Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic D15B2 - falujące obroty na waszce, gaz ok. Problem i zagwostka.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic D15B2 - falujące obroty na waszce, gaz ok. Problem i zagwostka.

    Mam problem i przy okazji kilka ciekawostek go dotyczących. Silnik D15B2, benzyna + LPG. Na LPG autko chodzi idealnie, odpala również (na ciepłym oczywiście). Na benzynie niestety już tak fajnie nie jest, odpala również ładnie ale chodzi już nieładnie, ciągle falują obroty na jałowym. I z tym są powiązane również inne problemy, mianowicie: gdy rozgrzewam auto i ciągle trzymam pedał gazu tak aby obroty były np. na 2tys., obroty również lekko falują, te obroty nie są stałe. Co lepsze, często zdarza się, że nie da się trzymać ciągle pedału gazu bo silnik się dławi i obroty spadają prawie do 0. Tak więc aby rozgrzać silnik celem przełączenia na gaz, muszę ciągle pulsować pedałem gazu (wciskać puszczać i tak ciągle). A żeby było śmieszniej jest jeszcze jedna zagwostka, nie wiem czy nie ma z tym związku. Gdy tankuję benzynę (bak prawie pusty) ciągle odbija mi pistolet, tak jakby bak był pełny. Dlaczego ? Zatankowanie benzyny to również ciągłe pulsowanie pistoletem. Dodam, że nieraz zapala mi się kontrolka "check-engine", ale tylko czasami. W gazecie natrafiłem akurat co jest powodem zapalania się tej kontrolki, zrobiłem fotkę :
    https://www.elmid.mragowo.pl/gaz.jpg
    Może to ma związek z takim koszmarnym chodzeniem silnika na benzynie ?

    Po otwarciu maski gdy silnik sobie faluje zaobserwowałem taką rzecz (filmik) :
    https://www.youtube.com/watch?v=b7gm...ature=youtu.be
    Ten szpikulec dodaje gazu, gdy silnik jest bliski zgaśnięcia. Zapomniałem napisać, że auto faluje ale nie gaśnie, chyba że przygazuję i puszczę pedał gazu i już go nie wcisnę, wtedy się zadławi i zgaśnie. O co chodzi z tym szpikulcem ?

    Co mam sprawdzić, jaka jest najprawdopodobniejsza przyczyna tego wszystkiego ? Na gazie jest jak w zegarku, a na waszce taka lipa. Pomocy bo zima i na waszce trzeba grzać ciągle i mnie to męczy

  • #2
    czyszczenie silniczka krokowego powinno pomóc z falującymi obrotami
    sigpic moje autko D16W4VTEC
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

    Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


    https://www.youtube.com/my_videos?o=U

    Comment


    • #3
      A no zapomniałem dodać tą kwestię. Czyściłem go, zrobiłem mu kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej. Potem reset kompa i samochodzik po pierwszym odpaleniu chodził dobrze. Poczekałem aż wiatrak się włączy i potem pośmigałem na waszce, było ok. Drugie odpalenie też było w miarę ok. Ale już potem było coraz gorzej i coraz mocniej zaczęło falować. Kilka dni i znowu to samo. Z tym że, nie wiem czy to czyszczenie krokowca dało taką pozytywną chwilową zmianę czy reset kompa. Jeśli krokowiec, to do wymiany, ale nie chcę wymieniać jeśli nie mam pewności, bo jeśli to komp dał tą zmianę, to różnie może być. Może przepustnica ? Jak myślicie ? A krokowca można do tego modelu tylko używkę kupić co ?

      Comment


      • #4
        Zmotywowałem się aby zresetować po prostu kompa i zobaczyć co się będzie działo. Wyjąłem więc bezpiecznik i po ponownym włożeniu uruchomiłem auto, aby komp nauczył się. Jako, że jest zimno musiałem poczekać 30-40 min aby wentylator załączył się, bałem się że ten moment nie nadejdzie ale włączył się na 5 sek hehe. O dziwo autko chodzi jak ta lala. Wniosek ? Wszytko jest w porządku, po prostu instalacja LPG została zainstalowana z małą oszczędnością. Pewnie chodzi o to, o czym jest napisane na fotce którą pokazałem wyżej. Ciekaw jestem po ilu uruchomieniach komp znowu zacznie wariować i powodować na benzynie takie efekty. Mam też pytanie. Skoro to któreś z elementów instalacji gazowej, można te elementy po prostu wymienić na prawidłowe ? Czy jak już instalacja istnieje to ciężko na to coś poradzić ?

        Comment

        Working...
        X