Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16Z6 - gaśnie na zimnym silniku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D16Z6 - gaśnie na zimnym silniku

    Witam!
    Niestety mam kolejny problem z moim Civic, mianowicie gdy auto jest zimne - dławi się i gaśnie.
    Podczas jazdy na zimnym silniku jeśli uda mi się już ruszyć to strasznie charczy i szarpie.
    Przy ciepłym taki problem pojawił się dwa razy- zgasł i musiałem odczekać ok 5 min.
    Dodatkowo chwile po odpaleniu zapala się kontrolka "Check Engine" (samodiagnostyke zrobię w poniedziałek i podam błąd).
    Ostatnio wymieniałem kopułke, kable, świece, palec, uszczelkę pod głowicą.
    Czy może to być objaw padającego przekaźnika pompy paliwa?
    Jeśli nie to jak sobie poradzić z tym problemem?

  • #2
    Zrobiłem samodiagnostyke i wyskoczył mi błąd 41 (tutaj cytując):
    "41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2)"
    Czyli jak mniemam sonda lambda do wymiany i wszystko powinno wrócić do normy?

    Comment


    • #3
      Wygląda na to że sonda do wymiany.
      Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

      Comment


      • #4
        Dziś wymieniłem sonde Lambda i teraz nie dławi się ani nie gaśnie, ale na ssaniu dziwnie schodzi z obrotów - jak już się nagrzewa to przy schodzeniu mam wrażenie jakby zapłon odcinało i po opadnięciu o ok 400obr znów pracuje i wzrasta o 200obr
        Przed awarią ładnie płynnie schodziła z obrotów.
        Co może powodować takie dziwne skoki?


        Błąd "41" cały czas wyskakuje podczas samodiagnostyki a podczas jazdy jarzy sie ikona "check engine"

        Comment


        • #5
          Jezeli dobrze mysle, to check Ci zgasnie jak zrestartujesz komputer bo blad jest w pamieci i dlatego sie wyswietla.

          Odepnij kleme '-' na chwile i powinno wrocic do normy.

          Ps.

          tutaj taka moja totalna abstrakcja 'wymysl' odnosnie tego schodzenia ze ssania. Moze komputer ma w pamieci dzialanie starej sondy i teraz potrzebuje chwile na przestawienie sie na nowa - jesli jakims cudem sie nie mysle to restart powinien pomoc

          Jak napisalem glupoty to sorki
          The 1st. - EJ9
          The 2nd. - ES7
          The 3rd. - FD7
          The 4th. - CU2
          ------------------------------------------------------------------

          ------------------------------------------------------------------

          Comment


          • #6
            dzięki, prawdopodobnie reset pomoże, a z tym ssaniem to może krokowiec do czyszczenia...
            w ogóle dziś się zdziwiłem bo nowa kopułka ma nalot na tych pęcikach na które przeskakuje iskra jak moja 20letnia kopułka - UWAGA - po jednym dniu używania auta...
            dodatkowo nowy palec też zaśniedział.
            co za cenzura zamienniki teraz produkują, prawdopodobnie ze złomu wezmę używki i powinno być dobrze.
            Last edited by Tomo1; 01-02-2012, 22:44. Powód: W postach nie używamy wylgaryzmów

            Comment


            • #7
              Moim zdaniem to nie wina kopulki i palca.

              Ja jak wymienilem kopulke to po kilku dniach tez sie pojawil nalot. Moze nie bylo go strasznie duzo ale sie pojawil. Potem wymienilem swiece a w sobote wymieniam przewody WN.

              Moim zdaniem pojawienie sie nalotu to bardziej przez to dlawienie sie i 'charczenie' poniewaz wtedy sa bardzo obciazone.

              Chyba ze kupiles jakas naprawde tania ta kopulke. (ja kupilem z Boscha za 45zl)
              The 1st. - EJ9
              The 2nd. - ES7
              The 3rd. - FD7
              The 4th. - CU2
              ------------------------------------------------------------------

              ------------------------------------------------------------------

              Comment

              Working...
              X