Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wraca płyn do zbiorniczka wyrównaczego chłodnicy ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • wraca płyn do zbiorniczka wyrównaczego chłodnicy ...

    Witam

    Mam taki problem, autko świeżo wróciło od mechanika w tamtym tygodniu po wymianie uszczelki pod głowicą. Zauważyłem, że przybywa mi płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym, jest już powyżej max jakieś 2-3 cm. Co to może być ?

  • #2
    dzieje się to tylko wtedy, kiedy silnik się zagrzeje - jeśli to jest tylko 2-3cm to wszystko jest w porządku, normalne i tak ma być.
    Jeśli np, rano przed jazdą sprawdzisz poziom (sprawdź) i bedzie o te 2-3cm niżej niż po rozgrzanym - to jest ok i tak ma być.
    Jeśli przy tym, podczas jazdy masz ogrzewanie normalne tzn. po 15km jazdy naprawde ciepłe grzanie (jak z farelki) a po sprawdzeniu w zbiorniczku przybyło te 2-3cm to jest OK, i tak ma być.
    Czyli, płyn nie ucieka a zmienia swoją objętość w zależności od temp silnika - to jest ok, sądzę że teraz jesteś "uczulony" po tej wymianie a kiedyś nie zwracałeś na to aż takiej uwagi , najważniejsze żę nie wywala płynu przez zb. wyrównawczy - to by było źle.

    Dlatego na zimnym silniku nie należy nalewać ponad MAX znacznika zbiornika wyrównawczego bo on, spełnia swego rodzaju rolę bufora - tak jak to obserwujesz płynu raz jest wiecej a raz mniej - kolejną sprawą na Plus jest to że masz sprawny Korek na chłodnicy (oraz na zbiorniczku, jeśli jest) który przy odpowiednim ciśnieniu pozwala wydostać się nadmiarowi do zb. wyrównawczego a kiedy trzeba pobrać z niego. Twój układ wydaje mi sie (po twoim ospie) pracuje wzorowo .
    Last edited by rambo7; 22-02-2012, 11:49.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Sprawdzę z rana jutro i jak będzie anomalia to dam znać... Dziękuję, za dokładny opis sytuacji... Pozdrawiam

      Edit:
      Sprawa wygląda tak sprawdziłem dziś rano stan płynu i nie wrócił na swoje miejsce, wziąłem pisadło zaznaczyłem ile go jest i będę obserwował czy go przybywa. Jeżeli tak to będę prosił was o pomoc
      Last edited by rambo7; 23-02-2012, 13:16. Powód: Edit po sobie.

      Comment


      • #4
        jezeli bedzie przybywac to uszczelke pod głowicą masz do wymiany, przerabiałem takie cos nie raz, tak wiem ze mechanik ci wymieniał ale to jest zycie, mi co 4 miechy waliło uszczelke pod głowica dopóki nie założyłem metalowej i odpowiednio dokręciłem

        Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
        Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

        Comment

        Working...
        X