Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Parę pytań technicznych dotyczących silnika Civic 5gen 1.5 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Parę pytań technicznych dotyczących silnika Civic 5gen 1.5 16V

    Cześć

    Na wstępie się przedstawię, bo jestem nowym użytkownikiem
    Kamil, miło mi Was poznać.

    Od jakiegoś czasu rozglądam się w okolicach za w miarę zadbanym Civiciem 5gen. Mam możliwość kupienia za 3200 zł. Civica 5g 1.5 16V Sedan, ale jak przyznał mi się Sprzedający auto bierze olej. W sobotę jadę zobaczyć dokładnie co i jak. Uprzedzając wypowiedzi, że powinienem szukać Civica droższego to niestety nie mam na to funduszy.

    Poniżej wklejam zdjęcie spod maski:


    Tutaj jest zdjęcie z boku auta


    W związku z drugim zdjęciem mam następujące pytanie. Są założone felgi 215/45 16 calowe. Jak duży wpływ prawdopodobnie będzie to miało na spalanie? Podejrzewam, że część z Panów (i Pań) będzie się w tym orientować.

    PS: Nie jestem pewien czy wrzuciłem zapytanie do odpowiedniego działu, ale obejmuje ono parę zagadnień, więc postanowiłem, że spytam specjalistów od samego silnika .


    Jako, że nie jestem specjalistą w dziedzinie samochodów (ale do pomocy mam Ojca, który w tych sprawach jest o wiele bieglejszy) chciałbym poznać Waszą - czyli użytkowników tego auta - opinie.

    Pozdrawiam serdecznie.

  • #2
    Na zdjęciu wygląda ten sedanik bardzo przyzwoicie.

    Pod maską siedzi silnik D15B2 (dwupunktowy wtrysk), jak bierze olej w dużych ilościach to nie opłaca się remontować, taniej wymienić silnik, za zdrowy słupek zapłacisz 500-700zł.

    Ten rozmiar felg i opon ma znaczny wpływ na spalanie, oryginalnie w tym modelu były felgi 13 calowe i opony 175/70 lub65/13 ale spokojnie można wrzucić np. felgi 14 calowe i opony 185/60/14.
    Last edited by Tomo1; 14-06-2011, 23:59.
    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

    Comment


    • #3
      Dzięki za informację. Wiem, że może to głupio zabrzmieć, ale jakie ilości ubytku można uznać za niebezpieczne, a jakie są jeszcze w granicach normy? Przez słupek mam rozumieć część "główną" silnika, tak? Zastanawiam się czy taki wkład jest dalej opłacalny w tym wypadku. Będę wdzięczny za dalsze wskazówki.

      Pozdrawiam!

      Comment


      • #4
        Honda podaje że silnik może zużywać do 1l. oleju na 1000km ale w praktyce to już zdecydowanie za duży pobór.

        Słupek to goły silnik bez osprzętu.

        Jeśli blacharka (szczególnie podłoga, progi oraz tylne nadkola) i zawieszenie jest w dobrym stanie to taki wkład jest opłacalny.
        Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

        Comment


        • #5
          Rozumiem i dziękuję ponownie. Tak więc już mam pewne podstawy kiedy będę dokładnie wypytywać Sprzedającego i oglądać auto.
          Co do zawieszenia to w ogłoszeniu jest informacja, że jest to zawieszenie sportowe.
          A propos wnętrza.
          Na aukcji zamieszczone było zdjęcie z środka Hondy. Niestety (oczywiście kwestia gustu) jest trochę "napakowane" bajerami i...




          ...pytanie w związku z tym (zaznaczę, że czytałem poradnik kupującego na Waszej stronie) - W jaki sposób poznać "od środka" że z podłogą jest wszystko w porządku? Prawdopodobnie nie będzie możliwości podjechania gdzieś na kanał.
          Sprzedawca zapiera się, że przebieg to 190 tys, ale sam jest mechanikiem samochodowym, więc zastanawiam się na ile może być ze mną szczery .
          Czy takie przebiegi są normalne w tego typu autach? Z dodatkowych informacji dodam, że było ono ściągnięte już jako "zrobione" przez jakiegoś Niemca.
          Last edited by CameliQs; 15-06-2011, 19:58.

          Comment


          • #6
            hmmm bez kanału... to może wziąć jakiś kamien patyk grubszy i położyć się i uderzać przy progach i gdzie tylko się da oczywiście z umiarem i wyczuciem i napewno poczujesz czy jest jest już zgnite podwozie nic innego nie przychodzi mi do głowy choć ja bym podjechał na stacje diagnostyczną dasz 20 pln wejdziesz sobie pod auto i bedziesz widzieć co i jak
            co do przebiegu to może mieć 190 290 390 to ciężko określić przy starszych autach nie patrzy się na przebieg a na stan auto z przebiegiem 100 tyś może być bardziej zarżnięte niż auto z przebiegiem 300 tyś zależy jak kto dbał o auto
            aha i pierwsze co to wywalił bym tą blache

            Comment


            • #7
              Ta blacha to pewnie dywaniki z Tesco

              Jak nie masz możliwości podjechać na kanał to trzeba auto podlewarować, coś podstawić w celu zabezpieczenia przed zsunięciem z lewarka i zajrzeć z obydwu stron pod auto, pisałeś że Twój ojciec ma jakieś pojęcie o autach to niech podjedzie z Tobą i również popatrzy i doradzi.

              To że ma sportowe zawieszenie nie oznacza że jest ono złe, chodzi o to żeby nie było bardzo zużyte (tuleje i inne elementy nie powybijane), przejedź się po jakiś nierównościach i sprawdź czy nie "tłucze" za bardzo.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                Dziękuję za wszelkie pomocne informacje. Jak się okazało z zakupu nic nie wyszło, ale nie poddaję się w poszukiwaniach . Szukałem na forum, ale nie mogłem znaleźć jednej, nurtującej mnie rzeczy. W przypadku silnika 1.3 5gen jakie elementy trzeba KONIECZNIE wymienić w czasie robienia rozrządu? Znalazłem orientacyjne koszta sprzed 2-3 lat, ale zastanawiam się ile mnie wyniesie to dziś (przy szalejącej inflacji ). Pozdrawiam!

                Comment


                • #9
                  Napewno pasek i napinacz, przy okazji warto tez wymienic pompe wody, niby nie trzeba jej wymieniac przy kazdej wymianie rozrzadu (gdzies kiedys czytalem, że co druga wymiane), ale koszta nie są ogromne, skutki niewymienienia jee na czas beda z pewnoscia wyzsze;P Ja za czesci do d13b2 placilem 350zł, z tym, że kupiłem jeszcze wszystkie filtry(paliwa, powietrza i oleju), więc podejrzewam, że za sam rozrząd z pompą wody spokojnie zmieścisz się 300zł - i to na dobrych zamiennikach, na chinszczyznie, ktorej nie polecam pewnie w 200zł byś się zamknął. Koszt robocizny to u mnie w mieście między 120 a 200zł.

                  Comment

                  Working...
                  X