Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spalanie 20/100 Civic V 1.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Spalanie 20/100 Civic V 1.5

    Witam. Zapewne jest gdzieś podobny temat ale nie widziałem żadnego z takim dużym spalaniem. Zalałem paliwo na Auchanie aż odbiło pistolet (nie wiem czy zbiornik bym pełny czy zrobiło się poprostu za dużo powietrza bo lałem szybko a otwór wlewu jest małej średnicy) i przejechałem 110 km. Dzisiaj wlałem na orlenie za 100zł (ok. 20L) i jeszcz nie było pełnego zbiornika. Jak rano wsiadałem to na mokrym asfalcie było widać jakby lało się paliwo z Hondy ale nie wyglądało to jak wyciek 10L benzyny. Prosiłbym o podanie przyczyn takiego ogromnego wyniku, wiem że jest ich dużo, ale jak będę miał liste to łatwiej będzie sprawdzać po kolei możliwości . Silnik d15b2. Dodam, że nie oszczędzałem go przez te 110km ale żeby od razu 20L? Wg. mnie to wynik na poziomie dwulitrowej beemki a nie Civica w 1.5. Pomocy!

  • #2
    Po pierwsze regulamin:
    2. Pisanie postów zaczynamy od „przedstaw się” To jak przysiąść się z krzesłem do grona siedzących.

    Dalej. Nawet jeśli byś ją pałował to i tak sporo za dużo. Zacznij od tego co sam napisałeś czyli wycieki. Może tobie wydaje sie mały a w rzeczywistości jest konkretny. Silnik D15B2 to silnik gaźnikowy, spalanie napewno wieksze od wtrysków (d15b7), i jeśli zaczyna coś sie dziać ze spalaniem to pierwsze podejrzenia trafiają w jakieś uszkodzenie i niesprawne działanie gaźnika i nie tylko. Również sonda lambda może być winna takiego spalania, zatkany filtr powietrza, czujnik położenia wału itp. Jeśli sie okaże, że brak wycieków, to wykonaj samodiagnostyke silnika i zobacz, co ci powie twoja Honda. A robisz ją tak:

    https://www.civic5g.pdg.pl/silnik.ph...amodiagnostyka
    sigpic
    Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
    Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

    Comment


    • #3
      Dzięki. Sprawdze wycieki w najbliższym czasie, potem to co opisałeś i opiszę tu wszystko. Co do samodiagnostyki to po zmostkowaniu tej wtyczki kontrolka checku miga tak szybko że nie da się zliczyć ilości mignięć. To norma czy też coś uszkodzone?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Damiancio95 Zobacz posta
        Co do samodiagnostyki to po zmostkowaniu tej wtyczki kontrolka checku miga tak szybko że nie da się zliczyć ilości mignięć.
        Jesli nie ma bledow to kontrolka ma swiecic swiatlem ciaglym. najlepiej nagrac sobie filmik i potem na spokojnie policzyc ew. mozesz wrzucic na forum filmik to pomozemy odczytac.

        Tez bym poszukal przyczyny w tym wycieku... Mowisz ze widac ze cos cieknie... Skad wiesz ze ewentualna nieszczelnosc nie jest w takim miejscu ze na postoju cos tam kapie a podczas jazdy nie leje sie wiecej...
        The 1st. - EJ9
        The 2nd. - ES7
        The 3rd. - FD7
        The 4th. - CU2
        ------------------------------------------------------------------

        ------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Ok. Nagram wam filmik jak bede miał chwilkę. Popatrzę też pod zbiornik i po przewodach i dam znać co i jak. A takie pytanie; pompka paliwowa jest w zbiorniku czy poza nim?
          EDIT: Nie wiem czy to to ale chyba jest winowajca spalania z kosmosu. Ktoś założył zaworek zwrotny na wężu paliwa od filtra do wtrysku. Był niedokręcony, nieszczelny i cały w benzynie. Zawsze na wyższych obrotach śmierdziało przypalonym paliwem. Jutro go zmienie, zacisnę nowe opaski i zobaczymy.
          Jak zmostkuje wtyczke od czujnika temperatury i włączy się wentylator to dobrze?
          Last edited by Damiancio95; 09-12-2014, 16:46.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Damiancio95 Zobacz posta
            Jak zmostkuje wtyczke od czujnika temperatury i włączy się wentylator to dobrze?
            Tak, to dobrze. Czujnik działa na zasadzie takim, ze gdy wzrośnie temperatura, w czujniku zwierają się styki i następuje zamknięcie obwodu.
            sigpic
            Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
            Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m_isie_k Zobacz posta
              Silnik D15B2 to silnik gaźnikowy
              W ramach ścisłości, silnik d15B2 to silnik na dwupunktowym wtrysku a nie na gaźniku

              Comment


              • #8
                To działa prawidłowo. Jest jeszcze jakiś czujnik temperatury który daje sygnał na wskaźnik w desce? Jak tak to gdzie?
                Wracając do tematu spalania, może to być wina tego zaworka? Jak go wyciągnę i zalożę zwykły wąż to coś zmieni? Podejrzewam, że ktoś nie bez potrzeby go tam zamontował i może warto zostawić, jak myślicie?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Karl1985 Zobacz posta
                  W ramach ścisłości, silnik d15B2 to silnik na dwupunktowym wtrysku a nie na gaźniku
                  A faktycznie sory mój błąd
                  sigpic
                  Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                  Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                  Comment


                  • #10
                    To tak, skręciłem pożądnie te węże, trzyma się kupy. Pali nadal sporo ale strzelam w okolice 10L więc nie jest źle. Mam gaz założony tylko brakuje miksera. Podobno ma być on w formie podstawki bo taki pasuje do Hond. Ja chciałbym założyć mikser na rure od dolotu, mogę tak zrobić i nie będzie problemów?

                    Comment


                    • #11
                      Miałem tak jak piszesz w mercedesie 190, odpuść sobie może ten gaz... przy obecnej cenie wahy chyba szkoda auta ile spali benzyny ? 7,5 L ? moja D13B2 tyle spala przy aktualnej pogodzie a jest ciśnięta mocno Twój silnik odpowiednio wyregulowany powinien spalać podobnie więc po co chcesz oszczędzać te kilka zł na 100 km skoro serwis instalacji i tak wyrówna koszty ?

                      Comment


                      • #12
                        Wiesz co nie równa kosztów. Honda ma gaz wbity w dowód ale nie było butli i miksera. Kupiłem butle za 20zł (butla STAKO, super stan) filterek za 9zł i szarpnąłem się na nowy mikser od gazu za 40zł. Robota wraz z regulacją 150zł. Pali mi aktualnie ok 8-9 benzyny przy jeździe wkoło komina więc skoro mam ten gaz to już wolę jeździć na nim (tak, jestem cebulakiem). A co do ceny paliw myślę że nawet jakbym teraz nie założył to zrobiłbym to za pół roku bo znowu PB zdrożeje
                        Teraz leje za 50zł i robie 140km. Aż mnie serce boli jak widzę taki wynik a 80% mojej jazdy to jazda ekonomiczna żeby nie powiedzieć "na emeryta"
                        Last edited by Damiancio95; 26-12-2014, 22:46.

                        Comment


                        • #13
                          Spróbuj bardziej cisnąć, sam nie wiem dlaczego ale czytałem, że te silniki palą mniej jak się jeździ dynamicznie i u mnie się sprawdza, nie mam obrotka więc nie wiem dokładnie na jakich obrotach jeżdżę ale robiłem kilka testów z myślą zejścia jak najniżej w spalaniu i efekt był taki, że na dziadyge jeżdżąc spalił mi niecały litr więcej niż jak latam na 2 do 60km/h i zmiana a później hamowanie silnikiem, właściwie w mieście 4 biegu prawie nie używam i wychodzi jakieś 7,5 L a to daje 35 zł na setkę i ani myślę o gazie który popsuje dynamikę i moc (w moim przypadku gaźnik) plus częsta zmiana filtrów nie wiem jak do hondy ale dobry do BMW kosztuje 40 zł + regulacja gazu co jakiś czas... Czemu tyle Ci pali tego gazu nie wiem ale to powinna załatwić regulacja u dobrego gazownika ale pamiętaj, że w zimę i tak spalisz sporo wahy na rozgrzanie silnika za każdym razem co znów podniesie koszty...

                          Comment


                          • #14
                            Z tym spalaniem to mój wtrysk ma tak samo. Chwilę już jeżdże i na dziadka pali mi 9L a na katach spalił 7.5L z tym że moja Honda bierze ok. 2.5L od wymiany do wymiany, a przy katach jeszcze wiecej . Jeżdże na gazie, pali dyszke, nie jest źle. Na dynamike nie narzekam. Rok jeździłem Oplem Combo 60 pare koników z gazem. Przy nim Hanka to szatan

                            Comment

                            Working...
                            X