Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

szarpie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • szarpie

    Witam. zaczęło się tak, pojechałem do miasta wszystko ok. auto postało na dworze gdzies około pół godziny. Ponownie wsiadłem , bez najmniejszych problemów odpaliłem no i się zaczęło: 1 bieg szarpie, 2 bieg szarpie jakby brakło paliwa, przynajmniej takie odczucie,dałem ful obrotów w miarę normalnie jedzie.Jechałem na 4 biegu dość długo i odczuwałem jakby brak mocy. Zatrzymałem się, auto odpaliłem bez najmniejszego problemu , wcisnąłem gaz, na luzie nie szarpie , dławienia itd.Tylko ruszyłem wszystko zaczęło się od początku. Świece, filtr paliwa wymienione ok.10000 tyś temu.
    jak w.w. na luzie po odpaleniu żadnego dławienia, tylko podczas jazdy, kolega sugeruje, że mogło coś zamoknąć(fakt, że auto stoi na dworze). Proszę o pomoc.
    auto HB 1,5 16v 91r.
    Last edited by RR1; 29-11-2012, 16:13.

  • #2
    Cześć.
    Z Twojego opisu to raczej nie silnik a przeniesienie napędu. Gdybym miał obstawiać totalnie w ciemno to jako pierwsze do sprawdzenia sprzęgło. Wygląda na to, że ślizga i w niskim zakresie obrotów "szarpie" zaś w wysokim masz wrażenie "jakby braku mocy". Tarcza raczej ok bo inaczej na wysokich obrotach całkiem by sie rozsypała, więc bardziej prawdopodobny docisk.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      syriuszteam dziękuję , trafiłeś,pomogłeś

      Nie ma sprawy. Cieszę się, że nic poważniejszego. Pozdrawiam.
      Last edited by syriuszteam; 01-12-2012, 19:16.

      Comment


      • #4
        tylko docisk, jesli kupujesz nie warto walic kase

        Comment


        • #5
          elektrotech, tylko całość
          Last edited by RR1; 01-12-2012, 17:53.

          Comment


          • #6
            Witam serdecznie. Niestety problem powrócił, co zauważyłem autko na zimnym silniku nie szarpie, ale wystarczy, że się zagrzeje do normalnej temp. wtedy zaczyna szarpać na 1 i 2 biegu i to tak, że mało nie walnę głową w szybę. Poczytałem trochę postów i tak jak któryś z kolegów poradził zrobiłem reset( zdjąłem klemę i wyjąłem bezpiecznik), jaki byłem szczęśliwy bo przez tydzień nic się nie działo, po tygodniu niestety problem powrócił, znowu reset i spokój na jakiś czas, tylko gdzie może tkwić problem przecież nie będę raz w tygodniu resetował kompa. Rozrząd wymieniony, zawory wyr. świece nowe, przewody stare, ale to nie ma nic do rzeczy, gdyby były to przewody to reset by chyba nie pomógł, a cha i jeszcze 1 sprawa nigdy odkąd ją mam nie czyściłem krokowca i przepustnicy czy to może to.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez RR1 Zobacz posta
              Witam serdecznie. Niestety problem powrócił, co zauważyłem autko na zimnym silniku nie szarpie, ale wystarczy, że się zagrzeje do normalnej temp. wtedy zaczyna szarpać na 1 i 2 biegu i to tak,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a cha i jeszcze 1 sprawa nigdy odkąd ją mam nie czyściłem krokowca i przepustnicy czy to może to.
              Cześć.
              Nie, to nie krokowiec i raczej nie przepustnica. Objawy raczej "temperaturowe". Po rozgrzaniu coś się zmienia w parametrach zapłonu. Zrób samodiagnostykę. Jeśli reset pomaga, tzn. w pamięci pozostaje ślad tego co szwankowało. Zamiast gdybać będziemy szukać rozwiązania.
              Pzdr.

              Comment


              • #8
                witaj kolego miałem taki problem wymieniłem palec kopułkę przewody nawet modul zaplonowy i cewke i nic. przepustnice tez okazalo sie ze jedna ze swiec gdzy sie rozgrzala gubila iskre
                Last edited by Crisownik; 22-07-2013, 07:32.

                Comment


                • #9
                  Podłączam się do tematu bo u mnie obajwy są bardzo podobne. Szarpie przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3.Na zimnym silniku mniej jest to odczuwalne. Zauważyłem także że szarpie podczas przyspieszania z niskich obrotów przykładowo jadę na trójce puszczam całkowicie gaz obroty około 1600 po dodaniu ponownie gazu autem ze dwa razy poszarpuje i już przyspiesza normalnie. Myśle że to może mieć związek bo właśnie w momencie zmiany biegu z 1 na 2 obroty spadają właśnie do okolicy 1600. Z kolei żeby zniwelować szarpanie przy zmianie biegów z 1 na 2 i 2 na 3 pomaga gdy w momencie przerzucania biegu sprzegło nie jest całkowicie puszczone (wciśnięte na dwa około centymetry).

                  Comment

                  Working...
                  X