Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

usunięcie zwężki na dolocie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • usunięcie zwężki na dolocie

    mam pytanie odnośnie usunięcia zwężki na dolocie oraz sitka z gaźnika(na początek), czy taki zabieg będzie jakos odczuwalny czy lepiej dać sobie spokój i odrazu robić już coś więcej....

    dodam że silnik to d13b2
    Last edited by Tomo1; 14-10-2010, 21:31.

  • #2
    Samo to niewiele Ci da. Wiem bo sam jestem po przeróbkach. Chyba, ze do tego co napisałeś odblokujesz jeszcze drugą przepustnicę (https://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=mod). Ale jak chcesz wymodzić na tym silniku to zakup sobie kolektor 4-2-1 np. od D16Z6 wywal kata i zmień wałek rozrządu na ten od D14A1 lub D15B3. Wtedy odczujesz znacznie różnicę. Możesz jeszcze wypolerować kanały w głowicy, kolektorze ssącym, wygładzić krawędzie w gażniku (tego jednak ja już nei robiłem u siebie) -> https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=17282. Chyba ze chcesz z gaźnika przejść na multipoint czyli D13B7 (więcej rzeczy w silniku do wymiany plus komp, wiązka itp.) No chyba ze od razu włądujesz kasę w inny silnik np. D16Z6 (kompletny z kompem i wiązkami koło 2 tysi, nawet ponad).
    Last edited by Sebulerbin; 14-10-2010, 22:10.

    Comment


    • #3
      dzieki bardzo,teraz mam pojecie co jest do zrobienia, czas pokaze jak to sie potoczy.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Sebulerbin Zobacz posta
        Możesz jeszcze wypolerować kanały w głowicy, kolektorze ssącym,.
        w gaźnikowcu polerki robić nie wolno

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez jasiek09 Zobacz posta
          w gaźnikowcu polerki robić nie wolno
          A to dlaczego? Równie dobrze można powiedzieć że nie wolno też odblokowywać drugiej przepustnicy, zdejmować sitka itd. Każdy robi według tego co mu się widzi i na własną odpwioeidzialność. Znam ludzi którzy właśnie w gaźnikowcu robili polerkę i od dawna jeżdżą i nie mają problemu...

          Comment


          • #6
            Jeśli zrobisz kanały w kolektorze na lustro to benzyna zamiast odparowywać będzie się skraplać na ściankach i mod na + to to nie będzie.

            Comment


            • #7
              Tak jak pisałem wyżej nie robiłęm tego u siebie jednak znam parę osób któe to zrobiły i nie narzekają. M.in. Mr_szakal6 autor tego poradnika -> https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=17282

              Comment


              • #8
                Zacznijmy najpierw od tego że nie jestem ani mechanikiem i nie miałem z autami wcześniej doczynienia
                co innego spasowanie kanałów co daje zawsze duży plus a co innego polerka której w tym poradniku nie widziałem mimo że to słowo zostało używane tam wielokrotnie

                Comment


                • #9
                  Polerka polerką tak może i źle sformułowałem po części mogłoby się nazywać spasowaniem kanałów.
                  I tak jak kolega mówi jeśli będzie za gładko to na zimnym silniku paliwo w kolektorze będzie się skraplać i dupa z całego modu.

                  lecz jeśli zostanie spolerowane i na koniec spowrotem porobione rysy tylko w kształcie spirali to już paliwo niebędzie się skraplać a do tego od tych rys bedzie zawirowywać co za tym idzie lepiej mieszać się z powietrzem przy okazji spasowanie kanalów i delikatnie większy przelot powietrza przez caly gaźnik poprzez spilowanie odlewów i przy przepustnicach i wystających śrubek.


                  i na koncu odnosnie tematu czysto z teorii usuniecie sitka i zwężki poprawa przepływu powietrza i niby wieksza moc

                  ja jak to zdjąłem to żadnej różnicy tak samo z wężykiem nr3 są różne teorie ja chyba obstawiam za tą że samochód więcej pali paliwa a w porównaniu do przyrostu mocy to znikoma różnica.

                  ja modziłem już z gaźnikiem zwiększałem dawki paliwa
                  przyspieszaniem zapłonu
                  kolektorem dolotowym którego spasowałem z blokiem
                  kolektorem wydechowym 4-2-1 od d16z6
                  usunąłem kata rozciąłem i wspawałem rurę
                  zamontowałem stożek i zrobiłem mu obudowe tzw.airbox
                  pociągnąłem pod tego airboxa rurą spiro prosto z przedniego zderzaka
                  dolot zimnego powietrza.próbowałem z opornikami na termostacie co niby symuluje zimny silnik

                  i suma sumarum przybytku mocy niewiele a dłubania masa i problemów przy tym powstałych wiecznej regulacji itp
                  ale jak ktoś to lubi to niech dłubie u siebie.

                  Comment


                  • #10
                    A więc temat dotyczący "polerki" uważam za wyczerpany. Jeśli się pomyliłem to zwracam honor, ale tak jak pisałem osobiście tego u siebie w aucie nie mam zrobionego, słyszałem tylko z opowieści. Mam nadzieję ze Koledze Fabian 1222 daliśmy jakiś obraz sytuacji.

                    Comment


                    • #11
                      Nooo pomogliście panowie, wiec mysle ze poczekam do wiosny,a na wiosne moze zaczne cos robic... dzieki bardzo,pozdrawiam i do zobaczenia na drodze

                      Comment

                      Working...
                      X