Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

db13 - Nie włącza się ssanie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • db13 - Nie włącza się ssanie

    Witam,
    Niestety przyszły mrozy itd. Jak jest zimno, to po zapaleniu silnika czasem nie włącza się ssanie. Tak mi się wydaje... Przy takim mrozie obroty powinny skoczyć do pod 2k chyba a mi skoczą czasem trochę ponad 1k.

    No i niestety po zapaleniu dosłownie chwilkę pochodzi i obroty zaczynają spadać i silnik gaśnie. Chyba że sobie pomogę pedałem gazu. Wygląda to tak jakby przez ten brak ssania silnik nie dawał rady i gasł.

    Jaka może być tego przyczyna?

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za każdą wypowiedź!

  • #2
    Potrzebna będzie regulacja gaźnika. Jeśli masz w okolicy dobrego gaźnikowca to podstaw mu auto.
    Ogólnie rzecz biorąc przy puszce filtra powietrza są 2 śrubki:
    - plastikowa za pokrywą filtra między puszka filtra a grodzią silnika- odpowiedzialna za wysokość obrotów na biegu jałowym
    - metalowa przy gaźniku pod puszką za kablami WN (dostać się można do niej za pomocą długiego śrubokręta)- odpowiedzialna za regulację obrotów na ssaniu.

    Aby wyregulować musisz włączyć samochód na zimnym silniku, tak zeby ssanie dzialalo. Ustaw za pomocą metalowej śruby żądane obroty na ssaniu. Wkręcając tą śrubę podnosisz obroty, a wykręcając obniżasz.
    Następnie poczekaj niech silnik popracuje aż się wyłączy ssanie.
    Jeśli obroty jałowe są zbyt wysokie lub auto gaśnie (na wyłączonym już ssaniu), wyreguluj plastikową śrubą.

    Comment


    • #3
      niemusisz tego robić na koniecznie zimnym silniku.mozesz nawet na ciepłym tylko trzeba sciagnąc węzyk z podcisnienia tego co prowadzi do tej śrubki i jak ściagniesz to obroty same podskakują nawet na ciepłym i wtedy regulujesz.
      MANUAL sie kłania

      Comment


      • #4
        Ja mam tak samo, ale ssanie świadomie mam cofnięte, żeby szybciej się wyłączało, jeszcze od wiosny. Jednak chyba nie będę regulował, bo nie sprawia mi to kłopotu. Ale jeśli Tobie to przeszkadza, to tak jak koledzy radzą, regulacja gaźnika i po problemie. Powodzenia

        Comment


        • #5
          Ok, auto było u mechanika i o to co mi powiedział...
          Regulacji nie było gdyż membrana siłownika ssania jest pęknięta (dziura jest). Mogłem coś przekręcić ale chodzi o membrane i siłownik ssania. Mówił, że takie coś może być trudne do kupienia. Wolałbym jeszcze się Was spytać czy to może być przyczyna nie włączającego się ssania na bardzo zimnym silniku. W lecie rano, po włączeniu ssania obroty rosły do 2k, a w zimie podrosną max do 1.5k

          Jakiej części tak na prawdę potrzebuje z tą membraną? Nie wiem jak szukać.

          I czy taka membrana ma wplyw tylko na ssanie? Czytam teraz opis odblokowania drugiej przepustnicy to tam jest dużo o membranie, gdzie pisze:
          Od 5000obr./min. zawór zamyka się, dopiero wtedy pojawia się podcisnienie na membranie, poprzez która otwierana jest druga przepustnica.
          Tak więc, czyżby przez przerwaną membranę nie otwiera mi się druga przepustnica? Jak to jest?

          Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
          Last edited by Gość; 13-12-2010, 21:09.

          Comment


          • #6
            ty niemyśl o drugiej przepustnicy bo podciśnienie do niej
            jest kompletnie z drugiej strony.

            Może masz nieduża dziure i poprostu przepuszcza powietrze jak obroty ci się podnoszą.jesli tak to wiecej podregulować by nie gasnął.

            a i olej był zmieniany???
            bo jak jest stary to ciężko silnikowi kręcić na mnrozie i temu gaśnie.
            moja Hania przed zmianą oleju gasła tak po chwili
            po zmianie oleju zapali pokręci chwilę wolno i później już obroty wskakują
            na ssanie tak jak powinny.a przed zmianą trwało to chwilkę dłużej
            tak jakby miała ciężej
            Cóż olej też się zużywa heh

            a rada apropo dziurawej membrany taka na civicklub.pl
            był fotoporadnik odnośnie naprawy membrany do czegoś tam w civic IVgen. z foto było widać
            że niejest to takie trudne do ogarnięcia samemu.No chyba że jesteś noga
            noto trzeba szukać sprawnego siłownika.

            Na allegro całe gaźniki są najtaniej za 100zł.
            kupić i wymienic membrane a reszta będzię zapasowa w razie czego

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez mr_szakal6 Zobacz posta
              a i olej był zmieniany???
              bo jak jest stary to ciężko silnikowi kręcić na mnrozie i temu gaśnie.
              Przed i po wymianie oleju (2-3 tygodnie temu) jest to samo.

              Niestety nie mogę znaleźć tego fotoporadnika..

              Comment


              • #8
                Zerknij jeszcze na civic4g.pl lub https://fotoporadnik.prv.pl/

                Comment


                • #9
                  nagły wzrost obrotów

                  witam.Ja mam problem przeciwny do kolegi.Silnik 1,3 autko 91 rok.Mianowicie po odpaleniu silnika obroty wskakują na pułap ssania czyli do 2-2,5 tys obrotów po przejechaniu ok 1-2 km wyłącza się temp. wzrasta wszystko tak jak w "książce"a tu nagle wzrost obrotów do 2-3 tysiące i tak ok 5km po tym dystansie obroty wracają do 0,8-0,9tyś.Nadmienię iż oddałem auto do regulacji gaźnika a z wcześniejszych obserwacji (przed problemami z nim) zauważyłem iż ssanie wyłączało się po ok 2 km.Proszę o pomoc mechanik który regulował twierdzi ze to wina termostatu (wymieniałem ok 6-7 mies temu) ze jest cały czas otwarty dlatego silnik się nie nagrzewa, czujnik z węza podaje sygnał do gaznika silnik nie nagrzany i wiec gaznik podaje więcej paliwa w rezultacie zalewa świece na 4 cylindrze licząc od kopułki i dlatego tak długo ssanie chodzi opierając się na twierdzeniu: wąż dolny wychodzący od chłodnicy do silnika jest zimny-letni a powinien być ciepły-gorący)) proszę o pomoc

                  Comment

                  Working...
                  X