Witajcie,
jak już pisałem w innym temacie :
https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24894
mam problemy z jazdą na benzynie[silnik D13B2], auto dławi się jak dodaje mu się gazu - wręcz objaw jest taki jakby kończyło się paliwo. Jedyna szansa by jechać na na benzynce to albo pompowanie pedałem gazu albo trzymanie auta na mega wysokich obrotach.
Problem nie występuje podczas jazdy na LPG.
Grzebiąc w aucie wg porad innych forumowiczów zmieniłem filtr paliwa, oraz wyczyściłem gaźnik. Wcześniej zmieniane na nowe były kable, świece, kopułka, palec..
Ale idąc w kierunku tematu, który założyłem. 2 dni temu znajomy mechanik rozebrał gaźnik, przeczyścił, złożył i .. nic.. nie ma poprawy, ale ! jak się dłuższy czas pastwiliśmy nad nim to dostrzegliśmy pewną nieprawidłowość.. mianowicie nie mogliśmy wyregulować poziomu mieszanki .. i albo mieszanki dostawał za mało albo od razu zalewał gaźnik.. W ten sposób znajomy doszedł do wniosku, że coś jest nie tak z zaworem iglicowym. Ponownie rozebraliśmy, wyczyściliśmy ów element i złożyliśmy gaźnik. I znów coś nie halo.. tak więc zdaje się, że ten o to mały element jest przyczyną dolegliwości mojej hondy.
Z obserwacji wynikło, że gaźnik jest zalewany benzyną. "oczko" do ustalania poziomu cały czas było w pełni zalane.. i tu moje pytanie.. Czy auto dławiło się od nadmiaru paliwa ? nie nadążało go spalać ? bo problem był na niskich i średnich obrotach gdzie zapotrzebowanie na zupę jest mniejsze. A przy wysokim kręceniu poziom mieszanki nagle stawał się odpowiedni w stosunku do obrotów - auto nadążało spalać nadmiar ?
Dobrze to rozumiem ?
I tu moje kolejne pytanie. Czy wymiana zaworka iglicowego rozwiąże problem ? Czy lepiej już się pogrzebać i cały gaźnik podmienić na inny ?
A może macie jakieś inne pomysły ? Inny punkt widzenia ? chętnie wysłucham.
Jeśli jednak jesteście zdania, że wymiana zaworka jest dobrym rozwiązaniem to może posiadacie jakieś namiary na najlepiej NOWY element oraz na uszczelkę pod pokrywę gaźnika.. bo ja znalazłem coś takiego ale to trochę drogie jest:
https://www.eter-mot.com/default.asp...994&pro=395167
https://www.eter-mot.com/default.asp...517&pro=271804
i co do zaworka nie mam pewności że będzie pasował..
Jednak jeśli uważacie, że lepiej będzie wymienic całość.. to może ma ktoś na zbyciu w pełni funkcjonalny gaźnik do D13B2 ? za rozsądne pieniądze oczywiście :P
Pozdrawiam.
jak już pisałem w innym temacie :
https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24894
mam problemy z jazdą na benzynie[silnik D13B2], auto dławi się jak dodaje mu się gazu - wręcz objaw jest taki jakby kończyło się paliwo. Jedyna szansa by jechać na na benzynce to albo pompowanie pedałem gazu albo trzymanie auta na mega wysokich obrotach.
Problem nie występuje podczas jazdy na LPG.
Grzebiąc w aucie wg porad innych forumowiczów zmieniłem filtr paliwa, oraz wyczyściłem gaźnik. Wcześniej zmieniane na nowe były kable, świece, kopułka, palec..
Ale idąc w kierunku tematu, który założyłem. 2 dni temu znajomy mechanik rozebrał gaźnik, przeczyścił, złożył i .. nic.. nie ma poprawy, ale ! jak się dłuższy czas pastwiliśmy nad nim to dostrzegliśmy pewną nieprawidłowość.. mianowicie nie mogliśmy wyregulować poziomu mieszanki .. i albo mieszanki dostawał za mało albo od razu zalewał gaźnik.. W ten sposób znajomy doszedł do wniosku, że coś jest nie tak z zaworem iglicowym. Ponownie rozebraliśmy, wyczyściliśmy ów element i złożyliśmy gaźnik. I znów coś nie halo.. tak więc zdaje się, że ten o to mały element jest przyczyną dolegliwości mojej hondy.
Z obserwacji wynikło, że gaźnik jest zalewany benzyną. "oczko" do ustalania poziomu cały czas było w pełni zalane.. i tu moje pytanie.. Czy auto dławiło się od nadmiaru paliwa ? nie nadążało go spalać ? bo problem był na niskich i średnich obrotach gdzie zapotrzebowanie na zupę jest mniejsze. A przy wysokim kręceniu poziom mieszanki nagle stawał się odpowiedni w stosunku do obrotów - auto nadążało spalać nadmiar ?
Dobrze to rozumiem ?
I tu moje kolejne pytanie. Czy wymiana zaworka iglicowego rozwiąże problem ? Czy lepiej już się pogrzebać i cały gaźnik podmienić na inny ?
A może macie jakieś inne pomysły ? Inny punkt widzenia ? chętnie wysłucham.
Jeśli jednak jesteście zdania, że wymiana zaworka jest dobrym rozwiązaniem to może posiadacie jakieś namiary na najlepiej NOWY element oraz na uszczelkę pod pokrywę gaźnika.. bo ja znalazłem coś takiego ale to trochę drogie jest:
https://www.eter-mot.com/default.asp...994&pro=395167
https://www.eter-mot.com/default.asp...517&pro=271804
i co do zaworka nie mam pewności że będzie pasował..
Jednak jeśli uważacie, że lepiej będzie wymienic całość.. to może ma ktoś na zbyciu w pełni funkcjonalny gaźnik do D13B2 ? za rozsądne pieniądze oczywiście :P
Pozdrawiam.
Comment