Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Gaźnik D13B2 - problem.. (dławienie się auta na PB9X, LPG bez problemu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Gaźnik D13B2 - problem.. (dławienie się auta na PB9X, LPG bez problemu)

    Witajcie,
    jak już pisałem w innym temacie :

    https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24894

    mam problemy z jazdą na benzynie[silnik D13B2], auto dławi się jak dodaje mu się gazu - wręcz objaw jest taki jakby kończyło się paliwo. Jedyna szansa by jechać na na benzynce to albo pompowanie pedałem gazu albo trzymanie auta na mega wysokich obrotach.
    Problem nie występuje podczas jazdy na LPG.
    Grzebiąc w aucie wg porad innych forumowiczów zmieniłem filtr paliwa, oraz wyczyściłem gaźnik. Wcześniej zmieniane na nowe były kable, świece, kopułka, palec..

    Ale idąc w kierunku tematu, który założyłem. 2 dni temu znajomy mechanik rozebrał gaźnik, przeczyścił, złożył i .. nic.. nie ma poprawy, ale ! jak się dłuższy czas pastwiliśmy nad nim to dostrzegliśmy pewną nieprawidłowość.. mianowicie nie mogliśmy wyregulować poziomu mieszanki .. i albo mieszanki dostawał za mało albo od razu zalewał gaźnik.. W ten sposób znajomy doszedł do wniosku, że coś jest nie tak z zaworem iglicowym. Ponownie rozebraliśmy, wyczyściliśmy ów element i złożyliśmy gaźnik. I znów coś nie halo.. tak więc zdaje się, że ten o to mały element jest przyczyną dolegliwości mojej hondy.
    Z obserwacji wynikło, że gaźnik jest zalewany benzyną. "oczko" do ustalania poziomu cały czas było w pełni zalane.. i tu moje pytanie.. Czy auto dławiło się od nadmiaru paliwa ? nie nadążało go spalać ? bo problem był na niskich i średnich obrotach gdzie zapotrzebowanie na zupę jest mniejsze. A przy wysokim kręceniu poziom mieszanki nagle stawał się odpowiedni w stosunku do obrotów - auto nadążało spalać nadmiar ?
    Dobrze to rozumiem ?

    I tu moje kolejne pytanie. Czy wymiana zaworka iglicowego rozwiąże problem ? Czy lepiej już się pogrzebać i cały gaźnik podmienić na inny ?

    A może macie jakieś inne pomysły ? Inny punkt widzenia ? chętnie wysłucham.

    Jeśli jednak jesteście zdania, że wymiana zaworka jest dobrym rozwiązaniem to może posiadacie jakieś namiary na najlepiej NOWY element oraz na uszczelkę pod pokrywę gaźnika.. bo ja znalazłem coś takiego ale to trochę drogie jest:
    https://www.eter-mot.com/default.asp...994&pro=395167
    https://www.eter-mot.com/default.asp...517&pro=271804
    i co do zaworka nie mam pewności że będzie pasował..

    Jednak jeśli uważacie, że lepiej będzie wymienic całość.. to może ma ktoś na zbyciu w pełni funkcjonalny gaźnik do D13B2 ? za rozsądne pieniądze oczywiście :P

    Pozdrawiam.

  • #2
    wymien cały i bedziesz miał spokój

    Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
    Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

    Comment


    • #3
      Kolego a pompkę paliwa to sprawdziłeś czy używając tylko LPG membranka się zesechła i do d...

      Comment


      • #4
        tylko z tą jazdą na benzynie to są takie jaja.. bo ogólnie to się nie da jeździć ale są dni a czasem chwile kiedy auto idzie na PB bez problemu - nawet mu się nie czknie .. ale niestety wczoraj na benzynie w ogóle nie chciał jechać .. nawet nie szarpał z tym że proceder jest o tyle dziwny że jak dam go na PB to ewidentnie nie jedzie - nic a nic ale jak go dam na LPG to wyraźnie czuję że przez chwilę jadę na PB bo auto ma "więcej" mocy .. też mi się gdzieś nasunęła na myśl pompa paliwa ale mechanikiem nie jestem i podążam po waszych sugestich .. więc ? wymiana gaźnika czy jeszcze jakoś sprawdzić pompę paliwa ? i jak ją sprawdzić ? dam radę w "domowych" warunkach ?

        dodam, że robię miesięcznie ok 1000km z czego 200-300 (ok od kwietnia) robiłem umyślnie na PB żeby później nie było problemów.. poza tym lepiej się jeżdzi na PB - większa dynamika ..
        Last edited by Gość; 01-08-2011, 18:26. Powód: informacje +

        Comment

        Working...
        X