Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

czyżby chłodnica ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • czyżby chłodnica ?

    Mam mały problem otóż na początku uciekał mi szybko płyn gdy wracałem do domu z pracy w zbiorniku wyrównawczym było już prawie pusto, zalatałem pare dziurek na chłodnicy lecz płyn dalej znika wczoraj zalałem ten zbiorniczek dziś rano zapaliłem honde przejechałem 20 m i przypomniało mi się aby sprawdzić czy jest płyn zajrzalem a tam pusto ;/ co może być przyczyną tak szybkiego pobierania plynu (korzystam z borygo). Dodam iż nawet jak zaleje ten płyn i jadę nią to ma mniej mocy jest po prostu wyraźnie wolniejsza.

    Co radzicie z tym zrobić? zmienić chłodnicę a jeśli tak to mam pytanie czy inne chłodnice np. od prelude lub z civic 93 będą pasować do mojej civic 91r. (V wersja)

  • #2
    Regulamin! kolego, najpierw się przedstawiamy potem zadajemy pytania

    Comment


    • #3
      no wlasnie,przedstaw sie najpierw w odpowiednim dziale

      Comment


      • #4
        już się przedstawiłem pomóżcie teraz ...

        Comment


        • #5
          ale kolego wyjaśnij jedną sprawe są jakieś wycieki pod samochodem jeśli są trzeba sprawdzić chłodnice zapewne masz w pobliżu jakiś zakładzik który zajmuje się takim sprawami jak ci się niechce grzebać wymień na nową lub ze szrotu używke

          Comment


          • #6
            myślałem nad wymianą ale słyszałem że inne chłodnice nie będą pasować do mej hondy tylko musi być oryginalna chłodnica ;|

            mogę założyć inną chłodnicę np. od nowszego modelu hondy jeśli będzie pasować czy musi to być jakaś oryginalna do mego modelu.

            np.

            aukcja allegro

            drugie me pytanie to gdzie mogę sprawdzić jaki model silnika posiadam, jakie oznaczenia ...

            dzieki za odpowiedzi

            Comment


            • #7
              sorry udzieli mi ktoś odpowiedzi na powyższe pytanie :]

              Comment


              • #8
                Model silnika w karcie pojazdu masz. Albo instrukcji co dali Ci do autka. A jeśli chodzi o ubywający płyn pisałem już na ten temat w tym poście:

                https://www.civicforum.pl/v-1991-199...chlodnicy.html

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez aarrttuurr1 Zobacz posta
                  Model silnika w karcie pojazdu masz.
                  Jak może mieć kartę pojazdu jak ma samochód z 91??? A karta pojazdu obowiązuje od 1999 r.
                  Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

                  Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



                  TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

                  PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

                  OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

                  Comment


                  • #10
                    jest wolniejsza bo jesli płyn ucieka to nie ma odpowiedniego ciśnienia. Jeśli wężyki są całe i zbiorniczek też to nie jesteś w stanie sprawdzić całej chłodnicy czy jest szczelna. Jedź do warsztatu i niech ci sprawdzą... Z tego co mi wiadomo to nie musi być oryginalna chłodnica. Spróbuj poszukać od innego auta o tej samej pojemności i wymiarach. Powodzenia.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez aarrttuurr1 Zobacz posta
                      Model silnika w karcie pojazdu masz. Albo instrukcji co dali Ci do autka. A jeśli chodzi o ubywający płyn pisałem już na ten temat w tym poście:

                      https://www.civicforum.pl/v-1991-199...chlodnicy.html

                      nie mam właśnie ani instrukcji nie było przy samochodzie żadnej instrukcji ;(

                      co do szybkiego uciekania płynu nie wiem już sam co z tym zrobić w Twoim poście czytałem o uszczelce pod głowicą i co z tym się wiąże ;/ dziś jeszcze raz wszystko sprawdze podejrzewam także zbiorniczek wyrównawczy gdyż zawsze od spodu był wilgotny ... no nic jeszcze dziś wszystko sprawdze jeszcze raz.

                      hmm chyba udało znaleźć mi się rozwiązanie tego problemu otóż podejrzewam o to zbiorniczek wyrównawczy, gdyż w chłodnicy zawsze jest woda ale w zbiorniku jest pusto ;(

                      wczoraj zalałem zbiorniczek do maximum i całą noc samochód stal w garażu nie zapalany rano zachodzę a tam pusto w zbiorniku ;| pod spodem widać troche mokro ale zbiorniczek suchy przynajmniej tak mi się wydaje ... wziąłem go dziś do domu nalałem wody i stał w domu ale nic nie przeciekał ... podczas jazdy szybciej ucieka ale co za tym stoi ? czyżby jakaś dziurka w zbiorniczku czy co ??;/


                      co jest nie tak ;/ czyżby silnik wyłączony jakoś pobierał tą wodę czy co proszę o rady, spotkaliście się z czymś takim ;(
                      Last edited by Gość; 18-02-2009, 21:02.

                      Comment


                      • #12
                        pamietaj ze w ukladzie chlodzenia jest podczas pracy silnika cisnienie,wtedy moze wiecej plynu uciekac,wez ten zbiorniczek i zrob probe cisnieniowa,wyjdzie wtedy czy to jego wina,lub wezyk puszcza

                        Comment


                        • #13
                          tak podczas pracy to rozumiem, ale czemu ucieka ten płyn gdy samochód stoi wyłączony całą noc a rano jak przychodzę do garażu to zbiorniczek pusty mimo iż wieczorem go napełniałem do pełna, a nie widać w nim żadnych dziur ani nic ;(

                          Comment


                          • #14
                            sorki za ironie.
                            bo jest dziurawy?
                            jeśłi ucieka ci przy wyłączonym silniku, gdy nie ma żadnego obiegu i żadnego ciśnienia to jak dla mnie, jest poprostu nie szczelny

                            Comment


                            • #15
                              Napisałem już litanie jak rozprawkę z polaka na maturze ale komp mi się zawiesił i cały mój trud poszedł na marne....

                              No nic teraz napisze krócej.

                              1.Skoro pisałeś że łatałeś wcześniej dziury to wydaje mi się że już masz po chłodnicy -> zawsze możesz kupić na stacji uszczelniacz do chłodnic (kilka zł) lub starym dobrym sposobem napchać do niej musztardy (też uszczelnia)

                              2.To że zbiorniczek jest wilgotny to nie znaczy że ucieka z niego płyn szczególnie jeśli testowałeś go w domu. Może być to po prostu jakaś skroplona para od gorącego silnika czy od wody.

                              3.Posprawdzaj dobrze wężyki i co do płynu jaki lejesz ważne jest żeby był do chłodnic aluminiowych - napisałeś borygo tylko nie pamiętam czy to różowe się do tych chłodnic nadaje wiem że borygo zielone chyba jest do aluminiowych.

                              Moja Rada:
                              Poproś o pomoc jakąś osobę (nie koniecznie dorosła jak w różnych doświadczeniach)
                              Odpal samochód otwórz maskę poproś swojego pomocnika żeby cisnął po gazie a ty obserwuj pod maską gdzie ucieka płyn - przy większych obrotach ciśnienie jest większe i powinno szybciej uciekać.

                              Po tym zabiegu powinieneś wiedzieć gdzie tkwi problem

                              Comment

                              Working...
                              X