu.
    Pozdrawiam!
    Last edited by kamil19; 01-10-2016, 10:34.

  • #2
    Zamieszczone przez kamil19 Zobacz posta
    Jak mam to obejść da się przełożyć jakoś mapsensor z D16 do B16?
    To taki sam czujnik i jest w przepustnicy.Twoja ma 60mm,a z d16 ma 56,do odpalenia i jazdy spokojnie wystarcza,więc załóż z z6 na razie ,a potem sobie poszukasz.Pasuje każda z b i h serii z zaworem termicznym ,a po rozwiercie kolektora nawet do 66mm.
    Możesz jednak zaopatrzyć go też w zewnętrzny map,będzie pasował z każdej Hondy która miała taki rodzaj instalacji,wtyczki są takie same.
    Zamieszczone przez kamil19 Zobacz posta
    Jaka może być przyczyna?
    Na pewno jest kod błędu i od niego bym zaczął. Nie zamieniłeś kostek tps z map?

    Comment


    • #3
      Zaraz zaraz bo nie rozumiem, w B16 mapsensor jest w kolektorze? Kostek nie pomyliłem raczej ale sprawdzę jeszcze raz Wyszedł mi błąd 5 czyli czujnik bezwględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód.

      Comment


      • #4
        Powinien być na przepustnicy,ale skoro go tam nie ma,to był taki



        To ten sam czujnik,tylko w inej obudowie i podłączony wężykiem.
        Last edited by m26; 01-10-2016, 18:11.

        Comment


        • #5
          Powinien być na przepustnicyale skoro go tam nie ma,to był taki

          To ten sam czujnik,tylko w inej obudowie i podłączony wężykiem.
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          Nie zamieniłeś kostek tps z map?
          oczywiście to błąd ,bo nie map a iacv

          Comment


          • #6
            Iacv to zawór wolnych obrotów tak? :P Zobaczę w weekend dopiero jak to wygląda bo teraz nie mam zabardzo czasu i poza tym mam 50 km dojazdu.

            Comment


            • #7
              Tak,o niego chodzi.

              Comment


              • #8
                Sprawdziłem kostki i wszystko jest jak należy. Mam jeszcze jeden problem a mianowicie taki że jak szukałem w instalacji wolnej kostki to nie znalazłem więc nie mam jak podłączyć tego map sensora:/

                Comment


                • #9
                  Trzeba w takim razie polecieć po przewodach od samego kompa.

                  3a0070b356e50f0c.jpg

                  0122114a521c5fb4.jpg
                  Last edited by m26; 25-10-2016, 10:04.

                  Comment


                  • #10
                    Czy oba silniki jeździły wcześniej na OBD1 ?

                    Comment


                    • #11
                      Właśnie,dobre pytanie. Z6 na pewno,ale a2 to rzeczywiście niekoniecznie.
                      Przydałoby się kilka fotek problemu. Przepustnica np. może jest całkiem od innego auta.
                      Dalej nie ma info o błędach.Swap kompletny (komp,wiązki) czy sam silnik a jeśli komplet,to jaki komp?

                      Comment


                      • #12
                        Silnik kupiłem z wiązką silnikową i komputerem P30. Problem jest pokazany bo mam tą rurkę która jest zaznaczona na zdjęciu podłączyłem wszystko a ona mi została i luźnej kostki do mam sensora nie mam. Pomoże mi ktoś? IMG_20160924_215105.jpg

                        Comment


                        • #13
                          Gdzieś ta kostka jest,sprawdź gdzie idą przewody ,to ją znajdziesz.
                          Piny 17. 19 . 21 w ostatniej kości-jeśli nie są puste (a nie są) to wtyczka z takimi przewodami jest w komorze,wystarczy popatrzeć,bo albo jest podłączona do czegoś innego,albo jest oberwana,bądź też map jest dołożony w inym miejscu i podpięty.
                          Masz stary silnik z wiązkami,tamten komp jest dokładnie tak samo podłączony,to chociaż na nim popatrz.
                          Jak jeszcze można Ci pomóc ,nikt nie pójdzie przecież popatrzyć na Twoje przewody.
                          Szczerze,to nawet jeśli ktoś tam pójdzie,to i tak rentgena nie ma,musi sprawdzić po kolei bo nie wiadomo co tam jest nakręcone.
                          Jeśli przerasta Cię znalezienie trzech przewodów ,to jak zrobołeś tego swapa?
                          Last edited by m26; 26-10-2016, 10:52. Powód: błędy ort.

                          Comment


                          • #14
                            Ja rozumiem ze nikt nie pojdzie i nie popatrzy W sobotę zobacze po schemacie gdzie one mogą być

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez kamil19 Zobacz posta
                              mam tą rurkę która jest zaznaczona na zdjęciu podłączyłem wszystko a ona mi została
                              Zpomniałem o tym. Tak do tej rurki podłączasz MAP.
                              Powiem że mam z tą przepustką zgrzyt,bo nie przypominam sobie żebym w jakimś b16a2 widział zewnętrzny ten czujnik
                              Poza tym b serie mają motylek od linki przykręcany nakrętką M8.
                              Oczywiście to w niczym nie wadzi i jak taki podepniesz,to będzie latać jak trzeba.
                              Mam podejrzenie że to mod i że to jest przepustnica 62mm od h22a2.
                              Jeżeli rzeczywiście tak jest,to kolektor musi być rozwiercony.
                              Jak będziesz grzebał przy kompie,a będzie Ci się chciało ,to zdemij pokrywkę z kompa i zobacz czy robiony,ewentualnie cyknij fotę.

                              EDIT patrząc na fotę,odnoszę wrażenie że ten silnik leżał gdzieś pod płotem,albo nigdy nie była tam podłączona żadna rurka.
                              Widzę też że masz gaz.
                              Brdzo ułatwi zadanie podłączenie się bezpośrednie pod ECU sprawdzenie jakich sygnałów jeszcze nie ma,bo takie swapy z palety często kryją ciekawe rzeczy.
                              Komunikacja z P30 to przylutowanie trzech przewodów i masz wszystkie czujniki na tależu.
                              Last edited by m26; 26-10-2016, 10:48.

                              Comment

                              Working...
                              X