Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak to się nazywa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak to się nazywa ?

    Witam wszystkich serdecznie.
    Temat jest prosty jak nazywa się urządzenie które jest zaznaczone na zdjęciu?
    Załączone pliki

  • #2
    EVAP purge control solenoid valve

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez mixturant Zobacz posta
      EVAP purge control solenoid valve
      Wszystko okej... ale chcia bym znalesc ta czesc w internecie i ja kupic ale gdy wpisuje evap nie wyskakuje nic podobnego do tego co tan zaznaczylem

      Comment


      • #4
        tak wpisując nie znajdziesz.
        To co jest na foto to elektromagnetyczny zwór odprowadzenia oparów paliwa z kolektora ssącego i teraz z angielskiego brzmi bardziej zwarto: EVAP purge control solenoid valve.
        EVAP to dość tak tu luźno powiedziane, bo na cały układ EVAP składa się jeszcze kilka elementów redukcji oparów paliwa. Jest to system zapobiegania przedostawania się oparów paliwa do atmosfery - do środowiska.
        Od lat 80tych obowiązuje przepis prawny zobowiązujący producentów samochodów (a w późniejszych latach nawet na stacjach paliw) do wprowadzenia systemów zapobiegania przedostawania się oparów paliw do środowiska, dlatego dziś na "CPN'ach" nie śmierdzi jak kiedyś.
        Taki elektrozawór jest zawsze gdzieś przy kolektorze dolotowym gdzieś w układzie dolotu jak widać na foto. Zawór pracuje na zasadzie wytworzenia podciśnienia w kolektorze dolotowym.
        Nie sądzę by było łatwo to znaleźć na allegro wpisując treść j.w. Myślę że szukaj po kolektorach ssących - dolotowych do swojego modelu silnika.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          aha Dzięki za super odpowiedz własnie wiem ciężko nawet w google grafika jest ciężko a powiedz mi czy to możne być od tego na dole jest filmik po prze gazowaniu do odcięcia to tak jak by się zamyka i nie chce odtworzyć auto gaśnie jak zgaszę zapłon i włączę auto od nowa jest okej to działa tylko tak gdzieś do 5,5 tys obrotów potem tak jak by go zamyka i się nie otwiera jest dobrze tez jak ściągnę wąż z podciśnienia hamulcow (lecz obroty wachaja sie okolo 2 tys) i czy to ma cos wspólnego z błedem 13 czujnik ciśnienia atmosferycznego? na dole umieszcam filmik co sie dzieje


          Comment


          • #6
            napisz mi co to za model silnika, to jest widzę 1,6 na 2 wałkach? jak będę miał czas podjadę do kolegi jak znajdę czas który ma taki silnik.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              to jest silnik z concerto d16a9 wiazka od d15b2 i podkresle jeszcze ze jak jest zimny po nocy musze długo krecic zeby odpalil i tak jak by nie chodzi na wszystkie gary jak sie rozgrzeje jest okej trzeba wymienic pompe paliwa moze ona nie domaga ?

              Comment


              • #8
                PODPOWIE KTOS COS??? Juz 2 raz moje zapytanie staje w tym momecie a tylko to mi zostalo zeby cieszyc sie moim ukochanym civic-kiem

                Comment


                • #9
                  brak podpowiedzi nie wynika z niechęci, a raczej z braku wiedzy użytkowników .
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    No wlasnie widze no trudno metoda prób i błedow chcial bym tylko wiedziec jak zrobic ssanie bo w concerto bylo podpiete do tej czarnej banki a w d15b2 civic byli przy gazniku ..... jest wezyk ktory jak zatkam palcem obroty spadaja do 900 czyli normy .ALE NIE POKOI MNIE TEZ JEDNO JAK JEST ZIMNY PO NOCY TO BARDZO CIEZKO ODPALA NA POCZATEK TAK JAK BY PRACOWAL NA NIE WSZYSTKIE GARY JAK SIE ZAGRZEJE JEST OKEJ ... TO Z TYM PRZEGAZOWANIEM DO ODCIECIA I POTEM GASŁ JUZ NIE MA ZNACZENIA TROCHE JEZDZILEM I W SUMIE NIE PRZESZKADZA TO BO JAK PRZEGAZUJE PRZED SPADNIECIEM OBROTOW DO ZERA TO JEST OKEJ ALE POWIEM WAM 130 KM W TYM AUCIE (CIVIC V HB) TO JEST NAPRAWDE FRAJDA MOWIE OCZYWISCIE DO TYCH CO MAJA D15B2 LUB MNIEJ PIEKNIE CHODZI... AHA I JESZCZE JEDNO SKRZYNIA BIEGOW NW CZY CZASAMI NIE KUPILEM SKRZYNI Z BRAKUJACYM OLEJEM I NA POCZATKU BYLO OK ALE GDY TROCHE PRZEJECHALEM KM ZACZEŁA WYC NA KAZDYM BIEGU (DZWIEK PRZYPOMINA BARDZO DZWIEK Z FIATA 126P PAMIETACIE CO WYL NA JEDZYNCE JAK SIE RUSZALO) MOZLIWE ZE TO OLEJ ? I JAK DOLEJE BEDZIE OK CZY RACZEJ JUZ COS SIE TAM POZACIERAŁO BO SZCZEZE MOWIAC NIE ZAGLADAŁEM NIGDY DO SKRZYNI... DZIEKI WIELKIE ZA POMOC BEDZIECIE CZEGOS POTRZEBOWAC PISZCIE NAPEWNO SIE ODWDZCIECZE !

                    Comment


                    • #11
                      Jeśli nie było oleju w skrzyni, to łożyska dostały po dupie i teraz szumią. Dolej oleju, przekonasz się, może akurat przestanie. Nie spróbujesz - nie dowiesz się. Co do gaśnięcia i przerywania na zimnym. Podmień od kogoś aparat zapłonowy. Może cewka lub moduł szwankuje. Sprawdź też odstępy szczelinomierzem na świecach, kopułkę i palec oczyść z nagaru.
                      Moim zdaniem problem jest gdzieś w układzie zapłonowym.

                      Edit:

                      Ssanie w D15B2 było automatyczne, natomiast w 4 genie było na linkę. Przejrzyj schematy podłączenia ssania od jednej i drugiej wersji. Kompa masz od D15b2 czy D16A9?
                      Last edited by mixturant; 22-02-2016, 15:49.

                      Comment


                      • #12
                        Dzięki za odp!
                        Kompa mam d16a9 wiązkę przerobiłem została z d15b2 . W concerto nie miałem na linkę (chyba ze mówisz o tym pręciku co otwiera i zamyka chyba dopływ ssania ale on jest króciutki i wszystko jest przy tej bance zdjęcie poniżej ) wężyk był doprowadzony do tej banki od poboru powietrza do silnika i tam był kabelek czerwony i czarny (koło tej banki na zdjęciu ) obstawiam ze te kabelki dobiegały do komputera tylko własnie problem ze schematem mam schemat wszystko inne podłączyłem git a to nie daje rady a części były dobre na pewno bo concerto jeździło do samego końca . Żałuje tylko ze nie poopisywałem sb kabli jak były w concerto .... wiele by pomogło ale trudno kabli już nie ma zrobiłem błąd


                        ed375a70e84ad6ea-1.jpg

                        Comment


                        • #13
                          Nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzać pin po pinie co do czego jest podłączone do kompa.

                          Skorzystaj z tego schematu OBD0:

                          Honda CRX / EF Civic (1988 - 1991) - Obd0 Pin out - I've seen two different pinouts. If you are facing the plug side of the ecu with plugs A B and C pluged in (you are facing the side of the plugs where the wires come out), is A1 on the top left or the top right? Like this: A1, B1 and C1 on the top LEFT...


                          Z tego co widzę, to za układ zapewnienia powietrza odpowiada w większości kostka C. Jeden koniec miernika do kostki która wchodzi do kompa a drugi do odpowiedniego czujnika. Oczywiście miernik ustawiony na dźwięk przy przejściu sygnału. W ten sposób ogarniesz co gdzie jest podłączone.

                          EDIT:

                          Znalazłem taki opis na forum crx:

                          "siemanko.

                          Mam EG3 z D15B2 i wkladam D16A9
                          mam dwa pytanka:

                          pierwsze czy 4-2-1 ebay podejdzie jezeli jest sohc a ja mam dohc ?
                          drugie: znalazlem na tym forum taki opis przejscia z d15b2 na d16a9

                          mr073k - 2010-10-20, 18:39
                          moze Ci sie przyda
                          Na początek schemat wtyczek, piny są ponumerowane tak jak na wtyczkach w Twoim aucie. Gdy przyjrzysz się z bliska wtyczce przy ECU powinieneś dostrzec maluteńkie cyferki które oznaczają numery pinów (pierwszego i ostatniego).



                          a1 a2 a3 a4 a5 a6 a7 a8 a9
                          a10 a11 a12 a13 a14 a15 a16 a17 a18
                          Wtyczka A (największa)


                          b1 b2 b3 b4 b5 b6 B7 b8 b9 b10
                          b11 b12 b13 b14 b15 b16 B17 b18 b19 b20
                          Wtyczka B (środkowa)


                          c21 c22 c23 c24 c25 c26 c27 c28
                          c29 c30 c31 c32 c33 c34 c35 c36
                          Wtyczka C (najmniejsza)



                          Wiązka silnikowa:

                          Zostawiasz wiązkę z D15B2. Trzeba będzie przedłużyć tylko przewody od TPS (czujnik położenia przepustnicy) i EACV (regulator biegu jałowego potocznie zwany „silniczkiem krokowym”).
                          We wtyczce od TPS należy zamienić przewody miejscami. Zielono/biały zamienić z żółto/białym.

                          Wiązka przy ECU (komputerze potoczniej):

                          Spójrz na wtyczkę B. Piny B15 i B16 powinny być puste (gdyby jednak był jakiś przy B16- przetnij i zaizoluj). Przyłącz po około 10cm przewodu do każdego z tych pinów (możesz użyć przewodów z innej wiązki, da się je zamontować we wtyczce).
                          Wtyczka C. Przetnij pomarańczowy (C21) i biały (C29) zostawiając odpowiednio dużo przewodu aby podłączyć go do wtyczki B.
                          Podłącz pomarańczowy przewód do pinu B15.
                          Podłącz biały przewód do pinu B16.
                          Poprowadź przewód od pinów C21 i C29 do komory silnika i oznacz je! (Po około 1metr każdego),
                          Przetnij przewody A2 i A4. Tylko zostaw kawałek od strony wtyczki żeby można było kabel dołączyć).
                          Poprowadź przewody od pinów A2 i A4 do komory silnika i oznacz je!

                          Pod maską:

                          Weź „resistor box”. Powinien mieć 4 czerwono/czarne przewody i jeden czarno/żółty. Znajdź miejsce gdzie można zamontować „resistor box” (oryginalnie mieści się między lewym kielichem a podszybiem). Połącz obydwa żółto/czarne przewody razem (te które były podłączone do wtryskiwaczy w D15B2), potem połącz je z żółto/czarnym przewodem od „resistor box”.

                          Żółty przewód od wtrysku z D15B2 idzie do wtrysku numer 1 (brązowy przewód)
                          Czerwony przewód od wtrysku z D15B2 łączysz do wtrysku numer 3 (niebieski przewód)

                          Podłącz przewód który poprowadziłeś od pinu A2 do wtrysku numer 2 (czerwony przewód)
                          Podłącz przewód który dodałes do pinu A4 do wtrysku numer 4 (żółty przewód).

                          4 czarne kable wychodzące z „resistor box” podłącz do wtrysków (tu raczej nie ma różnicy który gdzie).

                          Podłącz przewód idący od C21 do niebiesko/zielonego przewodu od czujnika położenia cylindra znajdującego się przy aparacie zapłonowym (wtyczkę pozyskasz z nowej wiązki).
                          Podłącz przewód od C29 do niebiesko/żółtego przewodu od czujnika położenia cylindra. "


                          Prawidłowo należy też podać Nick Autora forum CRX !
                          pilnujcie spraw intelektualnego wkładu i praw autorskich.
                          Last edited by rambo7; 04-03-2016, 07:00. Powód: cytowanie z innych for.

                          Comment


                          • #14
                            Dzieki wielkie ! schemat pierwsza klasa .. a co do tego swapu opisu swapa to wlasnie tak mam to podłaczone ale dzieki za to przepatrze sb jeszcze raz kabelki super!

                            Comment


                            • #15
                              rambo7, nick autora powyższego opisu jest podany w tekście:

                              "mr073k - 2010-10-20, 18:39
                              moze Ci sie przyda
                              (...) "

                              Pozdrawiam

                              Comment

                              Working...
                              X