Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

zmiana silnika z 1.5 na 1.5 ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • zmiana silnika z 1.5 na 1.5 ;)

    Witam wszystkich

    Jest to mój pierwszy temat na forum, dlatego proszę o wyrozumiałość.

    Posiadam Hondę civic Hatchback 1.5 16v 90km z 93r. Zaczęło się tak, że z własnej głupoty kupiłem auto w rozsypce, za które sporo przepłaciłem... oddałem auto do mechanika, u którego przeszło wymianę amortyzatorów, sprężyn, komplet hamulców przód i tył, pół oś z przodu, rozrząd, olej, filtry itd.

    Pozostaje kwestia silnika... Problem polega na tym że po przejechaniu troszkę ponad 1500km ubyło z silnika 1/3 oleju.

    Wydaje mi się, że zamiast ładować w remont lepiej będzie go po prostu zmienić na sprawny o tej samej pojemności by uniknąć dodatkowych kosztów

    I tu rodzi się moje główne pytanie

    Czy podejdzie bez większych modyfikacji silnik 1.5 115km z VI gen??
    Ewentualnie co dodatkowo trzeba zmienić/dodać itp??

    Na znanym portalu aukcyjnym można taki silniczek z VI gen dostać do 1000zł a zawsze to te 25km więcej niż teraz mam, dlatego też zrodziła się u mnie taka myśl.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

  • #2
    Wszystko da się zrobić . Z tego co piszesz masz obecnie D15B2 na dwupunktowym wtrysku i chcesz wrzucić D15Z6/Z8 na VTEC na pełnym wtrysku. Potrzeby ci będzie kompletny swap (silnik, osprzęt, komp, wiązki) + modyfikacja wiązki kabinowej i silnikowej. Skrzynię tylko zostaw swoją, bo ta z D15Z6 jest najdłuższa w D-serii . Moim zdaniem masz dobry pomysł na ten swap, bo to jest super silnik z potencjałem . Sam raczej tego nie ogarniesz, chyba że masz pojecie o mechanice i elektryce.

    Comment


    • #3
      Kolego ale czy tego oleju to ci ubywa 1/3 wogóle z silnika czy na bagnecie. Bo jak z bagnetu to jeszcze nie jest tak źle. U mnie przy 1.5 D15b2 muszę dolewać 500ml co 2000 km i w żadne swapy nie mam zamiaru się ładować. Wolę raz na 2 miesiące dolać oleju za 20 zł jak zmieniać silnik, przy czym swap pewnie wyniesie ok 1500-2000zł razem z robocizną.
      a i tak do końca nie masz pewności w jakim stanie jest nowy silnik.
      Ale to tylko moje zdanie.

      Comment


      • #4
        Nawet jak ubywa 1/3 z bagnetu na 1000 km, to jest jakieś 320 mm. Jakby nie patrzeć - dużo, bo to śa ponad 3 litry od wymiany do wymiany. Twoje opcje: SWAP, remont, dolewanie . Jak wiążesz dalsze plany z tym autem, to polecam ci swap na zdrowe D15Z6/Z8 (Z8 łatwiej znaleźć zadbane)

        Comment


        • #5
          No więc jeśli to jest możliwe za kwotę 1500-2000zl a nawet do 3tys z wliczoną robocizną to jak najbardziej pisał bym się na swap W remont nie chciał bym się ładować bo z tego co mi mechanik obliczył to tez będzie koszt ok 1500zł... Czekam na kolejne odpowiedzi.

          Comment


          • #6
            jesli chcesz przeznaczyc kwote 2tys na remont to bys miał dobry silnik tylko ze swap bedzie mocniejszy, ja u siebie robiłem remont bo kosztowało mnie to tylko czesci bo sam robiłem, smigam juz 2 lat i jest super

            Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
            Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

            Comment


            • #7
              kurcze właśnie myślę, że ze swapa był bym bardziej zadowolony mam jednak przykre wspomnienia z dawnym samochodem fordem mondeo 95r gdzie zatarłem silnik i wymieniłem na ten sam 1.6 i auto już nie tyle że nie jechało tak jak kiedyś ale nie mogłem go jeszcze wyczuć i strasznie mi sie nim jeździło... Będę musiał znaleźć kogoś kto naprawde dobrze się na tym zna i będzie wiedział co zrobić i jak żeby to grało dobrze...

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez citrus Zobacz posta
                No więc jeśli to jest możliwe za kwotę 1500-2000zl a nawet do 3tys z wliczoną robocizną to jak najbardziej pisał bym się na swap W remont nie chciał bym się ładować bo z tego co mi mechanik obliczył to tez będzie koszt ok 1500zł... Czekam na kolejne odpowiedzi.
                mylisz sie kolego....
                kupujac uzywany silnik nie masz pewnosci w jakim bedzie stanie - dostaniesz gwarancje itp ale na rozroch - a to czy bedzie olej jadl to druga sprawa.
                moze pic wiecej niz twoj
                to policz sobie swap na d15z6 to silnik okolo 1000 plus robota okolo 500-700.
                i do tego dolicz rozrzad olej plyny filtry itp to 2000 Ci braknie
                ja na twoim miejscu zrobilbym remont...,bo wydasz 1500zl okolo i bedziesz mial pewnosc.

                Comment


                • #9
                  remont pewniejsza sprawa, bedziesz smigał i smigał ale twój wybór

                  Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
                  Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

                  Comment

                  Working...
                  X