Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pytanie : Stopień Sprężania D15B2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pytanie : Stopień Sprężania D15B2

    Witam !
    Mam honde civic 1.5. 90km D15B2
    Mierzylem dzisiaj cinienie sprezania i wyszlo mi tak : 1 = 8,2 ba ,2 = 8,1 ba, 3 = 8,2 ba,4 = 8,2 ba
    Mam jeszcze do zrobienia tlumik srodkowy i koncowy wiec powinno byc jeszcze lepiej.Dodam ze mam nowe pierscienie,oleje,rozrzad
    Czy to jest dobry wynik? bo wiem,ze w D15B2 sprezanie wynosi 9.2 ba - jesli sie myle prosze poprawic.
    Last edited by Filip2516; 23-10-2010, 19:21.

  • #2
    stopień sprężania to 9.2 a ciśnienie sprężania to powinno Ci pyknąć z 13bar, te wyniki to pewnie na zimnym silniku... co ma tłumik do ciśnienia sprężania?

    Comment


    • #3
      I jeszcze pytanie-czy prawidłowo wykonałeś ten pomiar.......Różnica na drugim cylindrze mieści sie w tolerancji co do pozostałych
      Tylko ta ósemka z przodu.........................


      Wymiana tłumików nie doda ci więcej kompresji
      ビートル ジョン

      Comment


      • #4
        Robilem tak wykrecilem 1 swiece,wsadzilem manometr i odpalilem i tak z kazdym cylindrem.Stopien sprezania wyszedl mi jak wyzej.Więc,aby sprawdzic cisnienie sprezania na garach to co dokladnie trzeba zrobic bo zabardzo nie wiem.Wiem tylko ,ze silnik musi byc rozgrzany i cos robilo sie z przekaznikiem?Jak ktos ma konkretna instrukcje to poprosze bo jestem ciekaw tego cisnienia.
        Z góry dzieki za odpowiedz

        Comment


        • #5
          Prawidłowo pomiar ciśnienia sprężana w cylindrach wykonuje następująco
          1.nagrzewasz silnik aż załączy się wentylator
          2.wyłączasz silnik,wykręcasz świece zapłonowe
          3.wyjmujesz przekażnik pompy paliwa
          4.wkręcasz manometr
          5.druga osoba wciska cały czas pedał gazu przez czas pomiaru
          6.obracasz wał korbowy do momentu do momentu ustabilizowania się wyników pomiarowych


          Moja rada-powtórz pomiar bo jeśli masz silnik po naprawie to wyszły Ci herezje
          ビートル ジョン

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez BeatleJohn Zobacz posta
            Prawidłowo pomiar ciśnienia sprężana w cylindrach wykonuje następująco
            1.nagrzewasz silnik aż załączy się wentylator
            2.wyłączasz silnik,wykręcasz świece zapłonowe
            3.wyjmujesz przekażnik pompy paliwa
            4.wkręcasz manometr
            5.druga osoba wciska cały czas pedał gazu przez czas pomiaru
            6.obracasz wał korbowy do momentu do momentu ustabilizowania się wyników pomiarowych
            4.odłączasz aparat zapłonowy
            5.wkręcasz manometr
            6.siadasz tyłkiem na siedzeniu kierowcy, wciskasz pedał gazu do spodu i kręcisz rozrusznikiem aż druga osoba powie Ci że wskazówka na manometrze się już nie podnosi

            Comment


            • #7
              Gdzie znajde ten przekaznik od pompy paliwa? Odlaczasz aparat zaplonowy nie wystarczy odlaczyc tylko przewodów WN?
              Last edited by Filip2516; 24-10-2010, 14:01.

              Comment


              • #8
                albo przekaźnik który jest tam gdzie stopy kierowcy pod plastikiem albo dwie kostki od wtryskiwaczy rozpinasz,co do aparatu zapłonowego możesz i zdjąć same przewody WN i szukać po takim pomiarze nowej cewki

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez jasiek09 Zobacz posta
                  4.odłączasz aparat zapłonowy
                  5.wkręcasz manometr
                  6.siadasz tyłkiem na siedzeniu kierowcy, wciskasz pedał gazu do spodu i kręcisz rozrusznikiem aż druga osoba powie Ci że wskazówka na manometrze się już nie podnosi
                  A po co ma odłączać aparat zapłonowy?Przecież ma wykręcone świece............
                  "(...)siadasz tyłkiem i kręcisz rozrusznikiem aż druga osoba Ci powie (...)"-to samo napisałem wyżej......masło maślane
                  ビートル ジョン

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez BeatleJohn Zobacz posta
                    A po co ma odłączać aparat zapłonowy?Przecież ma wykręcone świece............
                    "(...)siadasz tyłkiem i kręcisz rozrusznikiem aż druga osoba Ci powie (...)"-to samo napisałem wyżej......masło maślane
                    bo iskra przeskoczy w cewce i ją spali.

                    Comment


                    • #11
                      Zrobie tak: Nagrzeje silnik,wykrece wszystkie swiece,odlacze zaplon(2 wtyczki na gorze aparatu?),odlacze przekaznik pompy paliwa(on jest gdzies kolo skrzynki bezpiecznikow w kabinie?),wsadze manometr,wcisne pedal przyspieszenia i krece rozrusznikiem. Jesli sie w czyms pomylilem to prosze poprawic.Ja mysle ze obaj macie racje tylko jasiek09 krecic rozrusznikiem a BeatleJohn kreci walem manualnie

                      Comment


                      • #12
                        Nie manualnie-rozrusznikiem......(chyba niezrozumiale sie wyraziłem).Lepiej przekręcić kluczyk i zachełtolić parę obrotów niż kręcić kluczem koło pasowe-tym bardziej że tam ciężki dostęp
                        ビートル ジョン

                        Comment


                        • #13
                          A moglbys mi jeszcze dokladnie wytlumaczyc jak i gdzie wyloczyc ten przekaznik i zaplon

                          Comment


                          • #14
                            dwie kostki od aparatu zapłonowego odepnij i dwie kostki od wtryskiwaczy

                            Comment


                            • #15
                              ok dzieki za pomoc

                              Panowie mierzyliscie sobie tez cisnienie sprezania?Pewnie tak bo chcialbym sobie porownac z kims. Ja mam jakies niecale 13bar i rowne jest na wszystkich wiec chyba dobrze
                              Last edited by rambo7; 15-07-2011, 11:41. Powód: edit

                              Comment

                              Working...
                              X