Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Temperatura, szarpanie i dziwny wskaźnik paliwa 1.3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Temperatura, szarpanie i dziwny wskaźnik paliwa 1.3

    Witam Forumowiczów
    NA początek mam problem lub też nie. Temperatura w mojej Hani 1.3 strasznie długo rośnie dopiero po przejechaniu jakichś 10km wskaźnik sie podnosi. KOlega ma Civica VI 1.5 i u niego po 2-3 km wskaźnik oscyluje w okolicy połowy. Czy tak powinno być czy mam coś nie tak? Ssanie wyłącza sie po ok 3 km lub po 2-4 min w miejscu.
    Druga sprawa to to, że Honda czasem szarpie gdy sie jedzie stałym gazem. Czy jest to wina świec i całego aparatu czy może tego, że poprzedni właściciel modyfikował troche pod maską?
    I trzecie (wiem że zły dział) czy wskaźnik paliwa ponad połową (tak czasem sie zdarzy że jest aż tyle )jest strasznie czuły na przechył auta, przyśpieszanie i hamowanie. Nie są to gwałtowne skoki ale jednak dość widoczne

    Jeżeli coś źle napisałem dodałem to przepraszam

    Pozdrawiam
    sigpic
    Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
    Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

  • #2
    Witaj co do wskaźnika paliwa to mam podobnie jest to norma i nie wierz w niego bo juz wyczytałem ze lubi niedokladnie mowic ile mamy zupki jak jest w ok polowy to na zakretach i przy przyspieszaniu hamowaniu czy jezdzie pod gorke wskazania sa inne na tyle ze to widac, ja mam 1.6 v-tec i tem tez mi rosnie troche wolno. co do szarpania to szarpie na zimnym? na cieplym?

    P.S gdybyś jezdził cc700 to bys wiedzial co to znaczy zmiana wskazywan w poziomie paliwa skret w prawo z rezerwy robi sie 3/4 baku i odwrotnie polowa baku jest a skret w lewo i wskazówka spada do 0 i to gwaltownie to normalna rzecz, że podczas jazdy odczyt sie wacha bo paliwo to ciecz i przemieszcza sie w baku a że pływak plywa po powierzchni, to jego odczyty sa rozne dla roznych warunkow
    Last edited by Szarmi; 13-01-2014, 16:06.

    Comment


    • #3
      Jeździłem seicentem i wiem:-D szarpie raczej na ciepłym tylko że to nie zawsze. Jest odblokowania druga przepustnica dolot z filtrem stożkowym itp i jest coś takiego że wciskając gaz czuć lekkie szarpie jakbyś lekko sprzęgło dociskał ale to mówię pojawia się i znika :-) może wina paliwa?
      sigpic
      Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
      Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

      Comment


      • #4
        mowisz lekkie szarpniecie? czy typowe szarpanie jak masz pedal gazu w danym polozeniu bo wiesz przy odpuszczeniu i dodaniu gazu (zbyt gwaltownym zwlaszcza na niskich obrotach) lekko szarpnie (takie uczucie jakby byly duze luzy) to wtedy jest raczej normalne w sumie tak mi sie wydaje bo mam podobne szarpniecie i wiem ze to jest spowodowane luzami w ukladzie napedowym a ze nasze hondziny maja mocne silniczki i zrywne to czujemy to bardziej niz inni jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez m_isie_k Zobacz posta
          NA początek mam problem lub też nie. Temperatura w mojej Hani 1.3 strasznie długo rośnie dopiero po przejechaniu jakichś 10km wskaźnik sie podnosi.
          Są jeszcze dodatnie temperatury, więc jak na ten silnik to raczej nieprawidłowość. Odpal silnik i sprawdź temperaturę węży przed i za termostatem. Dotykaj normalnie ręką. Ten przed powinien zacząć się rozgrzewać szybko a ten za pozostawać chłodny. Jeśli rozgrzewają się raczej równomiernie to masz zacięty na dużym obiegu termostat ( otwarty ). To też będzie powodowało długi okres zwiększonego dawkowania paliwa (ssanie). Czujnik temperatury dłużej "widzi" zimny silnik.
          Zamieszczone przez m_isie_k Zobacz posta
          Druga sprawa to to, że Honda czasem szarpie gdy sie jedzie stałym gazem.
          To już trochę bardziej niejednoznaczne. Podstawowa sprawa to sprawdź czy na lince gazu masz luz. Powinien być. Jeśli linka jest nadmiernie napięta każde drgnięcie stopy spowoduje zmianę obrotów co możesz odczuć jako szarpnięcie. Oczywiście to o czym Sam napisałeś też jest możliwe ( kable, świece, aparat ).
          Zrób też może samodiagnostykę, czy aby Hania czegoś nam nie podpowie ?
          Pozdrawiam.

          Comment


          • #6
            Luz na lince jest. Jest takie uczucie czasem jakby iskra Nie trafiała w odp. Moment. Jak zrobić tą samodiagnostyke? Bo ja zielony w tych sprawach :-D

            Wysłane z mojego Combo przy użyciu Tapatalka
            sigpic
            Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
            Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

            Comment


            • #7
              tutaj masz pokazane jak to zrobic ja robilem wczoraj i dzis https://forum.samnaprawiam.com/elekt...-gen-vt641.htm w sumie mogles poszukac na google 1 pozycja albo 2

              Comment


              • #8
                Zacząłem robić diagnozę i du*a bo się okazało ze nie mam tej kontrolki od silnika

                Wysłane z mojego Combo przy użyciu Tapatalka
                sigpic
                Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                Comment


                • #9
                  kolego masz d13b2 czyli dioda samodiagnostyki jest na kompie
                  "Dla początkujących: ECU znajduje się po stronie pasażera "w nogach" na prawej ściance tuż przed drzwiami pod dywanikiem. Wystarczy odchylić dywanik, chwytając go za górną krawędź i zdecydowanym szarpnięciem (ale z czuciem chłopaki, z czuciem!) wypinając dwa zatrzaski trzymające tapicerkę w prawidłowej pozycji. ECU to właśnie to prostokątne, dziwnie wyglądające pudełko w metalowej obudowie z szybką pośrodku, pod którą umieszczona jest dioda.

                  Jak zrobić samodiagnostykę?

                  Po odchyleniu dywanika przekręcić stacyjkę w pozycję zapłon i gapić się na ECU, a dokładnie na tą szybkę pośrodku. Dioda wskazuje bład poprzez emitowanie regularnych błysków."

                  tak po za tym dziwie się że wyskakuje w google to coś https://forum.samnaprawiam.com/elekt...-gen-vt641.htm częściej od strony pochodzenia opisu
                  czyli fotoporadnika dagg3ra https://fotoporadnik.prv.pl/
                  Last edited by bartholomew982; 15-01-2014, 21:24.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Sprawdziłem wczoraj termostat miałem chwile czasu i do niego dochodzą dwa małe węże i one się równomiernie nagrzewają a ten gruby zimny. Co ciekawe pochodziła wczoraj 2 min i ssanie puściła. Tak ma być?

                    Wysłane z mojego Combo przy użyciu Tapatalka
                    sigpic
                    Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                    Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                    Comment


                    • #11
                      jeśli płyn nie osiągnie 86stC to termostat się nie otworzy i nie wpuści gorącego płynu do układu chłodnicy - grubego węża dużego obiegu. Więc pytanie - jak była temp. cieczy? silnik złapał optimum temperaturowe? czy tylko były ciepłe te 2 cieńsze węże? jeśli tylko ciepłe to gruby - będzie i powinien być zimny.
                      Jeśli to wszystko było w przeciągu jak piszesz, tych 2-5 min ..to stanowczo za mało by gruby wąż idący do chłodnicy był ciepły.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Może układ jest zapowietrzony?Sprawdzałeś płyn w zbiorniczku?A jak go dolewasz to do zbiorniczka czy chłodnicy?
                        Taki tam Civic 1.3:-)

                        Comment


                        • #13
                          Płynu nie dolewałem ale poprzedni właściciel wymieniał. Odpowietrzyć czyli jak? :-) Sory za głupie pytania:-D płyn jest do max. Te dwa węże cienkie były ciepłe ale nie gorące.

                          Wysłane z mojego Combo przy użyciu Tapatalka
                          sigpic
                          Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                          Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                          Comment


                          • #14
                            Odpal silnik,odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i odchyl na bok nie wyjmując tego wężyka z płynu.Sprawdź czy masz bąbelki powietrza.
                            Taki tam Civic 1.3:-)

                            Comment


                            • #15
                              wiec tak coś tam powietrza wyszło ale ze dwa bąbelki ;-) sytuacja się trochę uspokoiła. Czy jest możliwość żeby czasem termostat działał czasem nie?

                              Wysłane z mojego Combo przy użyciu Tapatalka
                              sigpic
                              Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                              Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                              Comment

                              Working...
                              X