Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic D13B2 1.3 - brak iskry

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic D13B2 1.3 - brak iskry

    Witam wszystkich jestem nowy na forum.
    Moja honda(1.3 V gen.) ma problem albowiem zgasiłem ją przed domem jak zawsze a wieczorem już nie odpaliła
    Wykręciłem świecę i okazało się że nie ma iskry ...
    Następnego dnia sprawdziłem dokąd dochodzi prąd, wyszło że prąd dociera do aparatu a z niego nie dociera iskra na świecę więc sprawdziłem palec kopułkę wszystko ok ale dla pewności przeczyściłem a iskry dalej nie było ....
    Kupiłem drugi aparat sprawdziłem iskrę jest zmontowałem wszystko jak należy i odpaliłem hondę na hol.
    Ale zgasła co się okazało znów nie ma iskry ...
    Kupiłem nowy palec i kopułkę i dalej nic ...
    Może ktoś mi powie co jest grane czemu tak się stało
    Czytałem u innych problemy były podobne i podobno trzeba sprawdzić moduł albo cewkę pytanie tylko JAK
    z Góry dzięki za wszelką pomoc
    Pozdrawiam
    Last edited by RIDERHONDA; 12-01-2015, 15:57.

  • #2
    polecam pobrać manual (serwisówkę pod dany model i silnik) jest tam bardzo ładnie opisanie jak sprawdzać ,wszystkie podzespoły (moduły,czujniki ,cewkę)
    pa za tym ,przyda się do rożnych prac przy aucie
    musi być gdzieś zwarcie, jak załatwiło drugi aparat
    sigpic moje autko D16W4VTEC
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

    Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


    https://www.youtube.com/my_videos?o=U

    Comment


    • #3
      Okej poszukam czegoś takiego
      Proszę jednak dalej o wypowiedzi na ten temat

      znalazłem fajną instrukcję obsługi lecz nie ma w niej nic o aparacie zapłonowym :'(
      Last edited by Karl1985; 12-01-2015, 17:26. Powód: łącz posty używając do tego opcji edycji wątku

      Comment


      • #4
        https://chomikuj.pl/molekss/HONDA/Civic+5gen

        Tu masz trochę materiałów
        sigpic
        Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
        Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

        Comment


        • #5
          Pobieranie linków wyjdzie drożej jak aparat zapłonowy hahaha

          Już nie wiem co robić autko jest pilnie potrzebne a ja dalej stoję w miejscu ...
          Najgorsze jest to że nie mogę kupić 2 aparatu bo znów się spali cewka albo moduł ........

          Używaj opcji edytuj, nie pisz posta pod postem
          Last edited by m_isie_k; 12-01-2015, 22:05. Powód: Połączenie postów

          Comment


          • #6
            Co może palić moduł i cewkę ,spięcie w układzie czy co ?
            na kabelkach prowadzących do cewki jest 12V a po wpięciu kabelków napięcie spada do 0.3 V oznacza to spaloną cewkę?

            Dodam że dioda kontrolna ECU po przekręceniu stacyjki MIGNIE TYLKO RAZ a podczas kręcenia rozrusznikiem mignie kilka razy i cisza
            Last edited by RIDERHONDA; 13-01-2015, 17:59.

            Comment


            • #7
              Trzymaj spróbuj tego:

              Jak zrobić samodiagnostykę?

              Po odchyleniu dywanika przekręcić stacyjkę w pozycję zapłon i gapić się na ECU, a dokładnie na tą szybkę pośrodku. Dioda wskazuje bład poprzez emitowanie regularnych błysków.

              Jeśli występuje pojedynczy błąd to dioda emituje określoną liczbę błysków, po czym następuje około 2 sekundowa przerwa i powtórzenie tej samej liczby błyśnięć, aż do wyłączenia zapłonu.

              Jeśli występuje więcej niż jeden błąd dioda emituje określoną liczbę błyśnięć (jeden kod) następnie jest dwusekundowa przerwa i emisja następnego kodu. Pomiędzy wyświetlanymi kodami następuje zawsze dwusekundowa przerwa. Liczba błyśnięć odpowiada bezpośrednio kodowi błędu, np. 2 błyśnięcia - odpowiada błędowi 2.

              Czyli odczyt błędu wykonujemy właściwie tak jak opisał to dziki tutaj.

              Niewtajemniczonym przypominam tylko, że d13b2 nie ma złącza samodiagnostyki.

              BŁĘDY (silnik D13B2)

              1 - Sonda lambda lub jej obwód
              2 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
              3 - MAP sensor lub jego obwód (problem z elektryką)
              4 - Czujnik podciśnienia w gaźniku lub jego obwód (często nieszczelny przewód podciśnienia #14 lub obwód elektryczny czujnika)
              5 - MAP sensor (problem mechaniczny - najczęściej nieszczelny przewód podciśnienia #21)
              6 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego obwód
              8 - Cewka zapłonowa lub jej obwód
              10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód
              14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego (EACV) lub jego obwód.
              sigpic
              Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
              Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

              Comment


              • #8
                Okej super fajnie przyda się z pewnością
                Tylko "przekręcić w pozycje zapłon" Chodzi o przekręcenie kluczyka aż do załączenia się rozrusznika czy do zapalenia się kontrolek .
                Jak przekręcę kluczyk do zapalenia się kontrolek dioda mignie tylko raz i cisza.

                Comment


                • #9
                  Zapłon, czyli do zaświecenia się kontrolek
                  sigpic
                  Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                  Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                  Comment


                  • #10
                    A jeszcze takie pytanko
                    Co "chroni" Aparat zapłonowy przed spaleniem?? Jakiś przekaźnik, bezpiecznik?
                    Może ma gdzieś przebicie ...
                    Alternator z tym nic wspólnego nie ma ? bo ogólnie jest zapieczony bo honda stała troszkę czasu nie ruszana
                    Tak jak napisałem wcześniej po wymianie aparatu zapłonowego była zaciągana na hol i zapaliła pasek piszczał zamilkł i honda zdechła ponownie już na amen
                    Last edited by RIDERHONDA; 13-01-2015, 18:46. Powód: Przypomnienie

                    Comment


                    • #11
                      W takim razie wyciągnij alternator, wyczyść go, sprawdź szczotki, komutator, łożyska itp. Może on powodować probemy z elektryką.
                      Aparat chyba nie ma żadnego bezpiecznika z tego co wiem. A tak wogóle sprawdziłeś główny bezpiecznik zapłonu? Oraz uderzeniowy?

                      Bezpiecznik 32 (30A) - ECU
                      Bezpiecznik 39 (50A) - Wyłącznik zapłonu, BAT
                      Bezpiecznik 41 (80A) - Główny bezpiecznik

                      Znajdują się pod maską w skrzynce po stronie pasażera

                      A alternator z tego co widze też ma swoje, te są w kabinie - Bezpiecznik 12 (15A), Bezpiecznik 24 (15A)
                      sigpic
                      Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                      Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                      Comment


                      • #12
                        Dziś sprawdzałem te bezpieczniki co kolega napisał są sprawne ale sprawdzę czy mają odpowiednią oporność bo może być coś nie halo w układzie a bezpiecznik jest za mocny...

                        Dodam ze w hondzie jest taki biały nalot na silniku. Czy może to byś spowodowane przebiciem gdzieś ?
                        I o czym może świadczyć biała iskra bo po wymianie aparatu była właśnie "biała"iskra na świecy zapłonowej.

                        Comment


                        • #13
                          Biały nalot na silniku to najprawdopodobniej utleniające się aluminium. W końcu autko trochę stało. Nie powoduje to przebicia. Ostatnie co zostaje ci do wymiany to ECU, no i ten alternator.
                          sigpic
                          Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                          Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                          Comment


                          • #14
                            Zamówiłem aparat zapłonowy który jutro pewnie dotrze
                            Nie wiem czy go wgl zakładać, a jak znów coś się zjara ...

                            ECU ???? Jak można sprawdzić czy jest sprawny ten sterownik ?
                            Last edited by RIDERHONDA; 14-01-2015, 21:34. Powód: ??

                            Comment


                            • #15
                              na pewno jest bezpiecznik pod cewkę 15A
                              sigpic moje autko D16W4VTEC
                              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

                              Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


                              https://www.youtube.com/my_videos?o=U

                              Comment

                              Working...
                              X