Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1 pytanie, rozrzad? Inwazyjny czy nie ? pekl pasek silnik d14a1 94r

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1 pytanie, rozrzad? Inwazyjny czy nie ? pekl pasek silnik d14a1 94r

    Jak w temacie, różne rzeczy wyczytalem raz Tak piszą raz inaczej. Wiadomo że odp. jest tylko 1 chyba że jest Tak że mogło uszkodzić coś bądź nie? Czy ktoś może mi odp jak jest faktycznie i jeśli jest uszkodzony silnik to co teraz trzeba wymienić? I ile to kosztuje? Około ?
    Pierwszy post piszemy w dziale Przedstaw się! Radzę zapoznać się z Regulaminem forum...
    Last edited by Remek; 05-05-2013, 21:29.

  • #2
    Jeśli pasek pękł to naprawa będzie kosztowna. Nieopłacalna. Lepiej zainteresować się "nowym" silnikiem w dobrym stanie i po prostu zrobić SWAP. Myślę, że każdy powie to samo. P.S rozrząd jest kolizyjny.
    EX Civic FN1
    EX Civic ED7
    EX Civic EP2
    EX Civic FD7 FL
    EX Civic FN2
    EX Civic FG1
    EX Civic FD7
    EX Civic EM2
    EX Accord CL3
    EX Accord CG8
    EX Civic MB6
    EX Civic MB4
    EX Civic MB2

    Comment


    • #3
      Musisz rozebrać i zobaczyć. Pękł gdy samochód pracował na wolnych obrotach czy w czasie jazdy? Próbowałeś później zapalać?
      - Stuk! Puk!
      - Kto tam?
      - Panewka!

      --- Moje 5D ---

      Comment


      • #4
        Dzięki za info. Czyli na 100% jest kolizyjny i na 100% coś się uszkodzilo jeszcze? Zawory ,
        tłoki? Co Tak naprawde w takich sytuacjach się uszkadza? Czy np jeśli mam 2 silnik taki to mogę. Sobie ewentualnie coś wymienić?

        Nieopłacalne wtedy kiedy mechanik to robi czy w igor jeśli chodzi o części?

        Comment


        • #5
          Prawdopodobieństwo bardzo bliskie 100%. Jeśli masz drugi taki sam silnik to możesz się bawić w wykorzystanie części i naprawę , ale dla mnie to bez sensu. Lepszy SWAP. Konsekwencje zerwania paska mogą być następujące : uszkodzenie głowicy, połamanie zaworów , zgruchotanie tłoków, uszkodzenie cylindrów i panewek ponieważ gdzieś musi być ujście uderzenia. Więc jak sam widzisz to jest bardzo poważna sprawa.
          EX Civic FN1
          EX Civic ED7
          EX Civic EP2
          EX Civic FD7 FL
          EX Civic FN2
          EX Civic FG1
          EX Civic FD7
          EX Civic EM2
          EX Accord CL3
          EX Accord CG8
          EX Civic MB6
          EX Civic MB4
          EX Civic MB2

          Comment


          • #6
            Tak. Jechałem około 100 km/h nagle zgasl,nie wiedziałem co jest grane. Poczułem zapach paliwa. Żadnych dźwiękowe nie słyszałem. Żadnego stukotu,uderzenia itd. Chcialem go jeszcze jadąc odpalic.... Ups,głupota,ale się nie udało. Kręci jak odpalam,ale szybko bez takiego oporu i oczywiście nie zapala (to zanim zdjolem pokrywę) i zobaczylem że to wina rozrządu Tak podejrzewałem bo właśnie dziwnie kręcił podczas odpalania. Mam 2 silnik ale coś z nim bylo nie Tak, mam jeszcze jeden który rozebralem kiedyś na części aby nauczyć się budowy i naprawy ), ten akurat zajechalem, poszedł czarny dym z rury ,zgasło i tyle.
            Podsumowujac,nie opłaca się? Bo jeśli uszkodzone zawory,bądź coś jeszcze to to nie jest aż Tak drogie chyba jak 2 silnik?

            Co mogę odkręcić aby się upewnić co poszło? A może.założyć pasek ustawić rozrządu i go odpalic?)
            Może.ktoś ma do sprzedana d14a1 nie biorący oleju?

            Dzięki za odpowiedź.

            Comment


            • #7
              Dokładnie tak jak piszesz , załóż nowy pasek , ustaw na znakach i spróbuj odpalić , jest szansa że zawory stanęły w takim położeniu że nic się nie uszkodziło , tym bardziej że nie słychać było żadnych odgłosów wskazujących na uderzenie tłoków w zawory.
              Last edited by Tomo1; 08-05-2013, 00:50.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                Dokładnie jak pisze Tomo.

                Niby piszą ze kolizyjny ale jest szansa ze nic się nie stało. Bylo kilka przypadków na forum gdzie jedynie na strachu i paru złotych na nowy pasek się skończyło. Z tym prawdopodobienstwem bliskim 100% nie do konca bym sie zgodzil. bardziej bym ocenil "fifty fifty"

                Niepotrzebnie potem próbowałeś jeszcze odpalać ale może to nie spowodowało pogorszenia sytuacji. Trzeba być dobrej myśli
                The 1st. - EJ9
                The 2nd. - ES7
                The 3rd. - FD7
                The 4th. - CU2
                ------------------------------------------------------------------

                ------------------------------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  Jeśli zawory stanęły bezkolizyjnie to późniejsze próby odpalenia nie spowodowały już nic złego.
                  Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                  http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Tomo1 Zobacz posta
                    Jeśli zawory stanęły bezkolizyjnie to późniejsze próby odpalenia nie spowodowały już nic złego.

                    No własnie panowie, tak tez i mi sie wydaje, sa 2 wyjscia albo stanely bezkolizyjnie (bo wydaje mi sie ze taka mozliwosc istnieje nawet w przypadku kolizyjnosci) i 2 przypadek rozwalilo sie co powinno.

                    Znalazlem jeszcze cos takiego na forum:
                    Witam mam problem, odpaliłem rano moją hode pochodziła chwilkę na ssaniu i się wyłączyła tak po prostu, otwarłem maskę patrze oczom mym ukazał się rozerwany pasek. Tu rodzi się pytanie jeżeli dół silnika nadal sie kręci (czyli da się obracać wałem) to pogieło mi zawory, czy mogę spokojnie ustawić go na znakach założyć pasek i będzie śmigać, czy niestety mam rozrząd kolizyjny i musze ściągać głowice.


                    wiec wkurza mnie to ze nie ma jednoznacznej odpowiedzi albo jest kolizyjny albo nie a co innego ze jest kolizyjny ale moglo sie zdarzyc ustawienie takie zaworow ze nic sie nie stalo. (jedyna rzecz ktora wyczulem to zapach paliwa (w gazniku bylo za duzo paliwa) pewnie paliwo bylo podawane i a silnik stal. Wiec zadnego stukotu,walniecia itd nie wyczulem. Moge zalozyc pasek rozrzadu od d13 ? bo to sa chyba takie same silniki roznia sie tylko walkiem rozrzadu o ile dobrze pamietam ?

                    dzieki panowie za odpowiedz, jesli moge zalozyc taki pasek (bo akurat mam pod reka) to zaloze i sprawdze i napewno dam znac.

                    Comment


                    • #11
                      Miałem sie odezwać i napisać co mi sie udało. I tak, założyłem pasek i ku mojemu zdziwieniu odpaliłem samochód ), wieć po raz kolejny komus pekl pasek i nic sie nie stalo. Wniosek jest chyba jeden. SILNIKI HONDY a przynajmniej moj sa bezkolizyjne, no bo inaczej sobie tego nie wyobrazam, jedna szansa na milion ze cos sie tak ustawilo ze nic nie poszlo. Ale w moim przypadku, ja jechalem i jeszcze chcialem go odpalic w czasie jazdy w momencie kiedy zgasl...

                      Nie wiem na ile wszystko jest ok, bo narazie odpalilem i zrobilem jakies 2km samochodem. Nic nie stuka na moj sluch nic nie kopci, wydaje sie ok. <usze hamulce wymienic i dopiero dluzej pojezdze i sprawdze.

                      Moze ktos kto ma 100% pewnosc potwierdzona np telefonem do ASO albo cos podobnego wypowie sie w koncu na forum ktore silniki sa kolizyjne a ktore nie.
                      pozdr, temat do zamkniecia

                      Comment

                      Working...
                      X